...(mijn vervolg)
Theateropdracht:
- Dat het in theater Sint Ana is zie ik niet direct als een aanwijzing: allereerst is de spelling anders en is iets te opzichtig. Dat Anna zelf de kleur omschrijft van het gebouw, terwijl ze wanneer ze dat omschrijft zelf een shirt aanheeft met dezelfde kleur, vind ik wel verdacht.
- De cartoon van de mol verschijnt bij het eerste verhaaltje. Dat gaat over Karin en wordt voorgelezen door Anna. Pepijn geeft aan dat het de vierde foto is die er was. En over wie gaat het verhaaltje van foto 4? -> Anna.
- De cartoon van de mol: je ziet bovenaan sterren, daaronder een hart en een cartoon van de mol. Ik lees het als **** loves de Mol. Die sterren staan voor mij gevoel voor letters. En er is maar 1 naam met vier letters -> Anna.
- Reactie van Anna nadat blijkt dat 9 van de 10 haar verhaaltje goed hebben ingeschat lijkt me een geval om een rookgordijn op te trekken. Haar reactie: daar heb ik lekker gemold, vloeien de verdenkingen juist af. En kan, zoals hier meer wordt gesuggereerd op duiden dat haar verhaal zo makkelijk te raden was dat iedereen het goed heeft, behalve de mol -> Anna. Dit moment zie ik wel voor me bij aflevering 11. Dat Pieter Jan zegt: ‘ze zegt letterlijk dat ze hier heeft gemold, en niemand heeft het door!’ En uiteindelijk brengt ze met deze opdracht slechts 250 euro in het laatje. En als ze de mol is heeft ze dat geld elders wel weggehaald.
Laseropdracht:
- Anna tekent de kaart met obstakels. Waarschijnlijk kent de mol de route, dus daarin kan ze informatie onjuist weg zetten.
- Als mol lijkt me het bij deze opdracht nuttig om ver aan de achterkant te zitten, om zo na te laten bepaalde obstakels weg te halen. Op het cruciale punt is er een radiostilte bij Anna.
Stilleven-opdracht:
- de mol weet waarschijnlijk dat het een bewegend stilleven voor. En Anna stelt voor om ieder een helft in de gaten te houden. Als ze daarmee instemmen, moeten ze tijdens de opdracht ineens switchen wat sowieso chaos veroorzaakt.
- Ze brengt halverwege het geld van de 0 af. Maar het lijkt een ingecalculeerde actie, omdat de kans toch enorm groot is dat sowieso iemand het geld weer op 0 brengt. Want er blijven steeds minder verschillen over.
Anna is mijn grote verdenking, maar toch kijk ik nog naar Art. Anna is net als Art een speler met veel invloed, een centrale assertieve rol. Het shirt: ‘Don’t think everything you see’ is te opzichtig. Maar hij heeft een heel erg centrale rol in de groep, die heel veel invloed heeft. En als ik denk hoe ik als mol zou spelen zou ik net als Art willen spelen. Zoals hij bij de laseropdracht pas helemaal op het eind, als alle andere spelers weg zijn, probeert de tactiek om te gooien, de subtiele fout met het vuurwerk, het slimme onderhandelen na de Paleis-opdracht en het afroepen van stilte bij het Stilleven-opdracht (zodat de ontdekte verschillen niet verspreid worden). En vooral zoals hij met Patrick een afleidende tactiek bepaald, kan een erg uitgekiende manier zijn om de verdenkingen niet van Karin af te leiden, maar van zichzelf! Ik vind Art verdacht en ik denk dat hij net als Arjen vorig jaar een erg slimme actieve speler is. Heel gaaf om te zien. Wat ik las over TOPO op het forum vind ik ook een opvallende hint. Maar misschien is hier ‘don’t think everything you see’ van toepassing!
Ik denk echt dat Anna de mol is! En in dat geval vind ik haar erg goed!