Ik loop nogal achter met de afleveringen van Glee, ik ben nu aanbeland bij de negende aflevering van seizoen 4. Hoewel ik Glee nog steeds een hele leuke serie vind met goede muziek en goede dansscènes, vind ik de nieuwe karakters wat tegenvallen. Ze sprankelen zoveel minder en eerlijk gezegd zingen ze ook slechter dan de originele cast. Dat viel vooral op in de laatste aflevering die ik heb gezien (die waar Santana, Quinn, Mercedes, Mark en Puck terugkwamen). Natuurlijk snap ik dat ze onmogelijk allemaal op de high school kunnen blijven zitten en het is al leuk om ze zo nu en dan terug te zien komen, maar het is jammer dat ze niet net zo'n sprankelende cast hebben kunnen vinden als vervanging. Kitty is ronduit vervelend, Jake leunt erg op zijn halfbroer Puck (en is eenzelfde soort karakter), Marley vind ik wel erg leuk (alleen haar verhaallijn vind ik wat minder). En ik ben nooit echt fan geweest van Joe en Wade, vooral Samuel die Joe speelt, blijft erg slecht acteren.
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen als ook de rest van de originele cast afstudeert, want dan houden ze voor mij vrij weinig meer over van het echte Glee gevoel. Langzamerhand zullen we sowieso minder gaan zien van de al afgestudeerde Glee-ers, want op een gegeven moment is het natuurlijk echt niet realistisch meer dat ze de hele tijd terug blijven komen naar de middelbare school (wie doet dat nou? ik niet in ieder geval).