Eens met Lautjuh & Vieffan. Aan de ene kant kun je de eerste 4 series niet vergelijken met de laatste 6 series. Aan de andere kant zou zonder BN'ers als kandidaten te hebben de serie waarschijnlijk na de 5de serie gestopt zijn. En dan hadden we nu niet langer kunnen genieten van eenzelfde serie. Want dat is ook wat ze als reden aangaven destijds met de keuze voor BN'ers: zonder grotere kijkcijfers was de kans klein dat de WIDM-crew nog door kon met nieuwe series. Vind ik te frapant voor notabene zoiets als de publieke omroep waartoe de AVRO behoort. Maar tja, begrijpen doe ik het wel.
De eerste vier series trokken allicht 900.000 kijkers gemiddeld per aflevering of minder, alleen al aflevering 1 van dit seizoen trok het dubbele: 1.975.000 kijkers. Dat speelt natuurlijk wel mee in hoeverre programma's budget vrij krijgen van de omroep in casu: AVRO. Hoe beter een programma bekeken wordt, hoe succesvoller het kan zijn met nieuwe series. Daarnaast, hoezo BN'ers
Kan aan mij liggen dat ik maar weinig tv kijk naast journaal / komedie-series / NCIS op Veronica & WIDM, maar ik ken maar bar weinig kandidaten per serie van serie 5 tot 11. Telkens maar iets van 3/4 van de 10. Dus hoezo BN'ers
Doet niks af aan het feit dat het spel: WIDM, met onbekende Nederlanders gewoon onbevangen werd gespeeld. Dat maakt serie 1 t/m 4 zo sprankelend. Daarnaast kan ik ook niet anders dan toegeven dat ik zelf als kijker van 't eerste uur bij serie 1 als 13-jarige ook dacht van: "Als ik later 18 ben ga ik mij opgeven als kandidaat!" En rara, toen was ik 18 in 2005 en kwam men met WIDM serie 5 en stapte men over naar BN'ers. Dat vond ik zeker spijtig, maarja is niks aan te doen.
BN'ers of geen BN'ers: tis mij om het even. Maar er zit wèl verschil tussen de eerste vier en de laatste zes series, zonder meer. Das niet erg, das gewoon te wijten aan het heerlijke feit dat hetzelfde team bij de AVRO al 11 jaar lang dit fantastische concept elk jaar weer mag uitvinden.