Bwa ik ken de meeste BN'ers toch niet. Dit jaar kende ik Miryanna, Art en Jan. Verder had ik nog wel eens van Pepijn gehoord maar de rest kende ik in de verste verte niet.
Toch ben ik eerder voor de reeksen met onbekende mensen. Waarom? Als je die ooit hebt gezien begrijp je dat wel denk ik. En daarmee wil ik absoluut geen afbreuk doen aan de recentere reeksen met BN'ers want die zijn telkens weer top. Toch heerst er een andere sfeer. Juist omdat ze onbekend zijn.
De bekende mensen worden veel te veel verwend vind ik. Niet alleen met jokers en vrijstellingen, met zowat alles. In de eerste aflevering komt eerst een uitgebreide kennismaking met meestal van die clipjes over hun werk, vanwaar ze bekend zijn ... Dat hoeft voor mij niet per se. Drop ze in het spel en we leren hen wel kennen in het spel, al doende. Ik heb geen behoefte om te zien wat ze als werk doen. Dat lijkt soms veel te veel op reclame voor sommige personen.
Hetzelfde geldt voor de executies. Bij de onbekende mensen werden de ongelukkige kandidaten binnen de tien seconden afgezonderd en verwijderd uit de kamer. Dat zorgde altijd voor de nodige shock. En dat was nu juist hetgeen wat zo interessant was. Daarmee worden executies gecreëerd die erg emotioneel beladen zijn en die weg mogen ze gerust opnieuw bewandelen. Dan kan je nog eens de reacties vergelijken met mekaar. Het lijkt trouwens ook alsof de BN'ers veel te veel aan het woord komen, dat mag ook gerust wat minder, het loopt nu eerder via een vast stramien. Een beetje meer variatie zou geen kwaad kunnen. Maarja misschien ben ik weer te kritisch, ben momenteel de tweede reeks uit België aan 't herbekijken. Toen was alles natuurlijk nog heel fris.
Verder zou ik ook willen ijveren om nog eens een bekende Belg erin te steken. Dat kon eerder ook al dus waarom niet nog eens. Lijkt me leuk voor de vele Vlamingen die het programma volgen. Al is het er maar één.