Team 2 is ondertussen begonnen met het verplaatsen van het papier. Langzaam wordt het naar links opgeschoven. Bubbles heeft zich wat verdraaid, terwijl Wolfmol en Fabiann langzaam op de traptreden het fragiele papier verplaatsen. Fabiann: “Pas op, daar scheurt het bijna!” Wolfmol: “O, dank je.” Dan komt er op eens een groep Engelse toeristen langs. “What are you guys doing?” Wolfmol: “We are very busy, please go away.” Maar dat zijn ze niet van plan en dollen wat met Wolfmol en Fabiann. Fabiann: “Please leave us alone!” Uiteindelijk gaan ze weg. Wolfmol: “Dat ging net goed. O kijk, we zijn bijna weer bij MC, dat gaat de goede kant op!” LdHmolletje heeft inmiddels D*n bereikt. LdHmolletje: “Wat is er nou?” D*n: “Man, ik loop de hele tijd te zwaaien, maar jullie zagen me niet. We moeten opschuiven, we zijn te ver naar het midden gegaan! Wij moeten terug omhoog.” LdHmolletje: “Pff, alweer, die trap op.”
Nog 10 minuten te gaan. Team 1 gaat te traag. De afwijking is te groot. Niekypsv: “Moet ik nog verder opschuiven?” D*n: “Ja! “ Niekypsv schuift om en loopt nog een trede naar achter. Maar dan struikelt hij bijna, LdHmolletje kan ‘m nog net opvangen. Dan doet hij weer een stap naar achter. Het einde van de rol nadert en ze moeten nog 5 treden naar beneden. LdHmolletje seint naar M@ri@nne dat ze naar rechts moet. Ze doet dat. D*n verschuift het papier halverwege de route, zodat Niekypsv weer verder kan. Hij doet een stap naar achter en … het papier scheurt! LdHmolletje: “Sukkel, wat doe je!” Niekypsv: “Ik doe helemaal niks! Dit was ik niet!” Maar het papier is stuk en team 1 is af. Geen €1500,-.”
Team 2 heeft nog 5 minuten, maar ze redden het niet: de rol is op. Wolfmol: “Kom MC maar iets opschuiven, dan redden we het net.” Molcrazy: “Dat kan, ik kan voor €250,- 25 meter opschuiven naar rechts.” Ycaris: “Doen! Dan hebben we in ieder geval nog €1250,-!” Molcrazy schuift 25 meter op. Met nog 2 minuten te gaan tikt Ycaris met de rol crêpepapier in haar handen MC aan. De rol ligt helemaal uit en is heel.
Even later verzamelt de hele groep zich beneden. Daisy: “Dat was een enerverende opdracht. Team 1, jammer maar helaas, jullie rol papier is gescheurd, dus geen geld. Maar team 2, jullie hebben het einde gehaald. Jullie hebben wel 25 meter gekocht, dus er gaat €250,- van het prijzengeld af. Maar nog altijd €1250,- voor de pot verdiend!” LdHmolletje: “Goed gedaan jongens!” Daisy overhandigt het geld aan Bubbles.
Team 1 baalt nog altijd van het mislukken van de opdracht. LdHmolletje: “Zonde!” M@ri@nne: “Maar wat ging er nou precies fout. Niekypsv: “Het leek wel alsof iemand ruk aan het papier gaf.” D*n: “Ik weet van niks!” M@ri@nne: “Nou ik voelde niks hoor. Misschien was je het zelf wel.” Niekypsv: “Ik heb niks gedaan! Ik ben er klaar mee. We hebben €1250,- verdiend. Dat is niet onaardig. Laten we daar maar blij mee zijn.” En het onderwerp wordt afgesloten. Een half uur later zijn de kandidaten weer in het hotel, om hun koffers te pakken. Ze moeten immers weer richting het vliegveld, richting de volgende locatie!
16u30
Het vliegtuig stijgt op. Fabiann: “Ik had hier nog wel even willen blijven hoor!” De meeste kandidaten gebruiken de tijd om hun aantekeningen bij te werken. Wolfmol: “Zeg Molcrazy, hoeveel vragen had jij nou eigenlijk goed beantwoord?” Molcrazy: “Zeven.” Wolfmol: “En waar gingen ze over?” Molcrazy: “Over dit spel. Ze waren niet zo heel moeilijk.” Wolfmol: “En dan toch drie fout?” Molcrazy: “Ze waren niet allemaal makkelijk.” Dan landt het vliegtuig alweer. Daisy: “Welkom in Abu Dhabi!”
23u00
In de avonduren worden de kandidaten opgeroepen. De volgende opdracht staat immers voor de deur. Daisy: “We gaan met de bus even een stukje rijden.” Na 20 minuten stoppen de kandidaten. Molcrazy: “Kijk, het autorace circuit in Abu Dhabi! Ik wist het wel, Daisy stopt er altijd wel iets wat met autosport te maken heeft. De kandidaten wandelen richting het circuit. Maar dan slaan ze af naar links. Bubbles: “Waar gaan we heen? Het circuit is rechtuit?” Maar Daisy zegt niks. Dan staan ze plots voor de ingang van … Ferrariworld! Niekypsv: “Een pretpark! Gaaf! LdHmolletje: “Ow nee. My worst nightmare.”
Daisy: “Welkom kandidaten. We zijn in Ferrariworld, een grootst pretpark in de woestijn van de Verenigde Arabische Emiraten. We gaan straks een ritje in de achtbaan maken. We … LdHmolletje, gaat het? “LdHmolletje wordt niet goed.” LdHmolletje: “Ik kan hier niet tegen, wat het ook is, ik doen niet mee!” Hij gaat op de grond zitten, M@ri@nne gaat even naast hem zitten. Daisy: “Oké. Wat is de bedoeling. Jullie gaan allemaal in het donker, met een nachtkijker een ritje in de achtbaan maken. Ergens tijdens jullie rit zien jullie een letter. Het is heel simpel. Verzamel alle letters en vorm een woord. Is het woord juist, dan verdienen jullie €2500,-. Je mag uiteraard weigeren, maar dan mis je een letter, en mag je ook niet mee puzzelen. Wie wil er eerst?” D*n: “Ja, ikke!” Daisy: “Prima, kom maar mee.”