D*n: “Paars, 50, midden.” Molcrazy: “Ik heb hulp nodig, ik kan die niet pakken.” Fabiann: “Oké, ik kom.” Door het kolkende water probeert hij het midden van de rivier te bereiken. Ycaris heeft ondertussen de rode boei van 50 beet. “Yes!” D*n: “Rood, 150, links.” Ycaris: “Die moet ik ook hebben!” Fabiann probeert de boei van 50 te halen, maar hij red het niet. LdHmolletje staat erbij en kijkt er naar. Fabiann: “Doe je ook nog mee?” LdHmolletje: “Ik spaar m’n krachten, er komen er nog veel.” D*n: “Blauw, 250, rechts.” LdHmolletje: “Zie, laat die maar voor mij.” D*n: “Paars, 500, midden.” Niekypsv: “Dit gaat wel heel snel.” Molcrazy: “Blijf daar, die pak ik!” D*n: “Rood, 250, links.” Ycaris: “Die is ook voor mij … wacht … ow daar gaat de boei van 150.” Molcrazy: “Let dan ook op.” LdHmolletje heeft ondertussen eindelijk beet met 250. D*n: “Blauw, 100, rechts.” LdHmolletje: “Die moet jij Fabiann!” Fabiann sprint weer naar rechts, hij struikelt weer bijna, maar nu blijft zijn gevangen boei wel aan zijn stok haken.” D*n: “Rood, 500, rechts.” Ycaris heeft ondertussen haar 2e boei (250) beet.” Ycaris: “Ik stop, ik stel dit geld veilig.” Molcrazy: “Ho, ho, ik heb back up nodig, kijk daar komt de boei van 500 eindelijk … hebbes! Ik kan beter stoppen, maar ik ga verder. Hé, daar drijft een boei, rechts, schiet op!” Fabiann snelt er op af. Ycaris is ondertussen op de kant gaan zitten. “Brr, veel te koud in dat water.” Niekypsv: “Ik hoor niks meer, waar is D*n.” Molcrazy: “Boei, rechts daar!” Fabiann: “Ik ben onderweg!” D*n: “Paars, links, 250.” Niekypsv: “He, daar is hij weer, die 250 moet voor mij zijn.” Fabiann pakt de boei die rechts langs drijft: “Hé, dit is 500!” Molcrazy: “Mooi gevangen.” D*n:”Paars, rechts, 1000!” M@ri@nne: “Opletten, Faab, als jij ‘m mist pak ik ‘m.” D*n:”Paars, 100, rechts.” M@ri@nne: “Mogen we die nog pakken.” LdHmolletje: “Nee!” D*n: “Paars, 50, links.” Molcrazy: “Die moeten we ook laten gaan.” M@ri@nne: “Daar komt een paarse boei aan. Maar welke is het? Ze zitten vlak achter elkaar. Faab, kijk jij? “ Fabiann kijkt, maar staat te ver van de boei. Hij pakt z’n stok om ‘m aan te tikken en ziet dan het bedrag. Fabiann: “Dit is 100!” Hij laat de boei lopen. Dan komt de boei van 1000 eraan. M@ri@nne ziet ‘m recht op haar afkomen, ze steekt de stok uit en mist. Ze valt achterover om en laat haar stok los. M@ri@nne: “Help!” LdHmolletje schrikt zo dat hij ook bijna zijn stok los laat. Dat gebeurt net niet, maar de twee boeien van 1000 drijven zomaar langs heb.” Molcrazy: “Had ze gepakt!” Ook Niekypsv schrikt ervan, dat hij de boei van 250 zomaar laat passeren. De laatste boeien zijn allemaal lage bedragen die links voorbij drijven. Dan zit het spel erop.
D*n voegt zich weer bij de groep. D*n: “En gelukt?” Fabiann: “Nou, nee.” M@ri@nne: “Het ging allemaal zo snel.” Daisy: “Nou, laten we de score eens bekijken. Iedereen heeft zich aan de volgorde gehouden, maar zij behoorlijk wat boeien voorbij gedreven en losgelaten. Jullie hadden maarliefst €5500,- kunnen verdienen. De twee boeien van €1000,- zie ik er niet bij zitten. Maar alles bij elkaar toch nog €1900,- verdiend.” LdHmolletje: “Dat valt nog reuze mee!” Hij int het geld bij Daisy. Ycaris: “Hoeveel geldt zit er nu in de pot?” Daisy: “De pot staat nu op €13.050,-.” Ycaris: “Dat wil ik zien LdHmolletje!” Ze tellen samen het geld. Molcrazy: “En klopt het?” Ycaris: “Ja, het is juist.” Daisy: “Dan hoop ik dat nu jullie zin hebben in een lekkere warme douche en een kop chocomel, want we hebben hier een blokhut afgehuurd, waarin we zullen overnachten.” Fabiann: “Dat klinkt gezellig!”
16u30
De kandidaten hebben zich gestelled in de blokhut. Daisy en Tdietz leggen een kaartje, M@ri@nne en Ycaris nemen een warme douche, terwijl Fabiann en LdHmolletje even gaan liggen om hun zere rug en knie wat rust te gunnen. Molcrazy schuift aan bij de heren en hij is niet blij. “Wat ging er nou mis bij jullie, jullie stonden een partij te klunzen?” LdHmolletje: “Dat viel wel mee hoor.” Fabiann: “Nou, zoveel deed jij niet hoor.” LdHmolletje: “Ik ben niet omgevallen.” Fabiann: “Maar er dreef wel 2x €1000,- langs je, en je deed niks.” LdHmolletje: “M@ri@nne was gevallen, wat moest ik doen? Haar laten liggen?” Dan komt Niekypsv binnen. “Mag ik Molcrazy even lenen?” Fabiann: “Graag.” Het tweetal loopt naar buiten. Ook D*n staat op de gang. Molcrazy: “Wat is er?” D*n: “Wij willen graag weten wat Bubbles jou heeft gegeven?” Molcrazy: “Ehm, niks.” Niekypsv: “Lieg niet, we zagen dat ze jou wat gaf.” Molcrazy: “Nee hoor, ze gaf alleen een afscheidsknuffel en wenste me als enige Belg tussen al jullie Hollanders veel succes.” En Molcrazy loopt weg. Ycaris en M@ri@nne luisteren het gesprek af. Ycaris: “Ik vind het maar raar van Bubbles. We waren heel close en ze geeft Molcrazy iets. Heb jij gezien wat het was?” M@ri@nne: “Misschien haar molboekje?” Ycaris: “Dat zou ik wel heel gemeen vinden.” De dames besluiten het te laten rusten en gaan even liggen.