De groep gaat met de bus de stad in. Na een kwartiertje rijden stopt de bus en stappen de kandidaten bij een, naar zoals het er uit ziet, winkelcentrum. Daisy: “Volg mij!” De kandidaten lopen naar binnen. Ze zijn zeker niet de enige, het is enorm druk. M@ri@nne: “Mijn god, wat een drukte zeg!” Fabiann: “Wat is dit eigenlijk.” Daisy: “Dat ga ik jullie vertellen. Welkom bij Hamilton’s Farmers Market. Bij deze indoor markt kunnen jullie alle specialiteiten van het platte land vinden. Er zijn honderden winkeltjes. In 10 van die winkeltjes bevindt zich geld. We hebben 2x€50,-, 2x €100,-, 2x €200,-, 2x €500,- en 2x €1000,- verstopt. Kortom, er is €3700,- te vinden. Jullie hebben een half uur om zoveel mogelijk geld te vinden en bij mij in te leveren. Al het geld wat bij mij gebracht is in 30 minuten komt in de pot. Zijn jullie klaar? Dan gaat de tijd nú in!”
D*n stuift er direct vandoor. Fabiann: “Nou is ie weer weg, dat doet hij elke keer.” Niekypsv: “Maar apart kunnen we wel de meeste plekken onderzoeken.” En ook Niekypsv is er vandoor. Fabiann: “Dan ga ik maar.” En M@ri@nne blijft alleen achter. “M@ri@nne is opgescheept met 3 hyperactieve jonkies”, denkt ze bij zichzelf en gaat dan ook maar op zoek.
D*n rent een heel stuk door en zonder te kijken, loopt hij zomaar iemand omver. D*n: “Sorry, sorry” en hij rent verder, een Canadees boos en verbaas achterlatend. Fabiann is een paar winkeltjes ingedoken. “Have you seen any money?” De mensen kijken hem verbaasd aan. “Of course there is money!”, roept een voorbijganger. Fabiann zoekt verder. Niekypsv ziet onder een tros tomaten ineens een envelop liggen. Hij pakt de envelop, maakt open en vindt €200,-! Niekypsv: “Mooi!” Hij kijkt op zijn horloge. “Ow, pas 10 minuten bezig. We kunnen nog even verder zoeken.” M@ri@nne zoekt vlakbij de ingang maar heeft tot nu toe ook niks kunnen vinden.
Na een kwartier komen Fabiann en Niekypsv elkaar tegen. Niekypsv: “Heb jij al iets gevonden?” Fabiann: “Nee.” Niekypsv: “Ik heb €200,-“ Fabiann: “Misschien moeten we samen verder zoeken, twee personen zien meer dan één.” Niekypsv: “Lijkt me een prima idee.” De heren zoeken samen verder. Na 20 minuten heeft D*n ook eindelijk beet. “Wow, €500,-!” Ook Fabiann en Niekypsv vinden weer een envelop van €100,-. Niekypsv: “Zullen we nog even verder zoeken?” Fabiann: “De tijd is wel krap hoor.” Niekypsv: “Heel even nog en daarna gaan we terug.” Fabiann: “Akkoord.” M@ri@nne heeft bovenop een kast in een kruidenwinkeltje ook een envelop gevonden. “Nou, geweldig, €50,- voor al die moeite.” D*n gaat inmiddels als een speer, ook hij heeft nog twee keer beet. “Zo, €100,- en €1000,-!” Hij kijkt op z’n horloge. “Ow, nog 5 minuten, dan moet ik snel terug.”
M@ri@nne is al vlakbij Daisy. Daisy: “Wil je geld inleveren?” M@ri@nne: “Ik kijk nog even hier.” Daisy: “Prima.” Daisy kijkt op haar horloge. Nog 3 minuten en behoudens M@ri@nne, die zich op 5 meter van haar bevindt, is er niemand te zien. Dan komen Fabiann en Niekypsv aangesneld. Fabiann: “Hier is €300,-.” M@ri@nne besluit dan ook haar €50,- maar in te leveren.” Niekypsv: “Nou, daar worden we rijk van.” Fabiann: “Hopelijk heeft D*n iets gevonden. “ Daisy kijkt op haar horloge. Daisy: “Nog één minuut.” De kandidaten kijken zenuwachtig om zich heen. Waar blijft hij nou. En dan is de tijd om. Daisy: “Nou, dan is er €350,- verdiend voor de pot.” M@ri@nne: “Mogen we weer trots zijn.” Fabiann: “Ik neem aan dat je dat cynisch bedoelt.” M@ri@nne: “Natuurlijk.” Niekypsv: “Wel grappig, iemand die €50,- inlevert zegt dat.” M@ri@nne: “Mijn voorstel was om in duo’s te gaan zoeken, maar jullie waren al zo snel weg.” Fabiann: “Het zal wel.” Na 10 minuten is D*n nog steeds niet binnen. Fabiann heeft inmiddels het geld op zak gestoken. Niekypsv: “Tel je de pot nog even na?” Fabiann: “Ja, ik heb nu €19.310,- op zak!” Tdietz is maar op zoek gegaan naar D*n. Na een half uur is D*n eindelijk gevonden. Daisy: “Waar was je nou?” D*n: “Ik was de weg kwijt. Alles lijkt zo op elkaar.” Fabiann: “Had dan opgelet bij het begin. Hoeveel geld had je gevonden?” D*n: “Ik had €1600,- gevonden.” Niekypsv: “Sh*t hé, wat zonde.”
14u10
Na een snelle lunch is de groep per bus onderweg naar Toronto. M@ri@nne: “Ik hoop niet dat we de CN Tower op moeten.” D*n: “Want?” M@ri@nne: “Mijn god, jullie kennen ook helemaal niets van deze wereld.” Niekypsv: “Ik ken ‘m wel, dat is een hele grote TV toren!” M@ri@nne: “Precies. En héél erg hoog!” Fabiann: “Nu begint het bij mij ook te kriebelen.” Tdietz: “Rustig maar, we gaan niet naar de CN Tower.”
15u45
De bus arriveert in Toronto. Daisy: “We gaan eerst een rondrit door de stad maken.” M@ri@nne: “Moeten we hierbij opletten?” Daisy: “Misschien wel, misschien niet.” De kandidaten pakken toch maar hun molboekjes erbij. De kandidaten genieten van de stad. Ze rijden lang allerlei bezienswaardigheden, waaronder dus de CN Tower. De bus rijdt er langs. Fabiann: “Gelukkig, niet omhoog.” M@ri@nne: “Of omlaag.”