Wat die opdrachten betreft...
Ik hoop zelf wel dat er nog wat ingewikkelder opdrachten komen, maar dan bedoel ik voor de kandidaten, niet dat de kijker het niet snapt.
Die laatste hotelkameropdracht kwam wel in de buurt, maar gevoelsmatig was die toch al bijna niet te halen. Ben het trouwens ook wel eens met degene die hierboven zei dat sommige dingen bij de vuurwerkopdracht voor de kijker niet helemaal duidelijk waren (schoten alle groepjes hun vuurwerk tegelijk af? enz.).
Ik ben zelf wel fan van het soort opdracht waarbij de kandidaten individueel of in aparte groepjes iets (anders) moeten doen, maar waar de uitkomst van de totale opdracht toch van elkaar afhangt. Of opdrachten waarbij er een fysieke uitdaging is of men zich over een angst moeten heenzetten ofzo. Dat zorgt ook vaak voor een wat andere groepsdynamiek, want als ik al een punt van kritiek heb op de huidige serie, is het dat het nog wel érrug gezellig is in de groep.
Ik gun ze geen ruzie hoor, maar hoe je het ook wendt of keert, het optreden van kleine irritaties en wantrouwen tussen de kandidaten is wel een essentieel onderdeel van het programma.