Ga ik ook eens een nieuwe stelling inbrengen, omdat we in Nederland nu zelfs zo ver zijn dat zelfs de Dodenherdenking met racisme in verband wordt gebracht. De rechter gaat vanmiddag uitspraak doen over een lawaaiprotest dat zo'n klein groepje idioten wil houden bij de Dodenherdenking op de Dam morgen. De stelling is dus:
Demonstreren mag, maar niet op 4 mei 20.00 uur als de doden van oorlogen worden herdacht.
Iedereen moet kunnen demonstreren, ja want dat is als ik me niet vergis zelfs een grondrecht. Want tegenwoordig is alles toch maar racisme (Sinterklaas, Kerst noem alle discussies maar op), maar ik vind het echt respectloos om dat te willen doen tijdens de Nationake Dodenherdenking. Volgens die actiegroep worden alleen blanke slachtoffers herdacht, maar dat is volgens mij de grootst mogelijke onzin die er bestaat. Natuurlijk is WO 2 het uitgangspunt van de herdenking, maar volgens mij worden er ook andere slachtoffers van oorlogen (ook recente) herdacht en kan iedereen daar zijn eigen invulling aan geven aan wie ze herdenken. Dan ga je niet tijdens twee minuten stilte lawaai maken, om je punt te maken. Dat vind ik gewoon ziekelijk en respectloos