Het NOC*NSF wil het liefste geen aanpassing maar als het per se moet, kiezen zij voor de zomertijd omdat 'men dan anders doordeweeks niet meer 's avonds buiten sport'. Dat is echt het meest onzinnige argument dat ik gehoord heb.
Ik sport (hardlopen) zeker 2x in de week, het liefst zo tussen 7 en 8 uur, na het eten. Natuurlijk loop ik ook gewoon in het donker, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor veel mensen een drempel is (kou). Het is misschien niet voor iedereen het sterkste argument, maar om het een onzinargument te noemen vind ik ver gaan.
Ik ben team zomertijd, maar ik kan me heel goed voorstellen dat de wintertijd voor veel mensen prettiger is vooral 's ochtends.
Ik kan 's ochtends toch mega slecht mijn bed uit. En in de winter is het dan toch nog donker, dus of het dan om kwart voor 9 of kwart voor 10 licht wordt maakt mij niet veel uit geloof ik. Ik geef toch wel les
En om 9 uur in de zomer al donker(op zijn laatst), dat vind ik wel deprimerend vroeg. Terrasje in de avondzon. Heerlijk toch?