Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 99632 keer)

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #100 Gepost op: 28-01-2011, 09:44:32 »

Want je maakt mij niet wijs dat de makers doodleuk laten zien dat jan op art zit, en dat ze dan beide de finale halen. Of dat Art eruit vliegt, want dan moet jan al bijna de mol zijn.

Dat laatste hoeft toch helemaal niet? Het is toch in andere series veel vaker voorgekomen dat mensen in een heel laat stadium 'hun' mol zagen vertrekken, compleet in verwarring achterblijvend? In serie 6 bijvoorbeeld, toen dat gebeurde met Roderick Veelo in de allerlaatste executie voor de finale. Hij zette al afleveringen lang alles op Peggy, maar die vloog er ineens uit. En dit was de reactie van Roderick:  ::oink::

Als we iets geleerd hebben van al die jaren is het wel dat mensen soms heel lang in dit spel kunnen meegaan terwijl ze op de verkeerde Mol zitten. Als er veel overeenkomsten zijn tussen jouw verdachte en de echte Mol, kun je lang meegaan. Als die twee bijvoorbeeld vaak in hetzelfde groepje hebben gezeten bij opdrachten. Of een kamer gedeeld hebben in het hotel. Of hetzelfde gedronken hebben bij het eten. Of dezelfde kleur schoenen hebben. Of - misschien wel de allerbelangrijkste - ze allebei hetzelfde geslacht hebben (maakt de kans dat ze een kamer gedeeld hebben etc. ook groter).

Offline Arco Mol Fan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #101 Gepost op: 28-01-2011, 09:45:04 »
Niemand de "11" opgevallen op het circuit? ::vergroot::

Ik vond het een leuke aflevering, wel de minste tot nu toe maar nog steeds erg goed. Opdracht 1 vond ik heerlijk, die chaos op het circuit zag er komisch uit. Opdracht 2 is typisch WIDM, lekker psychologisch allemaal, alleen niet leuk om naar te kijken op TV. Opdracht 3 wilde ik ook wel doen, wat een prachtige locatie ook. De executie was mooi in beeld gebracht, met die mist en dat ze op een steen moesten zitten.

Jammer dat Miryanna eruit is, ik vond haar een hele leuke kandidaat. Volgende week Nicaragua?
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #102 Gepost op: 28-01-2011, 09:59:15 »
Zat Soundos niet op Patrick en Pepijn? Dat heeft ze gezegd ergens in de aflevering.

Vond het gisteren verdacht dat Patrick letterlijk zei dat er op Twitter stond: "Lingo, from hell".
Dat heeft Twitter vast van de aflevering overgenomen, om ons al een beetje lekker te maken. Aangezien er vorig jaar al hints in tweets zaten, denk ik dat we er dit jaar niet heel veel achter moeten zoeken.
Tell me what your telescope says

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 28-01-2011, 10:15:12 »
Als ik kandidaat was geweest, had ik bij de busopdracht voorgesteld om even rustiger aan te doen en de andere bus voor te laten gaan. Als iemand daar dan fel op zou reageren wist ik dat die persoon ofwel de mol was, ofwel zijn molverdachte in de andere bus had zitten.
Dan weet je toch nog niks?  ;D

Dan is die ander
1. De Mol
2. Een fanatieke kandidaat die de mol wil belemmeren
3. Een kandidaat die de mol wil uithangen.
4. De mol die zich voordoet als fanatieke kandidaat.  ::)

Maar dat wist je al aan het begin van de etappe.. :P
Citaat
Maar voorzover ik kon zien probeerde iedereen om de eigen bus te laten winnen. Dachten ze echt állemaal dat de mol in de ándere bus zat ???

Zie boven.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 28-01-2011, 10:42:55 »

Karin:
Wat was de rol van de mol bij de voorstellingsopdracht?
- Publiekswerver
- Artiest FOUT
- Beide  (Mogelijk juiste antwoord Karin: Jan)
Karin zei (uit mijn hoofd) alleen iets van 'ik kan niet beide zeggen want dan zou ze weten dat ik op Jan heb gestemd' oid. Dat is op zich een vrij neutrale formulering.
Maar toen ze de bus inging zei ze wel blij te zijn bij Jan te zitten want dan kon ze hem in de gaten houden.

Eerst Horace en nou Jan? Karin zoekt wel de meest onwaarschijnlijk molkandidaten uit en blijft nog wel steeds in het spel..  ::)
Misschien even nalopen met wie Jan allemaal wat gedeeld heeft deze week - In de bus iig met Karin, Patrick en Soundos.  ::)

Citaat
Art:
Hoe vaak wist de mol het verhaaltje aan de juiste persoon te koppelen
in het theater?
Minder dan 6 keer GOED

Onbekend

Citaat
Karin:
Nam de mol een vrijstelling mee tijdens de vrijstellingsroute?
Nee FOUT
Karin's antwoord was dus op
1. Anna (afl 5)
2. Pepijn (afl 1)
(Hanna (afl 3) was al exit)

Citaat
Art:
Werd de mol tijdens de boobytrapopdracht gedood door een sluipschutter?
Ja GOED

Niet helemaal duidelijk of Patrick gedood werd door een sluipschutter of een bom, lijkt gezien de knal eerder een bom of boobytrap geweest te zijn.

Blijven over:
- Karin
- Horace
- Soundos
- Miryanna (exit)
- Anna
- Pepijn

Citaat
Karin:
Wie is de Mol?
Horace GOED

Jan:
Nee GOED

Naar alle waarschijnlijkheid geantwoord op Art.
- Horace
- Jan
- Art
- Patrick

Citaat
Miryanna:
Waar lag de sleutel van de mol tijdens de hotelopdracht?
Onder het bed FOUT

Deze vraag heeft Miryanna dus niet geantwoord op Jan & Art.
Een van de rest.

Citaat
Jan:
Spreekt de mol spaans?
Ja GOED
Miryanna of Art->  Art.

Citaat
Miryanna:
Stak de mol vuurwerk af of niet?
Nee FOUT

Geantwoord op 1 van de zenders:
- Horace, Pepijn, Art, Soundos, Anna (Mir zelf)

Citaat
Jan:
Was de mol tijdens de boobytrapopdracht een verkenner of een geldloper?
Een geldloper GOED

Art

Citaat
Miryanna:
Wie is de Mol?
Karin GOED
Hiermee weten we dat Miryanna het meest invulde op Karin imho, net als Horace in executie 2.

Citaat

Patrick:
Hoe beantwoordde de mol de vraag bij het levendstilleven?
FOUT    GOED

Karin, Pepijn, Art, Miryanna, Jan. (Hanna al exit)

Citaat
Pepijn:
Wat was de rol van de mol bij de voorstellingsopdracht?
Publiek werven    GOED
Karin, Art, Jan, Miryanna.

Citaat
Patrick:
Ja   GOED   
Zie boven

Citaat
Pepijn:
Was de mol een plakker of een verver?
Plakker GOED

Karin, Art, Jan, Pepijn.

Citaat
Patrick:
Wie is de Mol?
Karin GOED

Soundos:
Spreekt de mol Spaans?
Nee FOUT

Art of Miryanna.
Vreemd dat Soundos hier gelogen heeft overigens want het antwoord is eenduidig af te leiden - dan had ze natuurlijk veel beter de waarheid kunnen zeggen.  :P (of zwijgen)

Citaat
Anna:
Stak de mol vuurwerk af of niet?
Ja GOED
Zie boven

Citaat
Soundos:
Nee GOED

Geantwoord op:
Patrick (wrsch boobytrap/bom)
Art (weten we niet zeker maar lijkt gezien locatie waar hij lag aannemelijk)
Jan.

Citaat
Anna:
Nee FOUT

geantwoord op: Anna of Pepijn (Hanna al exit)

Citaat
Soundos:
Waar lag de sleutel van de mol tijdens de hotelopdracht?
Onder de badkamerdeur GOED

Geantwoord op Patrick en Pepijn.

Citaat
Anna:
Hoe vaak wist de mol het verhaaltje aan de juiste persoon te koppelen
in het theater?
Minder dan 6 keer   GOED

Niet na te gaan maar een educated guess zou doen vermoeden minder dan 6..  :P
« Laatst bewerkt op: 28-01-2011, 10:51:30 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline MrJasper

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 28-01-2011, 10:49:03 »
Klopt niet: het antwoord van Patrick op de vraag Wie is de Mol? is niet uitgezonden. Luister nog maar eens goed vanaf 24:39

Klopt, maar Pepijn zegt in de biecht dat ze met oogcontact besloten hadden alleen maar de waarheid te zeggen en bovendien was Pepijn geen stap naar voren gegaan, zodoende moest het antwoord van Patrick wel kloppen.

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 28-01-2011, 10:49:13 »

Art had deze vraag dus ingevuld op:
1. Horace
2. Patrick
3. Zichzelf (??)

De vraag was toch "Hoe vaak wist de mol het verhaaltje aan de juiste persoon te koppelen in het theater?" en niet "Hoe vaak werd het verhaal van de mol goed geraden in het theater?". Dat zijn namelijk 2 verschillende vragen.
Ik denk ook dat het vrij zeker is dat de Mol minder dan 6x de goede naam bij een verhaaltje heeft ingevuld. Waarschijnlijk zelfs 0x. Maar daar valt op zich weinig uit op te maken wie de Mol is of wie Art dénkt dat de Mol is.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 28-01-2011, 10:52:46 »
De vraag was toch "Hoe vaak wist de mol het verhaaltje aan de juiste persoon te koppelen in het theater?" en niet "Hoe vaak werd het verhaal van de mol goed geraden in het theater?". Dat zijn namelijk 2 verschillende vragen.
Klopt
Had het in eerste instantie verkeerd gelezen en vergeten aan te passen.  ;)
Citaat
Ik denk ook dat het vrij zeker is dat de Mol minder dan 6x de goede naam bij een verhaaltje heeft ingevuld. Waarschijnlijk zelfs 0x. Maar daar valt op zich weinig uit op te maken wie de Mol is of wie Art dénkt dat de Mol is.

Ja lijkt me ook.
En uit die vraag valt weinig op te maken mee eens.

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 28-01-2011, 11:02:07 »
Klopt niet: het antwoord van Patrick op de vraag Wie is de Mol? is niet uitgezonden. Luister nog maar eens goed vanaf 24:39

Patrick zegt wel "Karin" na het shot van de biecht van Pepijn waarna PJ zegt "dat klopt"...
Weet je het niet, antraciet

Offline Yesse

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 28-01-2011, 11:15:49 »
Patrick zegt wel "Karin" na het shot van de biecht van Pepijn waarna PJ zegt "dat klopt"...
Klopt. Je ziet Patrick het alleen niet zeggen omdat het shot op Pepijn gericht is. Pepijn zegt vooraf ook dat Patrick en Pepijn van elkaar weten dat ze allebei op Karin zitten dus dat ze gewoon de waarheid konden vertellen.

Offline Jurrevanhoeven

• Forumlid
« Reactie #110 Gepost op: 28-01-2011, 11:53:57 »
Er zijn wel echt een paar vreemde dingen gebeurd in deze aflevering.

Vooral Karin heeft echt een mollenstreek uitgehaald. Hoe kan zij in godsnaam tegen die andere bus aanrijden, terwijl het raam links van haar wel gewoon zicht had en ze dus gewoon kon zien dat ze tegen die andere bus aanreed. Ik vond dat echt raar.
Als zij de mol is, wil ze dus winnen en kon ze zo de andere bus uitschakelen...

Ik vond het ook vreemd dat Jan die vragen naar waarheid beantwoord: was de mol een geldloper? Zegt ie: Ja. Alleen hij en Art waren geldlopers, en op zich zelf kan ie natuurlijk niet stemmen. Zegt ie doodleuk 5 seconden later: ja, ik had zeer waarschijnlijk niet gezegd op wie ik zat, als mij die vraag 'wie is de mol?' was gesteld, terwijl het al lang duidelijk was dat hij op Art zag ::rofl::
Jan zegt btw al vanaf aflevering 1 dat hij er erg van overtuigd is wie de mol is (Art dus, dat is heel duidelijk), en hij vanaf aflevering 1 al alles op Art inzet.
Dus wel risicovol, en hij zit er nog steeds gewoon in, terwijl anders de kans wel redelijk aanwezig was er al uit te liggen als Art niet de mol is.

Ik denk nog steeds dat Art de mol is, vanaf het begin dacht ik dat al en dat verander ik niet. Met Karin als goede 2de.

Ik vind het wel jammer dat er nu al 3 kandidaten uit zijn van wie ik al dacht: die zijn het sowieso niet. Schiet ik dus niks mee op.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #111 Gepost op: 28-01-2011, 12:30:38 »
Karin zei (uit mijn hoofd) xknip

Als je pagina 5 had gelezen dan had je al een overzicht kunnen vinden, en had dat je tijd gescheeld...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 28-01-2011, 12:55:12 »
Als je pagina 5 had gelezen dan had je al een overzicht kunnen vinden, en had dat je tijd gescheeld...

Ik nam aan dat je het anders wel in je eigen eerdere post had aangepast & toegevoegd, althans dat leek me wel zo logisch.  :P

Foutieve aanname, blijkt..  ::)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #113 Gepost op: 28-01-2011, 12:56:44 »
Ik nam aan dat je het anders wel in je eigen eerdere post had aangepast & toegevoegd, althans dat leek me wel zo logisch.  :P

Foutieve aanname, blijkt..  ::)
Waar zie jij een foutieve aanname dan?

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 28-01-2011, 12:59:21 »
wat mij in de leader opvalt is wel raar. bij iedereen op patrick, jan en sondous na. staat de naam rechtsonder in beeld, maar bij jan patrick en sondous staat de naam links in de leader.

is iemand anders dit ook al opgevallen?
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #115 Gepost op: 28-01-2011, 13:01:37 »
wat mij in de leader opvalt is wel raar. bij iedereen op patrick, jan en sondous na. staat de naam rechtsonder in beeld, maar bij jan patrick en sondous staat de naam links in de leader.

is iemand anders dit ook al opgevallen?
Wat is er opvallend aan? Zelfde als links/rechts inlopen...

Offline marvin

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 28-01-2011, 13:17:01 »
Wat is er opvallend aan? Zelfde als links/rechts inlopen...

het is maar bij 3 personen. zoiets hebben ze ook bij jon anniek en vivienne gedaan. daar liepen er 2 lijnen langs het lichaam en bij de rest maar 1. ik denk de 3 finalisten
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 28-01-2011, 14:08:13 »
Zoals hierboven gezegd werd beantwoord Anna al haar vragen op zo'n manier dat ze op haarzelf als mol slaan.
Jan deed dat ook. Twee van de drie vragen sloegen sowieso op hem. De vraag 'spreekt de mol spaans' beantwoorde hij met 'ja'. Dan zou je denken dat het niet op Jan kan slaan, want die spreekt geen Spaans. Maar is het niet net iets voor een mol om te doen alsof je geen Spaans spreekt?

Art blijft ook een optie, want bij hem was het niet duidelijk of de vragen op hem slaan of niet.

Alle anderen vallen af met deze theorie, want die beantwoordden minstens één vraag op zo'n manier dat het niet op henzelf sloeg.

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #118 Gepost op: 28-01-2011, 14:37:11 »
Tja, maar er worden maar een paar vragen gesteld. De mol wist natuurlijk al welke vragen hier terug zouden komen. Hij kan wel alles op zichzelf hebben ingevuld, behalve die vragen.
Niet dat het iets uitmaakt, de mol kan de test invullen hoe die maar wil, hij kan er toch niet uit. Dus of we hier iets aan hebben...?
The British are not impressed.

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 28-01-2011, 14:41:52 »
De mol vult de test helemaal niet in. Die vijf minuten worden gebruikt voor overleg tussen de programmamakers en de mol.

De mol kan de vragen dus sowieso niet 'naar waarheid' beantwoorden, want hij heeft die test nooit ingevuld. Hij heeft de keuze tussen: ze beantwoorden er van uitgaande dat hij zelf de mol is, of ze beantwoorden er van uitgaande dat hij zelf niet de mol is.

Ik zou het erg flauw vinden als de organisatie de mol laat doen alsof hij denkt dat iemand anders de mol is. Het zou kunnen, maar ik zou het flauw vinden.