Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 99733 keer)

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #120 Gepost op: 28-01-2011, 15:16:32 »
Natuurlijk vult de mol de test wel in! Anders waren er ook geen camerabeelden van. ;) Overleg met de productie gebeurt op andere tijdstippen en via geheimzinniger manieren...
Trouwens, op veel testlocaties kunnen de andere kandidaten die staan te wachten zien wat er gebeurt. De mol kan dan niet rustig staan overleggen terwijl hij of zij de test had moeten zitten maken.
Tell me what your telescope says

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #121 Gepost op: 28-01-2011, 15:21:01 »
Om leuke camerabeelden te hebben hoeft de mol toch niet de hele test te maken?
Ik weet niet precies hoe het allemaal zit, maar ik heb meegedaan aan een WIDM-weekend met Sander de Heer en die zei dat ze veel dingen hadden afgekeken van de organisatie van de 'echte' mol.

Offline Floortje

• Forumlid
« Reactie #122 Gepost op: 28-01-2011, 15:50:54 »
Maar los van het hele 'wie is de mol van de mol'verhaal:

Het is toch tof om als mol te doen alsof je geen Spaans spreekt, terwijl je dat wel spreekt?! :D

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #123 Gepost op: 28-01-2011, 16:10:38 »
Leuke aflevering met leuke opdrachten ::bravo::.
alleen opdracht 2 viel een beetje tegen misschien ...
Karin weer geweldig ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #124 Gepost op: 28-01-2011, 16:25:43 »

Het is toch tof om als mol te doen alsof je geen Spaans spreekt, terwijl je dat wel spreekt?! :D

ik zou als kandidaat juist doen alsof ik geen spaans spreek als ik het wel spreek :P
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #125 Gepost op: 28-01-2011, 18:11:02 »
Karin weer geweldig ::ok::

Hebben wij naar dezelfde aflevering zitten kijken??  ::)  :o

Ik ben blij voor haar dat ze zichzelf overwonnen heeft, heel goed, en precies waar het in widm uiteindelijk (mede) over gaat. (Ook goed van Soundos dat ze het probeerde en Miryanna dat ze haar eigen grenzen erkende overigens - zij het op een andere manier).

Maar 'geweldig' is niet het woord dat in me opkomt bij Karin als kandidaat in deze serie.  :-\\ (En als mol al helemaal niet overigens..)

Aardig misschien.. dat nog wel. Maar dat is het dan ook wel.   ;)
« Laatst bewerkt op: 28-01-2011, 18:12:40 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #126 Gepost op: 28-01-2011, 18:26:20 »
Trouwens...  ::tandpastasmiley::
Tenzij we iets moeten met die titels in de zin van beginletters, derde/vierde letters etc..
Misschien moeten we het in een ander daglicht stellen, en gaan bekijken hoe het kan slaan op de aflevering waar het bijhoort? (Is maar een idee - weet ook niet goed wat we ermee moeten maar op zich lijkt het logisch dat we er wel naar kijken aangezien we ineens titels hebben voor afleveringen - en een discrepantie tussen het molboekje en de titel in de aflevering..Of zou daar de 'zoek de verschillen' over gaan soms?  ??? )

Anyway - 'Iets is wat het lijkt'..
Zou het kunnen zijn misschien dat we videomateriaal zien van de mol zoals hij of zij voorkomt in de echte molbiecht/ afl 11 bij de ontknoping??

Deze aflevering ging immers om de mol die zich kandidaats moest voordoen en in die zin niet te onderscheiden was van een fanatieke kandidaat..(busopdracht - zou miss. ook een verklaring zijn voor het busfilmpje met de vraag 'wat is de betekenis van de bus?' ).

Misschien moeten we kijken naar de biechts en zien of we hier de mol zien biechten??
Er is inmiddels door een aantal mensen opgemerkt dat de biechts deze aflevering wat af leken te wijken op een paar punten (en dat ze zomaar in de 'mol-retro-blik' van afl 11 voor zouden kunnen komen, zoals het overkwam althans). Ikzelf had dat gevoel ook heel sterk op twee verschillende momenten gisteren:

1. Art die een verhaal ophangt dat de jokers van Patrick een vriendendaad waren ipv een mol-daad.
2. Pepijn die een verhaal ophing over zijn stunt op de touwen (waarbij ik idd ook half en half een soort hulpmol verhaal verwachtte dat erachteraan zou komen..).  ::)

Ik las geloof ik ergens ook iets over twijfels bij een van de biechts van Patrick..

In ieder geval.. 't is een idee. Tenzij we een sterker idee krijgen waar deze titels op duiden en hoe we ze moeten opvatten.  :)
« Laatst bewerkt op: 28-01-2011, 18:30:17 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #127 Gepost op: 28-01-2011, 18:53:49 »
Hebben wij naar dezelfde aflevering zitten kijken??  ::)  :o

Ik ben blij voor haar dat ze zichzelf overwonnen heeft, heel goed, en precies waar het in widm uiteindelijk (mede) over gaat. (Ook goed van Soundos dat ze het probeerde en Miryanna dat ze haar eigen grenzen erkende overigens - zij het op een andere manier).

Maar 'geweldig' is niet het woord dat in me opkomt bij Karin als kandidaat in deze serie.  :-\\ (En als mol al helemaal niet overigens..)

Aardig misschien.. dat nog wel. Maar dat is het dan ook wel.   ;)
haha ze is mn favo kandidaat :P.
die busactie van haar vond ik ook weer geniaal ::hypocriet::.
zou haar een hele leuke mol vinden. ;D.

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #128 Gepost op: 28-01-2011, 18:55:02 »
Patrick zegt wel "Karin" na het shot van de biecht van Pepijn waarna PJ zegt "dat klopt"...

Blijkt te kloppen. Ik heb het nu zelf nog eens beluisterd met ogen dicht en Patrick zegt inderdaad "Karin" midden in een biecht van Pepijn. Bedankt voor de opheldering.

Iets anders wat ik mij afvroeg: in 2008 zei Pieter Jan bij de ontknoping dat de Mol alle vragen in alle tests goed had beantwoord. Als dat dit jaar weer zo is dan kan de kerkopdracht mooie aanwijzingen opleveren. Volgens mij kunnen alleen Anna en Art alle vragen die zijn uitgezonden in de test op zichzelf hebben ingevuld. Helaas denk ik niet dat 1 van die 2 de Mol is.

Offline molmark

• Forumlid
  • P.A. van Momfert (de Mol)
« Reactie #129 Gepost op: 28-01-2011, 18:57:15 »
De Mol heeft toch altijd alle vragen in alle tests goed?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Erik Leppen

• Forumlid
  • Follow the molpunten
« Reactie #130 Gepost op: 28-01-2011, 19:08:31 »

Het is toch nog veel toffer om als Mol het feit dat je Spaans spreekt te gebruiken om tegen de lokale bevolking te zeggen dat ze vooral niet te veel moeten meewerken, wat misschien twee of drie kandidaten kunnen verstaan? En als die twee of drie er even niet bij zijn, dus niemand weet wat je zei? 8)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline rachelletwit

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #131 Gepost op: 28-01-2011, 19:13:02 »
Iets is wat het lijkt,

wat dan? ;)
Jaaaaa, Miryanna, Patrick of Karin is de mol!

Offline Telminator

• Winnaar pixelprikken PE 2006, pool Pelgrimscode 2011
  • Forumlid
  • Winnaar Tour 06,07,12,15,18,22&23; Klassiekers 24
« Reactie #132 Gepost op: 28-01-2011, 19:21:54 »
Jan deed dat ook. Twee van de drie vragen sloegen sowieso op hem. De vraag 'spreekt de mol spaans' beantwoorde hij met 'ja'. Dan zou je denken dat het niet op Jan kan slaan, want die spreekt geen Spaans. Maar is het niet net iets voor een mol om te doen alsof je geen Spaans spreekt?

Art blijft ook een optie, want bij hem was het niet duidelijk of de vragen op hem slaan of niet.

Alle anderen vallen af met deze theorie, want die beantwoordden minstens één vraag op zo'n manier dat het niet op henzelf sloeg.

Ik dacht precies hetzelfde! Het zou echt briljant zijn als Jan wel Spaans spreekt. En in afl 1: Jan lijkt wel een beetje 'hispanic' dus hij zou het minst opvallen tussen de lokale bevolking.
Maar is Anna niet ook nog mogelijk, ik dacht dat zij in theorie ook nog alle vragen goed kon hebben over zichzelf?

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #133 Gepost op: 28-01-2011, 19:28:32 »
Iets is wat het lijkt,

wat dan? ;)
de mol natuurlijk :P.
misschien zag de mol er wel als een lijk uit -> soundos of karin ::rofl::

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #134 Gepost op: 28-01-2011, 19:29:33 »

misschien zag de mol er wel als een lijk uit -> soundos of karin ::rofl::
  niet echt aardig om te zeggen ::)
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #135 Gepost op: 28-01-2011, 19:33:15 »
Blijkt te kloppen. Ik heb het nu zelf nog eens beluisterd met ogen dicht en Patrick zegt inderdaad "Karin" midden in een biecht van Pepijn. Bedankt voor de opheldering.

Pepijn @23:42: D'r waren een aantal vragen waar ik eigenlijk van tevoren zelf antwoord op gaf in mijn hoofd en dat antwoord gaf Patrick toen ook. En toen dacht ik: "Ja, dat klopt."

In de pauze van de komma in "Ja, dat klopt" zegt Patrick: "Karin."

Zou het misschien zo kunnen zijn dat Patrick als mol de antwoorden van Pepijn geeft?

Offline D*N

• Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #136 Gepost op: 28-01-2011, 19:42:35 »
  niet echt aardig om te zeggen ::)
tsja bij de touwbrugopdracht zagen ze lijkbleek ::)

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #137 Gepost op: 28-01-2011, 19:45:09 »
Dit topic nog niet doorgelezen maar:
'Fijn, aflevering 4 begint! Zie me aan het werk in bussen, kerken en boven ravijnen.'

dat tweet de mol. Soundos is niet op het touw geweest en Patrick maar 8 meter. Zouden we haar of hen kunnen afschrijven? Ze waren namelijk niet aan het werken boven een ravijn.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Belgische fan

• Forumlid
« Reactie #138 Gepost op: 28-01-2011, 19:47:55 »
Ik volg al jaren vanuit België (en achtereen moet ik mss Vlaanderen zeggen?), lees graag het forum. Heb echter geen tijd om heel erg veel tips uit te zoeken, maar het volgende viel me toch op:
(Ik heb ook nog niet het hele forum doorlopen, dus srr als dit dubbel is)

666 De Duivel. Die kunnen we linken aan vuur. Pepijn zegt iets van 'ik ga met vuur spelen' en hij kon vuurspuwen (afl. 3). Ik weet niet of jullie hier iets mee kunnen, hoewel Pepijn voor mij de mol niet is.
De duivel is ook te linken aan de hel, waar Patrick dan weer iets over zei, lingo from hell (zoals eerder ook al aangehaald...)
Het rijk van de duivel is mijns inziens ook ondergronds, alsook de mol dus.
Er zijn nog een heleboel dingen te verzinnen over die duivel, maar die lijk me wat te ver gezocht (ik denk bvb aan 'dance with the devil', duivel vs. kerk, ...).

Dan de vragen van zowel Anna als Jan slagen op henzelf, ik weet niet goed wat daarvan te denken. Voorlopig vind ik zowel Patrick als Jan verdacht, maar Anna laat ik voorlopig nog niet los...

Hopelijk hebben jullie er wat aan!

Offline Molcrazy

• Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • Winnaar CSC II
« Reactie #139 Gepost op: 28-01-2011, 19:55:35 »
De mol vult de test helemaal niet in. Die vijf minuten worden gebruikt voor overleg tussen de programmamakers en de mol.

Waar haal je dit vandaan? Denk aan wat PJ zei op het einde van seizoen 8: "Dennis was zelfs de enige die alle vragen goed beantwoordde."
2024: wie is de Mol?