Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 99655 keer)

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 4
« Reactie #160 Gepost op: 29-01-2011, 11:46:07 »
Wat bedoel je hier precies mee?  :)

Het valt me gewoon op, met name ook voor Pepijn, dat ik denk dat de makers het met opzet niet in de uitzending laten komen. Wellicht omdat er dan misschien te veel info vrij wordt gegeven voor het analyseren van deze opdracht

Maar je hebt een punt.

Je kunt ook zeggen dat

D'r waren een aantal vragen waar ik eigenlijk van tevoren zelf antwoord op gaf in mijn hoofd en dat antwoord gaf Patrick toen ook. En toen dacht ik: "Ja, dat klopt."

dat dat net niet op de laatste vraag slaat waarop Patrick Karin noemt. Dan slaat het tot dat punt dus allemaal ook op Pepijn; de mol?

Touché!

Daartegenover zeg ik dat het Patrick was die Pepijn als opponent uitkoos niet andersom.

De discussie kan nu gaan of Patrick bij de test nu Pepijn of Karin zou hebben verdacht. Nou, ik denk Pepijn, en jij denkt Karin. Tja, daar worden we het dan denk ik niet over eens.

Offline Belgische fan

• Forumlid
« Reactie #161 Gepost op: 29-01-2011, 11:50:54 »
@ Supernova:

Momenteel Patrick, al is het soms toch zo opvallend dat ik twijfel... Er valt voor Pepijn en Anna ook wel wat te zeggen mss.. Ik ben er nog niet helemaal uit in ieder geval!

Die link met vuur is er inderdaad wel denk ik.. Ik bedenk me ook net dat in een toneelstuk de engel Lucifer (< Lucifer van Vondel) door God naar beneden wordt gegooid en vervolgens verandert in de duivel.. Hier zitten vuur & duivel dus wel heel dicht bij elkaar..
Nog iets wat ik me bedacht: de kant van de duivel is links. Ik zag ooit een oude toneelopvoering van Marieke van Nieumegen waarbij telkens ze bij de duivel was, links op het toneel verscheen. Ik weet dat dit heel lang geloofd is (bvb bij ons in België heeft mijn moeder zo'n 40tal jaar geleden nog rechts moeten leren schrijven! Hypocriet...) Heb geen idee of jullie hier iets mee kunnen!

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 29-01-2011, 11:58:19 »
Misschien is het wel aardig om te kijken of de 'buskeuze' logisch is gezien de uitspraken die de kandidaten doen in afl 2 en in de kerk/molboekjesopdracht omtrent wie ze verdenken.

Gele bus:

Jan verdenkt Art --> Jan wil dat de gele bus wint
Karin verdenkt Jan --> Karin wil dat de witte bus wint??? (Karin had als hoofdmotivatie Jan in de gaten houden).
Anna verdenkt o.a. Pepijn (mol nam vrijstelling mee) & Karin/Art/Soundos? ---> Anna wil dat de gele bus wint?
Patrick verdenkt Karin & Pepijn --> Zit in de bus bij Karin (zijn hoofdmol op dat moment?) maar lijkt gefrustreerd dat ze verloren hebben?

Witte bus:
Miryanna verdenkt Karin --> Miryanna wil dat de witte bus wint.
Art verdenkt Karin (?) --> Art wil dat de witte bus wint
Soundos verdenkt Patrick als hoofdverdachte/ Anna, Art,Pepijn? --> Soundos wil dat de witte bus wint?
Pepijn verdenkt Karin (?) --> Pepijn wil dat de witte bus wint.

Opvallend hieraan zijn mijns inziens:
1. Anna heeft het in haar testbiecht over Karin, Art en Soundos, maar heeft de vraag 'Pakte de mol een vrijstelling' beantwoord met 'ja'. Ervanuit gaande dat ze de vraag niet op zichzelf heeft beantwoord en dit ten overstaande van Soundos zou verklaren, zou deze vraag op Pepijn beantwoord zijn. (Soundos concludeert dan ook dat Anna niet op haar zit aan de hand van het antwoord op deze vraag voor zover we kunnen nagaan).

2. Karin heeft (weer) afwijkend gedrag omdat ze in de bus gaat zitten met haar nieuwe mol.
Misschien niet vreemd want als ze idd op Horace heeft gezeten wil ze informatie over hem inwinnen.

3. Patrick geeft aan Karin te verdenken maar gaat wel in een bus zitten met haar.
Misschien vanuit hetzelfde oogpunt bekeken als Karin (zijn mol in de gaten houden?).
Hij heeft iig een probleem in de zin dat twee van zijn verdachten in verschillende bussen zitten. Dat probleem heeft hij natuurlijk niet als hij de mol is. ::)

4. Zowel Pepijn, Art als Soundos zitten in een voor hen 'logische' bus.
Als mol ook geen slechte plek omdat je weet dat de anderen in jouw bus allemaal een (sterke) verdenking hebben op de personen in de andere bus, dus extra gemotiveerd zijn om te winnen.
(Van Pepijn is dat voor de kijker iets minder duidelijk maar als hij dit in de test heeft ingevoerd zou een van de andere twee als mol, dit kunnen weten).

Ook in de gele bus zitten mensen die gemotiveerd zijn om het te winnen van de witte bus omdat hier hun veronderstelde verdachten grootdeels inzitten.
Patrick blijft dus wel een vraagteken, maar hij kon sws geen invloed uitoefenen op welke bus iedereen koos, dus moest zelf een keuze maken. Wel interessant dat hij voor de gele bus koos in dat geval aangezien hij Karin als zijn hoofdmol noemde.

Even wat beelden erbij van het moment van de busindeling (miss kan iemand een gifje maken ik heb op dit moment alleen uitzendinggemist dus geen hoge kwaliteit sws..)  

Opvallend:
- Pepijn loopt als eerste richting de witte bus, en stapt even later gearmd met Art hierin (onduidelijk wie dit initiatief heeft genomen).
- Anna loopt vrijwel direct naar de gele bus zonder dat ze goed in de gaten lijkt te houden wat de verdeling is.
- Patrick lijkt eerst niet op te letten maar houdt daarna lang in de gaten wie in de andere bus gaan lijkt het.
- Jan blijft langer staan wrsch om te zien in welke bus Art stapt??

« Laatst bewerkt op: 29-01-2011, 12:12:36 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 29-01-2011, 12:01:51 »
De discussie kan nu gaan of Patrick bij de test nu Pepijn of Karin zou hebben verdacht. Nou, ik denk Pepijn, en jij denkt Karin. Tja, daar worden we het dan denk ik niet over eens.

Nee hoor dat denk ik helemaal niet per se.  ;D
(Zie post hierboven die plaatste ik voor ik dit las).

Ik stelde alleen dat hij haar in de test wel als mol heeft aangewezen - in welke verhouding hij gestemd heeft weten we uiteraard niet.  :)

Mijn vraag was serieus bedoeld ik wist echt niet wat je er precies mee bedoelde. Nu wel.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #164 Gepost op: 29-01-2011, 12:03:29 »
Het lijkt mij juist dat de groepjes al bepaald waren op het moment dat ze naar de bussen liepen, het ging zo snel en duidelijk! Geen gemekker of gediscussieer over wie waarin zou stappen.
Tell me what your telescope says

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 29-01-2011, 12:14:03 »
Het lijkt mij juist dat de groepjes al bepaald waren op het moment dat ze naar de bussen liepen, het ging zo snel en duidelijk! Geen gemekker of gediscussieer over wie waarin zou stappen.

Misschien, dat kan.
We zien hierover niets in de beelden, maar het is wel opvallend dat bepaalde mensen gedecideerd naar een bepaalde bus lopen.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #166 Gepost op: 29-01-2011, 13:52:16 »
Even wat opvallende spaanse teksten uit afl 4.
http://nl.wikipedia.org/wiki/INRI
Iesus Nazarenus, Rex Iudaeorum (Jezus van Nazareth, koning der Joden).

Na aanleiding van het SOMOL en Soundos gebeuren zien we de hele tekst iets verderop
Er staat: Somo La Sensacion of te wel letterlijk vertaald 'ons het gevoel'
Opvallend is dat Somo geen spaans woord is maar somos wel. In ieder geval de vertaalsites kennen geen somo. Het kan zo zijn dat de S door de productie er af is gehaald om dus een hint te creeren richting Soundos!?

Op de spiegel staat in de ene bus: incomparable e inolvidable
Of te wel 'onvergelijkbare en onvergetelijke'

Daarnaast staat er op de bus wanneer Karin rijdt STARMOTERS
Maar in het geval van Karin staat boven aan de spiegel starMOLers? HINT =D

In de andere bus met het vraagteken staat iets waar ik niet helemaal uit kom?
... need you .... God ...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #167 Gepost op: 29-01-2011, 14:09:19 »
Iemand opgevallen dat je babys hoort op 22.12-22.14?

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 29-01-2011, 14:19:12 »
Klopt! Ik meen er 1 te horen; intonatie van laag naar hoog.
Wat een goede oren heb jij zeg!
Kan buiten zijn, deuren staan immers open, of ergens anders in de kerk. Baby met grote longen!
Vooralsnog geen idee wat een hint zou kunnen zijn maar ik denk met je mee :)
Omnia vincit amor

Offline Lester

• Forumlid
  • -
« Reactie #169 Gepost op: 29-01-2011, 14:20:52 »
Was weer een leuke aflevering ondanks dat we al wisten dat miryanna zou afvallen.
Er vielen mij een 2 dingetjes op...

Pepijn die zo waggelde over het touw, zou eigenlijk een eitje voor hem moeten zijn, maar... ik denk dat het bij de opdracht de bedoeling van hem was om de held uit te hangen, en zo dus de verdenking van hem af te krijgen. Je ziet hem letterlijk gewoon een been in de lucht gooien(31:14), waarna hij begint te wachelen, maar toch weer 'zijn evenwicht vindt.'

Pieterjan die vraagt: Wie is de mol?  en zichzelf beantwoord: Patrick. (24:39)

Ik heb verder nog niet echt de tijd gehad om het forum echt door te nemen, dus weet niet of het al gemeld is.

Offline Molow

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #170 Gepost op: 29-01-2011, 14:26:23 »
Dude Jelsir jij merkt echt te veel. ;D Elke aflevering kom jij met honderden plaatjes, theorieen en opvallende dingen. Echt ziek. xD Hoevaak kijk je elke aflevering?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #171 Gepost op: 29-01-2011, 15:07:35 »
Dude Jelsir jij merkt echt te veel. ;D Elke aflevering kom jij met honderden plaatjes, theorieen en opvallende dingen. Echt ziek. xD Hoevaak kijk je elke aflevering?
Omdat ik dit jaar er voor gekozen heb om geen party te kiezen voor een kandidaat waardoor theorien zoeken leuker is =D

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #172 Gepost op: 29-01-2011, 15:10:14 »
Klopt! Ik meen er 1 te horen; intonatie van laag naar hoog.
Wat een goede oren heb jij zeg!
Kan buiten zijn, deuren staan immers open, of ergens anders in de kerk. Baby met grote longen!
Vooralsnog geen idee wat een hint zou kunnen zijn maar ik denk met je mee :)
Het rare er aan vond ik dat het precies in de muziek past die er onder zit. En ook weer stopt als de muziek stopt

EDIT: Misschien betekend dit, dat de eerste mollen babys van WIDM zijn gemaakt door Jan en Miryanna =D
« Laatst bewerkt op: 29-01-2011, 15:13:07 door Jelsir »

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 29-01-2011, 15:15:52 »

Na aanleiding van het SOMOL en Soundos gebeuren zien we de hele tekst iets verderop
Opvallend is dat Somo geen spaans woord is maar somos wel. In ieder geval de vertaalsites kennen geen somo. Het kan zo zijn dat de S door de productie er af is gehaald om dus een hint te creeren richting Soundos!?

Als je goed naar het plaatje kijkt lijkt het idd wel of er een letter weg is gehaald.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 29-01-2011, 15:17:09 »
Iemand opgevallen dat je babys hoort op 22.12-22.14?
Bij 21.58 ook maar heel kort?
Omnia vincit amor

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #175 Gepost op: 29-01-2011, 15:33:23 »
Als je goed naar het plaatje kijkt lijkt het idd wel of er een letter weg is gehaald.
De afstand tussen SOMO en LA vergeleken met de afstand tussen LA en SENSACION is inderdaad veel groter...

Offline Sapphire

• Forumlid
  • Molloot in progress
« Reactie #176 Gepost op: 29-01-2011, 16:15:16 »
De afstand tussen SOMO en LA vergeleken met de afstand tussen LA en SENSACION is inderdaad veel groter...
Nu je het zegt! En het zijn ook nog eens van die letters die je zo met je nagel kan wegkrassen.

Die baby's hoor ik niet, dat ligt dus of aan mijn gehoor of aan de pc denk ik...
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #177 Gepost op: 29-01-2011, 16:17:19 »
Even een korte reactie alvast op de busopdracht: het slopen van die bus is denk ik geen mollenstreek van Patrick. Als ze die bussen hebben geleend is het bijzonder asociaal om ze in de prak te rijden. Een nieuwe motor en versnellingsbak zal vast niet zo goedkoop zijn. Om die reden denk ik ook dat Karin niet expres die andere bus ramde. Desalniettemin zijn ze beiden verdacht bezig.

Offline Joff

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 29-01-2011, 16:21:38 »
Even wat opvallende spaanse teksten uit afl 4.
http://nl.wikipedia.org/wiki/INRI
Iesus Nazarenus, Rex Iudaeorum (Jezus van Nazareth, koning der Joden).

Op de spiegel staat in de ene bus: incomparable e inolvidable
Of te wel 'onvergelijkbare en onvergetelijke'

Daarnaast staat er op de bus wanneer Karin rijdt STARMOTERS
Maar in het geval van Karin staat boven aan de spiegel starMOLers? HINT =D

In de andere bus met het vraagteken staat iets waar ik niet helemaal uit kom?
... need you .... God ...

"Somos" betekent gewoon "Wij zijn". "Wij zijn de sensatie/het gevoel", otw, "we are the sensation".

Dan mist er inderdaad een s. Mogelijke hint naar Soundos.

Zeker omdat er zonder de s in feite "Somol" staat, "So Mol", SOundos Mol.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2011, 16:36:38 door Joff »

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #179 Gepost op: 29-01-2011, 16:41:56 »
het slopen van die bus is denk ik geen mollenstreek van Patrick.

Dat twee bussen technisch het lieten afweten is op z'n minst zeer opmerkelijk. De mol zit vast in de winnende bus. En de gele bus was aan het winnen totdat de versnellingsbak het begaf toen Patrick hem bediende. En desondanks won die bus ook nog. Je kunt er alles van denken, maar als mol zou ik het liefst op die gele bus hebben gezeten... (die puntjes zijn er om door te denken, want verder heb ik geen verklaring)