Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 99698 keer)

Offline Loebas

• Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #180 Gepost op: 29-01-2011, 17:13:16 »
Helmen kandidaten tijdens de oversteek:
Allen geel of wit behalve Jan (paars) en Karin (zwart).
Wellicht puur met maten te maken?

Nogmaals Diana (sorry); wordt 3x zeer overduidelijk in beeld gebracht.
Vind ik 2x teveel ;)

Omnia vincit amor

Offline Molow

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #181 Gepost op: 29-01-2011, 17:14:47 »
Nog even over vorige aflevering. Die mensen werven deed me denken aan mensen weghalen in Jordanië. Daar zei Jon toen blijf maar lekker staan. Ik dacht, misschien heeft de mol tegen veel mensen gezegd dat ze vooral niet moesten komen kijken, maar aan de andere kant is het risico wel groot dat als dan een andere kandidaat anders vraagt of ze komen kijken, ze zeggen 'But he told me to stay away' en dan ben je natuurlijk ontmaskerd.

Maar dan zou de mol wel tussen de wervers moeten zitten. Voorderest kan ie ook niet veel doen denk ik? Alleen tijdrekken etc. Maar wie waren de wervers? Ik weet het niet meer. ;p
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #182 Gepost op: 29-01-2011, 17:21:24 »
Maar dan zou de mol wel tussen de wervers moeten zitten. Voorderest kan ie ook niet veel doen denk ik? Alleen tijdrekken etc. Maar wie waren de wervers? Ik weet het niet meer. ;p

De mol saboteert niet elke opdracht.  :)
Dat zou ook veel te veel op gaan vallen.

De betere sabotagekansen lagen in afl 3 zonder meer bij opdracht 1 en opdracht 3.
Als de mol zijn of haar slag in een of beide van die opdrachten heeft geslagen is het in principe niet nodig om zich in opdracht 2 in allerlei bochten te wringen om iets te saboteren.
Er was sws altijd een persoon bij en ook al sprak deze geen Spaans, als het resultaat is dat niemand van degenen die je beiden gesproken hebt op komt dagen valt dat sws erg op.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline jessinee

• Forumlid
« Reactie #183 Gepost op: 29-01-2011, 18:21:34 »
Iemand ook het kinderstemmetje gehoord dat 'Anna' roept? Helemaal aan het einde bij het afscheid van Miryanna.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #184 Gepost op: 29-01-2011, 18:31:51 »
Iemand ook het kinderstemmetje gehoord dat 'Anna' roept? Helemaal aan het einde bij het afscheid van Miryanna.
Inderdaad dat is
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
ziek gevonden. Het kan ook Mamma zijn. Maar OMG

48.34 en 48.39
« Laatst bewerkt op: 29-01-2011, 18:33:49 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline *Myra*

• Forumlid
« Reactie #185 Gepost op: 29-01-2011, 18:36:49 »
Het slopen van de bus vond ik aanvankelijk niet verdacht; want als mol wil je toch winnen met je bus. Maar. Als Karin oprecht klunzig is en die bussen oud, dan was het echt een fout die per ongeluk is gemaakt. Zelfde bij Patrick, maar bij Patrick gebeurde het doordat hij duidelijk sneller wilde gaan en het per ongeluk misging met de versnellingspook. Is de mol hier overexcited geweest?

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #186 Gepost op: 29-01-2011, 18:53:49 »
PJ zegt in het begin van de aflevering dat de echte mol bevindt zich op een zenuwslopend wandelingetje van ruim 100 meter.
Dat betekent dat de volgende kandidaten de mol kunnen zijn:
Pepijn, Anna, Jan, Karin en Art.
Patrick reken ik niet mee omdat hij slechts 8 meter heeft afgelegd.

Offline Mascha*

• Forumlid
« Reactie #187 Gepost op: 29-01-2011, 18:58:34 »
Alleen weet PJ helemaal niet wie de mol is, toch? Of denk je dat 'ie dat van de regisseurs/producenten heeft moeten zeggeen in de samenvatting in het begin van de aflevering?
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #188 Gepost op: 29-01-2011, 19:03:06 »
Alleen weet PJ helemaal niet wie de mol is, toch? Of denk je dat 'ie dat van de regisseurs/producenten heeft moeten zeggeen in de samenvatting in het begin van de aflevering?
PJ weet wie de mol is.

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #189 Gepost op: 29-01-2011, 19:13:54 »
!!!!
Zo, wat een oren!
2x te horen.
Wat goed!
Omnia vincit amor

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #190 Gepost op: 29-01-2011, 19:20:32 »
PJ zegt in het begin van de aflevering dat de echte mol bevindt zich op een zenuwslopend wandelingetje van ruim 100 meter.
Dat betekent dat de volgende kandidaten de mol kunnen zijn:
Pepijn, Anna, Jan, Karin en Art.
Patrick reken ik niet mee omdat hij slechts 8 meter heeft afgelegd.

Nee.. PJ zegt dat 'de echte mol' zich verheugt op het 'zenuwslopende wandelingetje'.
Dan kan je net zo goed redeneren dat Karin zich er niet bepaald op verheugde maar het toch deed..Zij zou als je de tekst letterlijk neemt dus ook niet in aanmerking komen dan bijv.  ::)

Het kan een doublebluff zijn (ook al heet de aflevering wel 'iets is wat het lijkt'...) - het kan ook zo zijn dat de mol zich zogenaamd erop verheugde maar ervan af zag..

Hieruit valt mijns inziens weinig te concluderen - zelfs Soundos zei dat ze de intentie had dit te proberen. Je verheugen om iets te doen en iets daadwerkelijk ook doen kunnen prima twee verschillende dingen zijn.  ;)
« Laatst bewerkt op: 29-01-2011, 19:22:26 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #191 Gepost op: 29-01-2011, 19:23:44 »
!!!!
Zo, wat een oren!
2x te horen.
Wat goed!

Oh my god idd. Ik hoor heel duidelijk 2 keer precies hetzelfde. Annaa!!!

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #192 Gepost op: 29-01-2011, 19:31:12 »
Oh my god idd. Ik hoor heel duidelijk 2 keer precies hetzelfde. Annaa!!!

Ik heb dit niet nageluisterd en ben het eigenlijk ook niet meer van plan na de vorige keer dat dit gezegd werd over de leader.  ::)

Anna / Ana is zeker ook in die contreien een veel voorkomende naam. Er waren meer mensen aanwezig , wellicht riep er een kind om zijn of haar moeder of het is erin gemonteerd misschien.

Het is iig een stuk waarschijnlijker dan dat iemand 'Karin', 'Soundos', 'Art' of 'Pepijn' zou roepen aldaar.. ;D

Dus als iemand me de relevantie hiervan kan aantonen mbt tot een eventueel molschap van Anna graag.. anders kan ik slechts herhalen wat ik al eerder in het Anna topic heb gezegd aangaande het hele 'Diana' verhaal. ::)
« Laatst bewerkt op: 29-01-2011, 19:32:44 door Supernova »

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #193 Gepost op: 29-01-2011, 19:36:00 »
Ja maar het is ook duidelijk een fragment wat er 2 keer in is gestopt.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #194 Gepost op: 29-01-2011, 19:37:21 »
Ik heb dit niet nageluisterd en ben het eigenlijk ook niet meer van plan na de vorige keer dat dit gezegd werd over de leader.  ::)

Anna / Ana is zeker ook in die contreien een veel voorkomende naam. Er waren meer mensen aanwezig , wellicht riep er een kind om zijn of haar moeder of het is erin gemonteerd misschien.

Het is iig een stuk waarschijnlijker dan dat iemand 'Karin', 'Soundos', 'Art' of 'Pepijn' zou roepen aldaar.. ;D

Dus als iemand me de relevantie hiervan kan aantonen mbt tot een eventueel molschap van Anna graag.. anders kan ik slechts herhalen wat ik al eerder in het Anna topic heb gezegd aangaande het hele 'Diana' verhaal. ::)

De vorige persoon die dacht dat Anna te horen was in de leader moet gewoon beter naar aflevering 2 kijken. Want daar zit precies het zelfde moment in waar Patrick op de grond valt en Aah roept. Volstrekt kansloos was dat gedoe toen...

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #195 Gepost op: 29-01-2011, 19:50:23 »
Ik doe er nog een schepje bovenop.
Miryanna en PJ praten nog wat na op het einde van de uitzending
Terwijl Miryanna haar verhaal doet hoor je op 48.51 een afstomend geluid van een trein/bus.
En vervolgens hoor je fluisterende stemmen tot 48.55...

Offline Tuphlopontikas

• Forumlid
« Reactie #196 Gepost op: 29-01-2011, 20:34:50 »
Ik zag aan het eind van deze aflevering een groot chinees teken op het shirt van Art. Heb hem even uitgeknipt en bewerkt, zie bijlage. Ik kan op internet weinig vinden aan character recognizers en ik kan ook geen chinees, maar misschien dat jullie er iets mee kunnen? Zie bijlage

Offline Vangu Vegro

• Forumlid
« Reactie #197 Gepost op: 29-01-2011, 20:58:02 »
Tja, een dag niet uitgelegd dat het teken op Arts shirt "alcohol" betekent, een dag niet geleefd.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Sapphire

• Forumlid
  • Molloot in progress
« Reactie #198 Gepost op: 29-01-2011, 21:45:14 »
Ik zag aan het eind van deze aflevering een groot chinees teken op het shirt van Art. Heb hem even uitgeknipt en bewerkt, zie bijlage. Ik kan op internet weinig vinden aan character recognizers en ik kan ook geen chinees, maar misschien dat jullie er iets mee kunnen? Zie bijlage
Nog niet gezien, ook niet in de vorige aflevering of in de eerste aflevering, op een rood shirt van ene Art Rooijakkers, geen idee wat het betekent, misschien mol?
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Het betekent sake/alcohol...

(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #199 Gepost op: 30-01-2011, 12:15:00 »
Iets is wat het lijkt,

wat dan? ;)

Ja dat vroeg ik me ook af! Op welke manier slaat deze titel op de aflevering? Er moet een hint in de titels zitten.