Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 99674 keer)

Offline tureluurs

• Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #220 Gepost op: 30-01-2011, 18:51:47 »

Opvallend is dat Almuersos met een S is geschreven ipv met een Z. Opnieuw verwijzing naar Soundos?

Er zullen in El Salvador ook wel marktkooplui bestaan die niet zo goed kunnen spellen  ;)

Offline Sapphire

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
« Reactie #221 Gepost op: 30-01-2011, 18:56:24 »
Er zullen in El Salvador ook wel marktkooplui bestaan die niet zo goed kunnen spellen  ;)
::trots::

ik dacht dat ik wat zinnigs te posten had maar ik weet het even niet meer :)
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Kittekat

• Forumlid
« Reactie #222 Gepost op: 30-01-2011, 19:12:00 »
::trots::

ik dacht dat ik wat zinnigs te posten had maar ik weet het even niet meer :)

Ik snap wat je bedoeld, hoor. Iets kan in je hoofd heel groot worden ("Wow, da's opvallend, ik snap niet dat niemand dat ziet..."), om vervolgens de volgende dag als volkomen triviaal de boeken in te gaan. Het valt mij ook zwaar om door de bomen het bos te blijven zien.... :P

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #223 Gepost op: 30-01-2011, 19:51:04 »
Er schiet me ineens iets te binnen. De aflevering heet: iets is wat het lijkt. In aflevering 1 zat de mol in de gele bus, zou de mol nu ook in de gele bus zitten?
Dat betekent dat er nog 4 mensen over blijven: Anna Patrick Jan en Karin.

Offline Sapphire

• Forumlid
  • Molloot in progress
« Reactie #224 Gepost op: 30-01-2011, 19:57:40 »
Er schiet me ineens iets te binnen. De aflevering heet: iets is wat het lijkt. In aflevering 1 zat de mol in de gele bus, zou de mol nu ook in de gele bus zitten?
Dat betekent dat er nog 4 mensen over blijven: Anna Patrick Jan en Karin.

Zou kunnen! (Dit zeg ik nu omdat Patrick ook in je rijtje staat, haha)

Met die iets is wat het lijkt kan je zooooveel kanten op...
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Conejo

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
« Reactie #225 Gepost op: 30-01-2011, 20:09:27 »
Hé, weetje wat me net opvalt, iedereen heeft stevige schoenen aan bij de executie, behalve Anna. Die heeft slippers aan.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Debby75

• Forumlid
Hints uit afl. 4!!!! Wie is dit ook opgevallen?
« Reactie #226 Gepost op: 30-01-2011, 20:15:59 »
Ervan uitgaande dat er meer mensen zijn die Art en de Hints uit afl.4 in verband brengen, het volgende:

Aflevering 4 stond erg in het teken van religie en de bijbel.
Neem als uitgangspunt de witte bus bij de busopdracht.
Op de zijkant staat: Genesis!
Op het nummerbord staat: P641 664
Meerdere malen zie het cijfer 25
Na wat gepuzzel met de bijbel als naslagwerk is mij opgevallen dat je in Genesis 25/punt25 kunt lezen: En de eerste kwam uit, ros (ros staat ook voor rood). Ook heb ik ergens gelezen dat er steeds het woord aard werd gebruikt (zou dat vertaald kunnen worden naar Art?).

Als je goed oplet dan staat er op het raam van de chauffeurskant van de witte bus een vraagteken. Er is maar 1 moment dat het vraagteken echt goed in beeld komt, buiten gefilmd, en dat is net als Art achter het stuur zit.

Bij het touwklimmen is Art de enige die een helm op heeft zonder camera. En wat zou 666 te betekenen hebben?

Veel verdachte zaken, misschien iets ver gezocht, maar wel interessant te noemen.
Ga nog even verder puzzelen wat die kerk nog voor aanwijzingen kan bieden................

Offline Loebas

• Forumlid
Re: Hints uit afl. 4!!!! Wie is dit ook opgevallen?
« Reactie #227 Gepost op: 30-01-2011, 20:23:42 »

Bij het touwklimmen is Art de enige die een helm op heeft zonder camera. En wat zou 666 te betekenen hebben?

Jan ook niet...(zo rond 36.04 goed te zien).
Omnia vincit amor

Offline Kittekat

• Forumlid
Re: Hints uit afl. 4!!!! Wie is dit ook opgevallen?
« Reactie #228 Gepost op: 30-01-2011, 20:37:44 »

Op het nummerbord staat: P641 664

Heb effe gegoogled: Het is dat WIDM toen nog niet bestond, maar anders zou je denken dat het 'op het lijf van de mol' geschreven was....

verder heb ik het nog niet aan een bepaalde kandidaat kunnen koppelen, maar als het ergens op slaat waarschijnlijk wel op één van de inzittenden van die witte bus. En anders is het gewoon teovallig treffend...  ;)

Psalm 64

Vers 1
't Behaag' U, mij gehoor te geven;
Ik zend mijn klaagstem tot Uw troon;
O HEER', dat zich Uw hulp vertoon.
Laat mij voor 's vijands macht niet beven;
Behoed mijn leven.

Vers 2
Verberg mij voor de listigheden
En voor den heimelijken raad
Der bozen, die, geneigd tot kwaad,
Oproerig in hun doen en reden,
Steeds onrecht smeden.

Vers 3
Bescherm mij tegen 't wreed vermogen
Van hen, wier tong is als een zwaard,
Wier taal, met bitterheid gepaard,
Tot pijlen dient op hunne bogen,
Om t' orelogen.

Vers 4
Zij leggen lagen voor de vromen;
Verschuilen zich voor hun gezicht,
En treffen straks hen met hun schicht,
Waardoor zij wreed hen om doen komen,
En niemand schromen.

(psalm 6 is nog langer, maar volgens het nummerbord zou het gaan om vers 1-4)

Offline Debby75

• Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 30-01-2011, 20:52:35 »
Wat mij nog opviel is dat toen Jan uit de bus stapte alleen blauwe balletjes omhoog gooide. Ik legde meteen de link met het vuurwerk dat voor hem zit in de leader. Hij gooide ze precies zoals het vuurwerk uit elkaar spat! En ik kan me herinneren dat het blauwe voor de M stond van mol (heeft ooit iemand gezegd, kweet niet meer wie). Geeft hij hiermee weer een hint naar zichzelf??

Valt je niet op dat er heel veel blauwe "objecten" te zien waren in deze aflevering?
bvb: In de kerk, maria met blauwe omgeving. Ergens tijdens deze opdracht rijdt er een blauwe auto langs.
Touwklimmen: verzekeringskoord is blauw.
Patrick en Art staan te koken en gebruiken een blauwe mengkom.
Vond ik wel opvallend.

Offline Kittekat

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: 30-01-2011, 21:15:13 »
Ach...ik heb het niet goed gedaan, zie ik. Te snel...

Het nummerbord zou zijn: P641 664

Dus het tweede getal zou dan (in die kerk-connectietheorie, zeker ivm tweede opdracht in kerk) slaan op Psalm 66.

Dus effe verder gesnuffeld:

Psalm 66 vers 4:
De ganse aarde aanbidde U, en psalmzinge U; zij psalmzinge Uw Naam. Sela.

Sela: Soundos EL Ahmadi

Soundos zat wel in de witte bus.....   ::vergroot:: maar oke, 't is wel vergezocht...

Offline Mascha*

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 30-01-2011, 21:56:22 »
Vind Bijbelteksten sowieso vergezocht.. mja, dat zeg ik misschien omdat ik atheist ben... :P
If the virtues of tomorrow cause the greed of today, we won't have a future and no more liberty..

Offline Debby75

• Forumlid
« Reactie #232 Gepost op: 30-01-2011, 22:04:54 »
Psalm 66 vers 4:
De ganse aarde aanbidde U, en psalmzinge U; zij psalmzinge Uw Naam. Sela.

Heb ook nog even verder gekeken en Sela is de zoon van Juda (Genesis  38: 1-30).
En ik las daar het volgende:
17 ‘Ik zal je een geitenbokje uit mijn kudde laten brengen,’ antwoordde hij.
Toch weer Genesis!
Het lijkt steeds vager te worden.

Ik heb ook niets met de bijbel verder.............
Heb nog even die kerk opgezocht en die heet: El Salvador Iglesia del a Santa Cruz de Roma, in het stadje Panchimalco. Kan er verder geen zinnige info over vinden.
Het is wel verslavend hoor dat gepuzzel ::oink::

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #233 Gepost op: 30-01-2011, 22:08:37 »
Sela hoort niet bij de Bijbeltekst, het geeft aan dat er een rust aankomt tijdens het zingen.

Offline Debby75

• Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 30-01-2011, 22:12:14 »
Zo zie je maar dat je het allemaal anders kunt vertalen....

(uit de openbaring)
Nu we toch bezig zijn even nog het volgende:
16 Verder liet het bij alle mensen, jong en oud, rijk en arm, slaaf en vrije, een merkteken zetten op hun rechterhand of op hun voorhoofd. 17 Alleen mensen met dat teken – dat wil zeggen de naam van het beest of het getal van die naam – konden iets kopen of verkopen.
18 Hier komt het aan op wijsheid. Laat ieder die inzicht heeft het getal van het beest ontcijferen; er wordt een mens mee aangeduid. Het getal is zeshonderdzesenzestig.

Ja ja...........
Maar hebben jullie goed kunnen zien wat er op het shirt stond van Art toen hij met Patrick stond te koken?

Offline Kittekat

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 30-01-2011, 22:15:10 »
Sela hoort niet bij de Bijbeltekst, het geeft aan dat er een rust aankomt tijdens het zingen.

Hahaha....hoezo op een zijspoor. ;D.....was anders wel leuk geweest.

(voor niks al die psalmen doorzitten lezen. Maar idd wel leuk, dat puzzelen..)

En ik blijf die hele verwijzing kerk-religie-verlosser enz. wel als een aanknopingspunt zien. Zie alleen nog niet wat precies waar aan geknoopt moet worden...

Offline Debby75

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 30-01-2011, 22:33:46 »
Ik ga toch nog even op zoek naar het cijfer 6 om zo te kijken of ik nog iets kan ontmaskeren.
Die tekst was nl ook weer uit de bijbel (de openbaring)en gaat over het beest (666).
Maar dit wordt wel morgen, want heb inmiddels 4kante ogen gekregen. Maar we puzzelen vrolijk verder met als (mijn)hoofdverdachte: Art.

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #237 Gepost op: 30-01-2011, 22:41:15 »
Hé, weetje wat me net opvalt, iedereen heeft stevige schoenen aan bij de executie, behalve Anna. Die heeft slippers aan.
Dit had ik al vermeld in het Anna topic. Ik vond het ook vreemd omdat ze daarvoor die touwopdracht hadden en stevige schoenen aan hadden.

Offline Kittekat

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 31-01-2011, 09:42:04 »
Da's niet persé vreemd: ik heb in warme tijden/landen zelf ook vaak een paar slippertjes in de tas zitten, zodat ik na een actief deel vd dag de 'heavy duty' schoenen uit kan gooien....

Offline Def

• Forumlid
« Reactie #239 Gepost op: 31-01-2011, 10:49:46 »
Inderdaad. En bovendien lijkt het me onwaarschijnlijk dat ze aan het eind van de serie gaan zeggen: ja, jullie hadden kunnen zien dat ik als mol de enige was die slippers aan had tijdens de executie van aflevering 4.. duh  ;D

Ik denk ook dat er wel een hint zit in de kerk-religie-verlosser hoek, dit wordt namelijk zo duidelijk naar voren gebracht! Ik ben er alleen nog niet uit hoe we het moeten interpreteren en aan wie we dat als mol moeten koppelen, maar ja als het te makkelijk zou zijn dan zou het ook niet leuk meer zijn  ::)