Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 99691 keer)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4
« Reactie #240 Gepost op: 31-01-2011, 12:04:53 »
Ik krijg dus het idee dat Jan bij dit shot ballen in zijn broek aan het stoppen is?
Iemand een gifje?
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #241 Gepost op: 31-01-2011, 15:36:44 »
Ik krijg dus het idee dat Jan bij dit shot ballen in zijn broek aan het stoppen is?
Iemand een gifje?

Oke never mind, toen ik mijn opmerking aan het typen was merkte ik al dat dat er niet florissant uit zou gaan zien. Maar persoonlijk zou ik niet proberen lingoballen in een skinny te verstoppen. :D

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #242 Gepost op: 31-01-2011, 17:15:37 »
Oke never mind, toen ik mijn opmerking aan het typen was merkte ik al dat dat er niet florissant uit zou gaan zien. Maar persoonlijk zou ik niet proberen lingoballen in een skinny te verstoppen. :D

Nee, bovendien: wat heb je eraan? Wil Jan dat zijn bus verliest? Lijkt me niet.

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #243 Gepost op: 31-01-2011, 18:15:25 »
Hierbuiten staat een toilet van verhuurbedrijf Antonis. Ik denk dat Anton (em) is!

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #244 Gepost op: 31-01-2011, 18:30:07 »
Nee, bovendien: wat heb je eraan? Wil Jan dat zijn bus verliest? Lijkt me niet.
Als Jan denkt met de mol in de bus te zitten...? Hij wil verliezen. Jan zegt dat die niet met de mol in de bus zit, maar daarna zegt die dat die vaak liegt, dus alles kan =D

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
« Reactie #245 Gepost op: 31-01-2011, 18:34:41 »
Zeg eh, allemaal goed en wel, die bijbelteksten, psalmen, en weet ik niet wat: ik wil alleen maar zeggen: het is de Pelgrimscode niet, daarover kun je discussieren in een van de andere subfora.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #246 Gepost op: 31-01-2011, 18:38:48 »
Ik weet niet precies van wanneer het shot komt en zie Jan niet als potentiele mol, maar er kan een reden zijn waarom een mol lingoballen in zijn broek doet...
De mol weet waarschijnlijk welke woorden er gaan komen. Hij kan, als ze met het eerste woord bezig zijn, alvast ballen opzij leggen die nodig zijn voor de andere woorden (in dit geval door ze in zijn broek te stoppen), zodat ze de daarop volgende woorden sneller compleet kunnen krijgen en dus meer kans hebben om te winnen.

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #247 Gepost op: 31-01-2011, 19:01:36 »
Wat ik wel opvallend vond (sorry als het al genoemd is): De gele bus doet elk woord in één kleur terwijl de witte bus het zonder kleurcode doet. De Mol zal het toch wel zeggen dat dat met kleuren niet nodig is? (of in ieder geval: duidelijk maken, niet op een manier dat voorkennis blijkt natuurlijk)
...óf niet!

Offline Kittekat

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 31-01-2011, 19:03:36 »
Ik weet niet precies van wanneer het shot komt en zie Jan niet als potentiele mol, maar er kan een reden zijn waarom een mol lingoballen in zijn broek doet...
De mol weet waarschijnlijk welke woorden er gaan komen. Hij kan, als ze met het eerste woord bezig zijn, alvast ballen opzij leggen die nodig zijn voor de andere woorden (in dit geval door ze in zijn broek te stoppen), zodat ze de daarop volgende woorden sneller compleet kunnen krijgen en dus meer kans hebben om te winnen.

òh-of.... de mol wist dat de worden allemaal van afzonderlijke kleuren te maken waren. dat zoekt makkelijker (zoals in die ene bus...potver, welke bus was dat ook al weer...? De witte?). Een voorsprong die de andere bus niet had! (daar lagen alle kleuren door elkaar bij de gevormde woorden)

En @bodejos: wie zegt dat ze zich niet door de pelgrimscode (of iets aanverwant) hebben laten inspireren? Je moet maar elk jaar weer een nieuwe insteek bedenken (op zich al knap) Ik vind het op zich niet vergezocht gezien alle religieuze verwijzingen...

Offline AaPje16

• Forumlid
  • ▐ ●▼■
« Reactie #249 Gepost op: 31-01-2011, 19:18:23 »
Wat ik wel opvallend vond (sorry als het al genoemd is): De gele bus doet elk woord in één kleur terwijl de witte bus het zonder kleurcode doet. De Mol zal het toch wel zeggen dat dat met kleuren niet nodig is? (of in ieder geval: duidelijk maken, niet op een manier dat voorkennis blijkt natuurlijk)

Viel mij ook al op, maar wat moet je er mee? Is niet echt een hint lijkt me, of wel?
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Pac

• Actief Lid
  • Geen kandidaat van The Game
« Reactie #250 Gepost op: 31-01-2011, 19:26:43 »
Viel mij ook al op, maar wat moet je er mee? Is niet echt een hint lijkt me, of wel?
Nee, maar als de Mol weet dat er geen kleurcode is, wil hij toch niet dat de rest dat wel denkt en dat ze misschien een achterstand krijgen? Of zou dit misschien weer te verdacht worden?
...óf niet!

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #251 Gepost op: 31-01-2011, 19:27:05 »
òh-of.... de mol wist dat de worden allemaal van afzonderlijke kleuren te maken waren. dat zoekt makkelijker (zoals in die ene bus...potver, welke bus was dat ook al weer...? De witte?). Een voorsprong die de andere bus niet had! (daar lagen alle kleuren door elkaar bij de gevormde woorden)
De gele.

Het hangt een beetje af van de samenstelling van de lingoballen of het neerleggen in kleuren voordelig of nadelig is. Als er een overschot aan letters is, dan is het waarschijnlijk sneller om gewoon willekeurig kleuren door elkaar heen te leggen. Als sommige letters alleen in een specifieke kleur voorkomen, is het waarschijnlijk sneller als je per kleur gaat zoeken, omdat je dan minder ballen bij langs hoeft te gaan.

Ik vermoed eigenlijk het tweede... dan zijn Patrick & Jan verdacht (Karin en Anna staan voor in de bus).

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #252 Gepost op: 31-01-2011, 19:29:31 »

Ik vermoed eigenlijk het tweede... dan zijn Patrick & Jan verdacht (Karin en Anna staan voor in de bus).
aan de andere kant, als je sneller bij de vlaggen bent kan je met zijn vieren zoeken en ben je ook sneller klaar
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline AaPje16

• Forumlid
  • ▐ ●▼■
« Reactie #253 Gepost op: 31-01-2011, 19:43:28 »
Nee, maar als de Mol weet dat er geen kleurcode is, wil hij toch niet dat de rest dat wel denkt en dat ze misschien een achterstand krijgen? Of zou dit misschien weer te verdacht worden?

Ah, zo had ik het nog niet bekeken! Dat zou wel een slimme molactie zijn.
Maar we weten niet wie dat voorstelde, of heb ik dat gemist?
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Miss-chief91

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 31-01-2011, 21:10:00 »
Even serieus... De mol weet bij de busopdracht welke woorden moeten worden gespeld.
Net wat jullie hierboven al zeiden:
De mol kan letters apart houden voor het volgende woord.
De gele bus was razendsnel met het formuleren van de woorden
Patrick was de 4e chauffeur en heeft zich zo kunnen bemoeien met het formuleren van álle woorden. -> gunstige molpositie. Vooral "Busbaan" hadden ze snel. Door toedoen van Patrick ? (balletjes apart gehouden?).

Ik denk dat de mol in de gele bus zat. Zij waren veel te snel... Waar ze in de witte bus soms met z'n vieren aan het zoeken waren.

Offline Cosmic Fool

• Forumlid
« Reactie #255 Gepost op: 31-01-2011, 22:56:33 »
Even serieus... De mol weet bij de busopdracht welke woorden moeten worden gespeld.
Patrick was de 4e chauffeur en heeft zich zo kunnen bemoeien met het formuleren van álle woorden. -> gunstige molpositie. Vooral "Busbaan" hadden ze snel. Door toedoen van Patrick ? (balletjes apart gehouden?).

Ik denk dat de mol in de gele bus zat. Zij waren veel te snel... Waar ze in de witte bus soms met z'n vieren aan het zoeken waren.

Ik volg je volledig in je redenering, maar waarom rijdt Patrick dan die bus aan gort. ;D

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 31-01-2011, 23:30:53 »

Ik denk dat je als mol zijnde beter de boel in de hand houdt door de regie te bepalen bij het rijden (of je begeleidt of je rijdt zelf). Die ballen met letters zijn zo willekeurig en rollen door de hele bus, daar kan geen mol invloed op hebben.

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #257 Gepost op: 1-02-2011, 00:25:42 »
Ik weet niet wie het opmerkte. Maar er zit indd een montage fout aan het einde van de aflevering.
Oude en nieuwe logo door elkaar...

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 1-02-2011, 02:52:15 »
Hmmm...

Ik vind het eigenlijk onwaarschijnlijk dat dit een 'montagefout' is.
Maar dit is sws een afl die afwijkt tov de vorige 'nieuwe stijl' omdat ook het deuntje van de exit ineens hetzelfde was als voorheen (niet datzelfde 'aanloop-deze-persoon-gaat-exit' als bij de vorige twee exits).

Ze hebben duidelijk aangekondigd dat ze een nieuwe stijl en frisse look wilden hebben na 10 seizoenen Mol, dus dan is dit combilogo des te opvallender. Een programma dat met zoveel zorg gemaakt is, een hoop aandacht besteedt aan het 'nieuwe uiterlijk' en dan daarin ineens een 'foutje'?  ::) Aangezien de logo's 'blenden' en het verschil subtiel is, lijkt het me waarschijnlijker dat het opzettelijk gedaan is.
(By the way: Zoek de verschillen, vind de mol?  ;D )

De titel van de aflevering is 'Iets is wat het lijkt'.
Dat kan natuurlijk op veel verschillende manieren opgevat worden en naar wie je wilt uitgelegd worden.
Toch moet ik terugdenken aan die eerste aflevering waarin PJ zegt dat 'de mol jullie hulp nodig heeft'. Dat suggereert een hulpmol idee en toch is dit er tot nu toe niet van gekomen. We hebben een aflevering meer dus misschien komt het nog, maar het is wel vreemd dat het in afl 1 aangekondigd wordt en dat we er tot nu toe niets van hebben kunnen merken?

Wat als het nu een soort combinatiehint is. 'Iets is wat het lijkt' - de enige  serie van de 'oude stempel' (i.e. oude logo) waar de hulpmol voorkwam was uiteraard serie 5 met Yvon Jaspers. Daar was de hulpmol een mooie cover voor de mol.

Inmiddels zijn we zes series verder. Zou het niet wat vreemd zijn om exact datzelfde idee terug te brengen na alle veranderingen die we inmiddels sindsdien hebben meegemaakt (jokers, topito's etc - ik zie de 'hulpmol' ergens toch een beetje als een voorloper ervan), in exact dezelfde en voor ons en de kandidaten inmiddels voorspelbare vorm??

Dus ofwel het komt nog terug misschien in komende afleveringen in mogelijk een andere vorm dan we tot nu toe gezien hebben, ofwel je zou het kunnen zien als een symbolische hint zowel naar de kandidaten als naar de kijkers toe:

Ergens heeft de mol zich opgesteld als 'de hulpmol' (aka Yvon Jaspers en haar 'throw off the scent' - actie in de stoomtreinopdracht) - Miryanna maakte een soort commentaar bij Roodshow dat ze juist door Pepijn's actie op dat koord dacht dat de echte mol dat niet zou doen. Dit soort over-the-top actie van Pepijn past natuurlijk wel precies in zijn straatje, en zou mogelijk een prima manier zijn om verdenking van je af te krijgen ('Iets is wat het lijkt'..?)
Daarnaast benadrukt PJ in zijn intro van aflevering vier 'de echte mol'.  8) (i.t.t. 'nepmollen').

Het kan natuurlijk ook op iemand anders slaan,  in combinatie met 'iets is wat het lijkt' en PJ's intro helemaal aan het begin van de serie lijkt het me iig wel de moeite waard om in gedachten te houden.  :)

Natuurlijk kan de 'hulpmol' ook nog letterlijk terugkeren in de serie wie weet, dan kunnen we lekker verder speculeren.  ;D

Het is in ieder geval zeer opvallend (mijns inziens althans) dat deze oud-nieuwe logo combinatie precies plaatsvindt tussen afl 4 en afl 5, (even het aantal afleveringen van de mol dit jaar symbolisch nemend voor 'de geschiedenis' van de Mol) aangezien dit precies de wisseling was van onbekende en bekende Nederlanders - en in serie 5 de 'hulpmol' geintroduceerd werd.

In ieder geval lijkt me de combi nieuw-oud logo geen toeval. Alles kan natuurlijk maar een dergelijk duidelijke montagefout in een programma dat met veel zorg gemaakt is vind ik op zijn zachtst gezegd opvallend. ::)
« Laatst bewerkt op: 1-02-2011, 03:53:44 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Debby75

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 1-02-2011, 06:04:06 »
Ik blijf toch nog even hangen in de religieuze aanwijzingen hoor......dan maar pelgrimscode-achtig.

In aflevering 4 moet men over het touw klimmen, totaal 666 meter.
Eerder heb ik benoemd dat de 666 een mens is die men moet ontmaskeren (bijbeltekst).
Ben begonnen met terugkijken van de afleveringen en in afl. 1 sliep Art in hotelkamer 6.
Vanavond aflevering 2 bekijken en ben benieuwd of Art dan weer in verband te brengen is met het cijfer 6 en dit geldt dan ook voor aflevering 3!

Mocht het zo zijn dat hij 3 keer het cijfer 6 heeft dan zou je hem dus kunnen ontmaskeren in aflevering 4.....