Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 99618 keer)

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 4
« Reactie #300 Gepost op: 2-02-2011, 23:33:13 »
Nu we hier toch met allemaal cijfercombinaties en anagrammen bezig zijn...

De Roodshow hint voor aflevering 4 "Rooksignalen", is een anagram van "na lingo koers". De busraceopdracht kan je volgens mij vrij kloppend omschrijven met "lingo koers". Dus daarna gebeurd het!!1!1

Moet je wel even negeren dat er nog 3000 andere (meer woordige) anagrammen zijn te bedenken met het woord rooksignalen. Maar zoals Niuno(?) laatst zo mooi zei: "Je moet je gezond verstand niet in de weg laten zitten van een mooie theorie".
Naar de lingokoers zijn impressie shots te zien en vervolgens komt de kerkopdracht. Soundos is de eerste die hier iets over opbiecht...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Celeone

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #301 Gepost op: 3-02-2011, 16:45:29 »
Ik mis wel een beetje de echt grootse (foute) theorieën als die van Alice in Wonderland en de Titanic... :( Misschien komt het ook een beetje omdat ik voor het eerst niet echt iemand heb waarvan ik écht denk, nou dat is hem, maar toch. De theorieën lijken wel meer magertjes dan normaal. :P

Maarja, ik vond het wel een leuke aflevering. Eindelijk eens een opdracht waarbij je angsten moet overwinnen in plaats van... eh... niet. Nu zit ik op Pepijn en ik hoop op Jan en Anna in de finale.

Vanavond wordt weer leeeuk! ::ok::

Offline NLJ235

• Forumlid
« Reactie #302 Gepost op: 3-02-2011, 17:23:17 »
Mensen ik weet niet of dit hier of ergens anders al gezegd is maar ik heb eens even naar de eliminatie uit aflevering 4 gekeken en wat zie ik. Een truc van de Mol die ooit ook hier in België gebruikt werd.

Namelijk dat Anna als enige op haar sleffers bij de eliminatie zit!!

De rest zit allemaal met bergschoenen aan en zij rustig op haar sloffen!! (want zij weet toch dat ze mag blijven...)

Ik weet niet of dat al gemeld is (sorry daarvoor dan ;-)) maar het is toch iets om over na te denken of niet dan?

PLAATJE]
« Laatst bewerkt op: 3-02-2011, 20:19:26 door Sprien, Reden: shot onder link verborgen ivm layout »

Offline tdietz

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • too hot to be true
« Reactie #303 Gepost op: 3-02-2011, 17:26:05 »
@NLJ235 het is iig hier al ergens genoemd, weet alleen niet meer waar
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline NLJ235

• Forumlid
« Reactie #304 Gepost op: 3-02-2011, 17:26:48 »
@NLJ235 het is iig hier al ergens genoemd, weet alleen niet meer waar

Ok sorry dan ;-)
Waarsschijnlijk erover gelezen :)

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #305 Gepost op: 3-02-2011, 17:26:53 »
Ik weet niet of dat al gemeld is (sorry daarvoor dan ;-)) maar het is toch iets om over na te denken of niet dan?

Was al gemeld, maar het is iets om over na te denken idd. Nogal typisch dat iedereen nog de schoeisel van die El Diablo opdracht aan heeft en Anna heeft als enige snel slippers aangetrokken. Kan heel goed wanneer Anna slippers fijner vind lopen dan bergschoenen. Denk daarom ook niet echt dat dit nu een verwijzing is naar Anna als mol, refererend aan de derde Belgische Molserie. En toch heeft het veel gelijkenissen met elkaar. Lastig..  :-\\
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline NLJ235

• Forumlid
« Reactie #306 Gepost op: 3-02-2011, 17:28:57 »
Was al gemeld, maar het is iets om over na te denken idd. Nogal typisch dat iedereen nog de schoeisel van die El Diablo opdracht aan heeft en Anna heeft als enige snel slippers aangetrokken. Kan heel goed wanneer Anna slippers fijner vind lopen dan bergschoenen. Denk daarom ook niet echt dat dit nu een verwijzing is naar Anna als mol, refererend aan de derde Belgische Molserie. En toch heeft het veel gelijkenissen met elkaar. Lastig..  :-\\

Inderdaad. Dat is dus het lastige bij WISD.. Ook al denk je iets gevonden te hebben de volgende aflevering/minuut kan het weer helemaal overhoop gegooid worden en begin je weer van 0... Maar ik vind het ook een lastige situatie hier.  ::ohno::

Offline NLJ235

• Forumlid
« Reactie #307 Gepost op: 3-02-2011, 17:52:28 »
In de preview naar aflevering 5 (de "1 minuut van aflevering 5") zie je na 1:05 Anna rustig liggen te zonnen (misschien erop wijzend dat ze toch niks te verliezen heeft?)

+ dat als ze uit de boot stappen ze heel wat zand op zich doet (wijzend op aarde > mol)
« Laatst bewerkt op: 3-02-2011, 17:59:14 door NLJ235 »

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #308 Gepost op: 3-02-2011, 18:01:01 »
In de preview naar aflevering 5 (de "1 minuut van aflevering 5") zie je na 1:05 Anna rustig liggen te zonnen (misschien erop wijzend dat ze toch niks te verliezen heeft?)

ze heeft ook een vrijstelling
You'll never walk alone

Offline Molloot00

• Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
« Reactie #309 Gepost op: 3-02-2011, 18:05:28 »
De mol zit in de witte bus! Voordat de witte bus te horen krijgt dat het volgende woord circuit is, staat er al een i op het plankje

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #310 Gepost op: 3-02-2011, 18:10:22 »

+ dat als ze uit de boot stappen ze heel wat zand op zich doet (wijzend op aarde > mol)
Ik vond dit ook opvallend omdat Anna de enigste is met een bikinitopje aan. Zeer vreemd. Als je bij het theater kijkt heeft Anna als foto een zonovergoten strand. (beetje toevallig nu met dat bikinitopje).

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #311 Gepost op: 3-02-2011, 18:30:18 »

Tja..Zou ik ook doen als ik wist dat ik een vrijstelling had.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lonneke*L

• Forumlid
« Reactie #312 Gepost op: 3-02-2011, 18:55:42 »
De mol zit in de witte bus! Voordat de witte bus te horen krijgt dat het volgende woord circuit is, staat er al een i op het plankje

Dat komt dan mooi uit want ik denk dat Pepijn de mol is! ;)

Offline Molloot00

• Forumlid
  • 1. Soundos 2. Patrick 3. Karin
« Reactie #313 Gepost op: 3-02-2011, 19:52:41 »
Ik denk dat het Soundos is, en als ze er vandaag uit ligt dan ga ik voor pepijn en patrick.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #314 Gepost op: 3-02-2011, 19:57:59 »
Ik denk dat het Soundos is, en als ze er vandaag uit ligt dan ga ik voor pepijn en patrick.
2 mollen :o
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Kittekat

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 4-02-2011, 10:50:25 »
2 logo's -> 2 mollen??

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #316 Gepost op: 4-02-2011, 14:06:55 »
Ik mis wel een beetje de echt grootse (foute) theorieën als die van Alice in Wonderland en de Titanic... :(

Ja, ik ook. Vooral de Titanic theorie is legendarisch  ::rofl::
No Milk today???

Offline Pharos

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 4-02-2011, 16:23:38 »

Inderdaad! Wanneer ze bij de witte bus nog bezig zijn met het eerste woord ligt de "i" al op zijn plek. Vanaf minuut 7:47 is de blauwe bal met de "i" een aantal keer te zien, terwijl pas na minuut 11:00 PJ het derde woord (circuit) aan de witte bus doorgeeft waarvoor deze bal gebruikt wordt.

Toen de bal er lag reed Soundos, Miryanna ligt er al uit. Dus dit is een molactie van Art of Pepijn, althans wanneer dit een subtiele molactie is natuurlijk. Volgens mij hield Art zich bezig met Soundos te begeleiden over de weg...
« Laatst bewerkt op: 4-02-2011, 16:34:46 door Pharos »
Weet je het niet, antraciet

Offline Jelsir

• Forumlid
  • Hij/hem
« Reactie #318 Gepost op: 4-02-2011, 18:33:46 »
Ik betwijfel of het een I is...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #319 Gepost op: 4-02-2011, 20:33:17 »
Inderdaad! Wanneer ze bij de witte bus nog bezig zijn met het eerste woord ligt de "i" al op zijn plek. Vanaf minuut 7:47 is de blauwe bal met de "i" een aantal keer te zien, terwijl pas na minuut 11:00 PJ het derde woord (circuit) aan de witte bus doorgeeft waarvoor deze bal gebruikt wordt.

Toen de bal er lag reed Soundos, Miryanna ligt er al uit. Dus dit is een molactie van Art of Pepijn, althans wanneer dit een subtiele molactie is natuurlijk. Volgens mij hield Art zich bezig met Soundos te begeleiden over de weg...

Volgens mij was er ook een bus die op voorhand al allerhande ballen had neergelegd. Was dat niet in deze bus dat ze vervolgens de blauwe bal er niet af hebben gehaald?