Ik vraag me nog steeds af wat Pieter Jan bedoelde met zijn uitspraak in aflevering 1: "Onder jullie bevindt zich, zoals jullie weten, de mol. En de mol heeft de hulp nodig van één van jullie. Doe niets; de mol neemt zelf wel contact op met je."
Tot nu toe heb ik nog geen duidelijke aanwijzingen gezien dat één van de andere kandidaten een specifieke hulpmolopdracht heeft gekregen. Dat zou overigens ook vreemd zijn, want als de mol 'contact met iemand openeemt' moet die persoon gelijk weten dat dat de mol is!
Wel opvallend zijn:
- Art en Patrick die samenwerken in afl. 2 om Patrick zo verdacht mogelijk te doen lijken;
- De obvious foute antwoorden van sommigen in de zoek de verschillen-opdracht;
- En het algehele gedrag van Karin, die vaak opzettelijk dingen fout lijkt te doen of overdreven onhandig/ neurotisch probeert over te komen, terwijl ze wel 3000 euro pakte in afl. 1 en veel draadjes doorknipte in afl. 2 (dus niet echt als mol gerekend kan worden, als je het geld volgt).
Zou één van de kandidaten (vooral Karin) een hulpmol zijn?
Ik heb er wel nog een theorietje over: bij de zoek de verschillen-opdracht stonden Soundos en Patrick vooraan, twee mensen die hoog op mijn verdachtenlijstje staan.Volgens Art zou de mol; achteraan staan, maar aangezien Hanna en Horace al naar huis zijn en Miryanna en Jan geld opgehaald hebben waar gemold had kunnen worden, blijft er achteraan in het rijtje behalve Art zelf niets over. Zou het kunnen dat Soundos of Patrick een hulpmol verderop in het rijtje had ingeschakeld om een fout antwoord te geven, zodat het geld van hun eigen goede antwoord verloren zou gaan?