Auteur Topic: [Theorie] Hulpmol(len)  (gelezen 27514 keer)

Offline LdHmolletje

• Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Theorie] Hulpmol(len)
« Reactie #20 Gepost op: 1-02-2011, 19:39:51 »
Een rood scherm betekent toch in principe niets meer dan dat je naar huis mag... Hoe zie jij dan voor je dat de mol een rood scherm krijgt en niet direct naar huis moet?

Trouwens, mocht het ooit zo zijn dat de mol inderdaad een rood scherm krijgt dan ben ik de eerste om mijn 'fout' toe te geven...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #21 Gepost op: 1-02-2011, 19:41:31 »
De mol kan zichzelf terugkopen zoals ooit in een, ik geloof, Belgische serie gebeurde? Of de mol heeft een vrijstelling ofzo. Of bijvoorbeeld zoals Gijs/Richard. Maar dat is riskant.

Maar zoals Anniek, die had een rood scherm gehad, en als er ooit was gezegd dat dat niet kon bleef alleen Jon over... Maar een mol kan wel een rood scherm hebben. Maar niet naar huis, want dan heb je geen mol meer.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #22 Gepost op: 1-02-2011, 19:49:21 »
Iemand met een vrijstelling zal meestal ook de test niet hoeven te maken, lijkt mij, die derde is inderdaad veel te gevaarlijk, want je mag er wel vanuit gaan dat je wordt teruggekocht, maar stel dat ineens het een keer niet gebeurd, wat dan. En wat dat terugkopen aangaat: dat zou dan wel direct moeten gebeuren, want als dat een latere opdracht gebeurd heeft de mol toch het spel verlaten! (Volgens mij zei PJ dit jaar dat de mol nooit het spel kan verlaten, toch?)

Oke, met nooit een rood scherm zat ik als je zo denkt niet helemaal goed, maar de kans op een rood scherm van de mol is wat mij betreft nog steeds nagenoeg 0! Maar als jullie het anders willen zien, maakt mij helemaal niks uit!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #23 Gepost op: 1-02-2011, 20:31:58 »
De mol kan zichzelf terugkopen zoals ooit in een, ik geloof, Belgische serie gebeurde? Of de mol heeft een vrijstelling ofzo. Of bijvoorbeeld zoals Gijs/Richard. Maar dat is riskant.

Serie 4 Australie.  :)

Citaat
Maar zoals Anniek, die had een rood scherm gehad, en als er ooit was gezegd dat dat niet kon bleef alleen Jon over... Maar een mol kan wel een rood scherm hebben. Maar niet naar huis, want dan heb je geen mol meer.

Inderdaad. Het wordt ook nooit gezegd. Alleen 'de mol verlaat het spel nooit' en 'De mol gaat nooit naar huis'. Wat daar dus ook nooit gebeurd is omdat de mol aan alle spellen heeft meegedaan.

@LDH:
Waaruit je die kansberekening opmaakt is me een raadsel.  ::)

Ik weet niet of ze het ooit in een Nederlandse serie gaan doen. Dat schijnt het enige te zijn waardoor jij overtuigd genoeg zou worden van deze mogelijkheid en ooit van plan bent je standpunt hierover te wijzigen, soit.. Moet je uiteraard zelf weten..  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #24 Gepost op: 1-02-2011, 21:06:31 »
Serie 4 Australie.  :)

Klopt. Maar als ik daar aan terugdenk (de Mol verlaat het spel na een rood scherm, en koopt zichzelf na een dealtje met de presentator weer terug het spel in voor een hoog bedrag uit de pot) vind ik het haast een smeriger actie dan de veiling van NL6. Ik denk niet dat molloten het zouden pikken als zoiets zou gebeuren.

Ik weet niet of ze het ooit in een Nederlandse serie gaan doen. Dat schijnt het enige te zijn waardoor jij overtuigd genoeg zou worden van deze mogelijkheid en ooit van plan bent je standpunt hierover te wijzigen, soit.. Moet je uiteraard zelf weten..  ;)

Dan zouden ze het op een leuke manier moeten doen die goed in het spel past en later ook leuk uitgelegd kan worden zodat we er allemaal om kunnen lachen op een MFD. Zoals Anniek haar vrijstelling in NL9. Als ze de mol was was het best acceptabel geweest.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #25 Gepost op: 1-02-2011, 21:31:33 »
Volgens mij is het wachten gewoon op rood voor de mol. Kwestie van tijd... misschien overmorgen al met Pepijn  ::regenboog:: ::schaam:: ::tandpastasmiley::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #26 Gepost op: 1-02-2011, 22:25:37 »
Zodra die meteen het eerstvolgende spel op een of andere manier weer terugkomt zou het mogelijk kunnen zijn. Echter, is het bij een tweede of verdere opdracht, lijkt mij het heel sterk, aangezien dan niet meer klopt dat de mol het spel nooit zou verlaten...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tsubasa

• Forumlid
« Reactie #27 Gepost op: 2-02-2011, 09:16:37 »
Zodra die meteen het eerstvolgende spel op een of andere manier weer terugkomt zou het mogelijk kunnen zijn. Echter, is het bij een tweede of verdere opdracht, lijkt mij het heel sterk, aangezien dan niet meer klopt dat de mol het spel nooit zou verlaten...

Het valt me trouwens ook op dat men vanaf seizoen 5 begon met kandidaten 'terugplaatsen',
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. Ik heb het gevoel dat ze dat deden omdat het om bekende Nederlanders ging en men waarschijnlijk wilde dat deze groep iig zo lang mogelijk bij elkaar waren en de BN'ners meer exposure kregen. In seizoen 7 was er ook een beetje sprake van,
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
en sindsdien eigenlijk niet echt meer. Ik verwacht dan ook niet echt dat de organisatie weer ooit op deze manier mensen gaat terugplaatsen.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #28 Gepost op: 2-02-2011, 10:56:34 »
Ik hoop het niet, het voegde niet echt iets toe aan het spel.
Tell me what your telescope says

Offline LdHmolletje

• Forumlid
  • Oh, oh, Den Haag!
« Reactie #29 Gepost op: 2-02-2011, 12:20:01 »
Klopt, het is een stuk beter (zoals dit seizoen o.a.) om dan gewoon een aflevering helemaal niemand naar huis te sturen!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #30 Gepost op: 2-02-2011, 15:56:19 »
Je vergeet serie 9 .. Hoewel dat geen letterlijke terugkeer was kreeg die persoon wel een rood scherm, maar bleef door de vrijstelling.  ;) (en acht toen kreeg iemand met opzet rood, maar was vrijgesteld..)

Hoe dan ook ik ben ook niet per se een fan van dit soort spelelementen met name omdat die persoon meestal een beetje dead wood is. Dat wil zeggen, ze zijn in het gros van de gevallen mol-af.
(Natuurlijk is dit wel afhankelijk van de constructie - als er iets bedacht is waardoor verzekerd is dat de mol in het spel blijft, kan het wel..)

Ik hoop uiteraard dat je ongelijk krijgt Lo ik zou het een beetje jammer vinden van de serie die tot nu toe goed is vind ik. (Pepijn moet gewoon de mol zijn zonder rood scherm  ;D )

De vraag is dan echter nog steeds wel wat Pieter-Jan bedoelde met zijn introductie.
Het lijkt me stug dat dat alleen op die contactadvertenties sloeg, dat zou dan bombarie om niks zijn want zo spectaculair was die opdracht niet.

« Laatst bewerkt op: 2-02-2011, 15:58:31 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Tsubasa

• Forumlid
« Reactie #31 Gepost op: 2-02-2011, 16:14:26 »
Ik hoop het niet, het voegde niet echt iets toe aan het spel.

Mwoa, seizoen 6 vond ik wel spectaculair op zich. Ik kan me voorstellen dat dit voor molloten destijds nogal weird was om opeens te zien, en dat ook de kandidaten hebben gedacht WTF :P

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #32 Gepost op: 3-02-2011, 05:26:20 »
Patrick deelt jokers uit aan Art. Samen willen ze in de finale. In feite heeft Patrick hiermee contact gevonden met Art. Vervolgens krijgt Patrick een rood scherm en ondertussen hulpmol Art koopt Patrick terug...

Zou me niets verbazen als het om zoiets zou gaan.  8)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #33 Gepost op: 3-02-2011, 07:53:23 »
omdat die persoon meestal een beetje dead wood is. Dat wil zeggen, ze zijn in het gros van de gevallen mol-af.

Maar dat is dus niet zo: je ziet aan Paul dat hij zelfs alsnog overwinnaar kan worden!

En ze af te kunnen schrijven als mol... dat is nu juist de opzet van deze hele constructie met de mol rood geven! Dan is eindelijk weer niets wat het lijkt  ::bravo:: :-* ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #34 Gepost op: 3-02-2011, 12:54:29 »
Patrick deelt jokers uit aan Art. Samen willen ze in de finale. In feite heeft Patrick hiermee contact gevonden met Art. Vervolgens krijgt Patrick een rood scherm en ondertussen hulpmol Art koopt Patrick terug...

Zou me niets verbazen als het om zoiets zou gaan.  8)

Leuke theorie, maar er is één probleem: wat nu als Art besluit Patrick níet terug te kopen? Je kunt hem tenslotte niet dwingen. Dan moet je het spel verder spelen zonder mol....
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Milk

• Forumlid
  • Vacht up!
« Reactie #35 Gepost op: 3-02-2011, 15:23:46 »

En ze af te kunnen schrijven als mol... dat is nu juist de opzet van deze hele constructie met de mol rood geven! Dan is eindelijk weer niets wat het lijkt  ::bravo:: :-* ::regenboog::

Dat zou ik een enorm wanhopige move van de makers vinden. En dan kijk ik ook nooit meer.
No Milk today???

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #36 Gepost op: 3-02-2011, 16:28:07 »
Maar dat is dus niet zo: je ziet aan Paul dat hij zelfs alsnog overwinnaar kan worden!

Dat was wel zo imho.
Wat ik bedoel is dat je ze als kijker niet meer serieus als mol kunt verdenken tenzij de constructie waterdicht is.

Bij Paul was dat niet het geval want hij wist niet zeker dat hij vier molboekjes kon stelen en dat was ook bijna niet gelukt. Het feit dat hij erin bleef was dankzij mol Inge.

Het feit dat beide dames Renate en Eva hem verdachten aan het einde was omdat zij heilig overtuigd waren van Nadja en nog heiliger overtuigd dat het Inge niet kon zijn omdat Renate en Inge niet bepaald 'best friends' waren dus een dergelijk grote rol wilde Renate haar zeker niet toebedelen..  ::rofl::
Dan nog liever Paul als mol..  ::)

Citaat

Zoals gezegd, ik hoop van harte van niet want dit soort zaken maakt de serie er imho echt niet beter op, ook al is het voor 'spektakel' oid. Ik denk dat een mol best rood kan krijgen daar niet van maar ik hoop in principe dat dit soort noodgrepen niet toegepast zijn.
Zonde van de verder mooie serie waarin al genoeg spektakel zit.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2011, 16:30:37 door Supernova »

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #37 Gepost op: 3-02-2011, 21:27:56 »
Volgens mij is Art Patrick's hulpmol, in ruil voor die jokers! Art kan het niet zijn want Jan zat toch vol op hem?
Tell me what your telescope says

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #38 Gepost op: 4-02-2011, 02:47:37 »
Wordt Art gevraagd door Patrick om als hulpmol te dienen?:
Afl.5:
39.21 : Patrick: "We kunnen Mollen he?!", als Patrick de optie oppert het vlaggetje/geld weg te gooien.
-terwijl m.i. men vanuit de auto dit zou kunnen zien-
Omnia vincit amor

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #39 Gepost op: 4-02-2011, 03:05:30 »
Volgens mij is Art Patrick's hulpmol, in ruil voor die jokers! Art kan het niet zijn want Jan zat toch vol op hem?

Art wordt dus zonder dat hij het weet 'hulpmol'?  ;D

Nu krijgt Art alweer een 'voordeeltje' van Patrick.. Kijk Art, stiekem wil ik mollen.. Wat denk jij??
Art hmm ja.. leuk.. maar.. als ik nu meega met dit idee weet iedereen dat Patrick de mol is misschien, mogelijk en dan ben ik mijn voordeel kwijt..  ::)

Ik heb nog nooit een mol op die manier het spel zien beinvloeden en dan met name naar een specifieke kandidaat toe. Het spel is niet altijd eerlijk soms zelfs ronduit oneerlijk maar dan toch wel in de zin dat sommige mensen meer 'geluk' hebben dan andere (zie afl 1, vrijstellingsopdracht of bijv de veiling).

Als het zo gaat zijn dat de mol zich actief gaat bemoeien met wie wel of geen inzicht krijgt in dit soort zaken (He Art, wil je twee jokers? He Art, zullen we even mollen?) waar de anderen geen weet van hebben riekt me dat te veel naar favouritism of ervoor zorgen dat iemand een ronde verder komt - ook ten koste van de kansen van een andere kandidaat - bepaald door de mol. Nu dus tweemaal achtereen dan, in dat geval.

Ik hoop echt dat dat niet het geval is.  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 4-02-2011, 03:08:00 door Supernova »