Ik zie het niet in de zin van, dat de hulpmol een telefoontje of zo gaat krijgen. Zoals al werd aangehaald, “de mol zoekt contact” wil denk ik eerder zeggen dat die een vertrouwensrelatie aangaat met één of meedere kandidaten. Nu zijn er al een hele tijd een paar groepjes die meer met mekaar optrekken dan met de anderen.
Voorbeelden (tussen haakjes wanneer het contact ongeveer gesloten is):
1. Patrick & Art (theateropdracht, afl. 2 & jokers, afl. 4)
2. Pepijn & Horace (joker op verjaardag, afl. 2)
3. Art & Jan (laseropdracht, afl. 2)
4. Pepijn en Anna (deelden informatie op de kamer over Art)
Karin en Soundos lijken hier buiten te staan. Zij liggen blijkbaar toch niet zo goed in de groep, al kunnen ze natuurlijk ook mekaars bondgenoot zijn. Maar Soundos sprak dat tegen in de voorbije aflevering, "Niemand loopt haar te verdenken", doelend op Karin.
Dus waarschijnlijk moeten we het in die richting zoeken, de Mol gaat een soort van verbond aan met de kandidaat in kwestie. Art plaatste toch ook kanttekeningen bij de joker die Patrick hem schonk. Daar leidde ik uit af dat hij dat erg verdacht vond, ook al zwakte hij dat (gespeeld) af. En de leuze die dit jaar ontelbare keren herhaald wordt is: "Trust nobody" ... lijkt me dus perfect mogelijk dat we de Mol tussen één van die personen moeten zoeken.
Alweer kunnen we de namen aanvinken van de drie musketiers Patrick, Art & Peppi
... dit keer geflankeerd door de schone Anna.
Allen hebben contact gezocht met één van de anderen.