Auteur Topic: [Theorie] Hulpmol(len)  (gelezen 27515 keer)

Offline Loebas

• Forumlid
Re: [Theorie] Hulpmol(len)
« Reactie #40 Gepost op: 4-02-2011, 03:20:23 »
Art wordt dus zonder dat hij het weet 'hulpmol'?  ;D
Ik hoop echt dat dat niet het geval is.  ::ohno::
Nee, als Art PJ"s woorden zich kan herinneren niet...

En...ik hoop het ook niet! ;)
Omnia vincit amor

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #41 Gepost op: 15-02-2011, 15:25:53 »
Wat duurt het lang he, voordat de hulpmol zich openbaart  ::oink::  ::pinokkio::  ???  :-X  :-\\
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #42 Gepost op: 15-02-2011, 18:00:35 »
Ik vind hulpmollen stom. Soms heb ik nu al het gevoel dat ik naar een mol en 9 hulpmollen zit te kijken, en dat is al een aantal seizoenen zo. Liever zou ik willen dat bijv. niet-mollen die te veel door andere kandidaten worden verdacht testvragen fout of andere nadelen krijgen in het spel, zodat men over het algemeen wat meer zijn best wil doen voor de pot.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #43 Gepost op: 15-02-2011, 18:42:24 »
Ik zie het niet in de zin van, dat de hulpmol een telefoontje of zo gaat krijgen. Zoals al werd aangehaald, “de mol zoekt contact” wil denk ik eerder zeggen dat die een vertrouwensrelatie aangaat met één of meedere kandidaten. Nu zijn er al een hele tijd een paar groepjes die meer met mekaar optrekken dan met de anderen.

Voorbeelden (tussen haakjes wanneer het contact ongeveer gesloten is):

1. Patrick & Art (theateropdracht, afl. 2 & jokers, afl. 4)
2. Pepijn & Horace (joker op verjaardag, afl. 2)
3. Art & Jan (laseropdracht, afl. 2)
4. Pepijn en Anna (deelden informatie op de kamer over Art)

Karin en Soundos lijken hier buiten te staan. Zij liggen blijkbaar toch niet zo goed in de groep, al kunnen ze natuurlijk ook mekaars bondgenoot zijn. Maar Soundos sprak dat tegen in de voorbije aflevering, "Niemand loopt haar te verdenken", doelend op Karin.

Dus waarschijnlijk moeten we het in die richting zoeken, de Mol gaat een soort van verbond aan met de kandidaat in kwestie. Art plaatste toch ook kanttekeningen bij de joker die Patrick hem schonk. Daar leidde ik uit af dat hij dat erg verdacht vond, ook al zwakte hij dat (gespeeld) af. En de leuze die dit jaar ontelbare keren herhaald wordt is: "Trust nobody" ... lijkt me dus perfect mogelijk dat we de Mol tussen één van die personen moeten zoeken.

Alweer kunnen we de namen aanvinken van de drie musketiers Patrick, Art & Peppi  ::fluit:: ::vlagrechts:: ::slaap:: ... dit keer geflankeerd door de schone Anna. ::brunette:: Allen hebben contact gezocht met één van de anderen.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2011, 18:58:16 door feniks »

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #44 Gepost op: 15-02-2011, 19:16:59 »
Ik vind die van Anna nog niet eens zo onaardig gevonden, zij het dan niet per se de informatie uitwisseling (dat zie ik eerder als verdenking richting anderen leggen, maar dat is een kwestie van interpretatie).

Maar die actie van hem om haar achterna te hollen en af te spreken dat zij het stuur zou nemen om 'Art in bedwang' te houden zou nog best eens kunnen idd.. Ze zouden elkaars ogen zijn (mollen, blindheid..). En Anna zegt herhaaldelijk dat ze 'niet te snel' moeten gaan.

Indien Pepijn de mol is (vooralsnog mijn aanname) was dit duidelijk wel zijn strategie bij de jeep - vertragen.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Loebas

• Forumlid
« Reactie #45 Gepost op: 15-02-2011, 19:34:58 »
Ik vind die van Anna nog niet eens zo onaardig gevonden

Was Anna niet de eerste tijdens de vrijstellingsopdracht die contact zocht (met Hanna)?
Omnia vincit amor

Offline Milk

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
« Reactie #46 Gepost op: 16-02-2011, 12:44:15 »
Ik vind hulpmollen stom. Soms heb ik nu al het gevoel dat ik naar een mol en 9 hulpmollen zit te kijken, en dat is al een aantal seizoenen zo. Liever zou ik willen dat bijv. niet-mollen die te veel door andere kandidaten worden verdacht testvragen fout of andere nadelen krijgen in het spel, zodat men over het algemeen wat meer zijn best wil doen voor de pot.

Amen.
No Milk today???

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #47 Gepost op: 17-02-2011, 19:44:06 »
Het is trouwens Art die contact zocht met Patrick, niet omgekeerd. Bij de vrijstellingsroute wordt Patrick door hem gekozen om de jokers te gaan pakken waarvan hij er later één terug afstaat aan Art. Het gaat dus eigenlijk al terug tot die eerste aflevering. Zelfde geldt voor de anderen maar de sterkste band die nu nog overeind is gebleven, is die tussen Patrick & Art.

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #48 Gepost op: 17-02-2011, 21:50:12 »
Anna heeft afvallers Hanna en Pepijn opgezocht .... zouden pepijn en hanna de hulpmollen zijn?
of toch art en patrick?
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline vveerraak

• Forumlid
« Reactie #49 Gepost op: 17-02-2011, 22:16:09 »
Tsubasa wilde een hulpmolknuppel uitvinden; ik wilde daar een jokerversnipperaar bij doen.

Hoe irritant is dit gehulpmol... >:(
Tell me what your telescope says

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #50 Gepost op: 18-02-2011, 10:18:12 »
Tsubasa wilde een hulpmolknuppel uitvinden; ik wilde daar een jokerversnipperaar bij doen.

Hoe irritant is dit gehulpmol... >:(

Ik heb er ook totaal geen zin in! Straf voor niet-mollen die hun best niet doen! De hulpmolknuppel en jokerversnipperaar lijken me de uitvindingen voor 2011!
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #51 Gepost op: 18-02-2011, 10:49:39 »
Ik vraag mij af of er wel onderscheid wordt gemaakt tussen HULPmollen en NEPmollen. Een hulpmol is imho een kandidaat die op verzoek van de mol voor een beloning een opdracht saboteert. Dit hebben we gezien in seizoen 5. Nepmollen daarentegen zijn kandidaten die op eigen houtje een opdracht saboteert in de hoop zelf verdacht te worden.

Of dit jaar sprake is van een hulpmol, daar zijn we nog niet zeker van. In aflevering 1 heeft PJ alleen maar gemeld dat de mol contact zou zoeken met de kandidaten. Dit zou eventueel ook nog kunnen slaan op een soort Ontmoeting-Met-De-Mol-Mindfuck, of een vaag bericht van de mol.
Wat nepmollen betreft, die mogen van mij best bestraft worden. bv door elke stem van een kandidaat op jou als hulpmol is een vraag extra fout in de test.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #52 Gepost op: 18-02-2011, 10:52:43 »
Ik vraag mij af of er wel onderscheid wordt gemaakt tussen HULPmollen en NEPmollen. Een hulpmol is imho een kandidaat die op verzoek van de mol voor een beloning een opdracht saboteert. Dit hebben we gezien in seizoen 5. Nepmollen daarentegen zijn kandidaten die op eigen houtje een opdracht saboteert in de hoop zelf verdacht te worden.

Of dit jaar sprake is van een hulpmol, daar zijn we nog niet zeker van. In aflevering 1 heeft PJ alleen maar gemeld dat de mol contact zou zoeken met de kandidaten. Dit zou eventueel ook nog kunnen slaan op een soort Ontmoeting-Met-De-Mol-Mindfuck, of een vaag bericht van de mol.
Wat nepmollen betreft, die mogen van mij best bestraft worden. bv door elke stem van een kandidaat op jou als hulpmol is een vraag extra fout in de test.

maar als je bestraft wordt door molacties terwijl je niet de mol bent dan gaat niemand meer verdacht doen ???
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #53 Gepost op: 18-02-2011, 10:55:44 »
Het is trouwens Art die contact zocht met Patrick

Klopt, een mooi voorbeeld van hoe de regie nog tijdens de opnames kan sturen. Ze hebben dan in de biechten Patrick steeds aangemoedigd om dit contact te gaan intensiveren... Art speelt ze mooi in de kaart en door je er maximaal voor open te stellen krijg je mooie wendingen in de serie met als top dat men Patrick zal zien als hulpmol en niet de echte mol.

Overigens is de hulpmol ongetwijfeld al te zien geweest in de vorm van Pepijn maar heeft men dit nog niet kunnen uitzenden aangezien hij er nog inzat. Dat komt dan volgende keer meteen denk ik. Dan zien we een belletje met de vraag of hij niet ff een toevoeging "geen leeg mandje" en "mosselen" etc. wil doen. Het soort dingen dat je niet zomaar zult verzinnen.

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #54 Gepost op: 18-02-2011, 10:59:12 »
maar als je bestraft wordt door molacties terwijl je niet de mol bent dan gaat niemand meer verdacht doen ???

Tenzij je genoeg jokers hebt om dat te kunnen compenseren.  ;D

Maar stel: 3 mensen zitten op jou, kost jou dat 3 vragen in de test. Maar die 3 mensen zullen meer dan 3 vragen op jou ingezet hebben en daardoor meer fouten in de test hebben en alsnog exit kunnen gaan. Het wordt dus afwegen of je wel of niet gaat nepmollen.
Daarnaast is het ook niet zo erg als de kandidaten beter hun best gaan doen voor de opdrachten. En als ze verdacht worden, zullen ze moeten uitleggen dat het per ongeluk ging.
De echte mol zou dan weer subtieler te werk moeten gaan om te kunnen mollen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #55 Gepost op: 18-02-2011, 11:24:58 »
Tja ik denk dat het dit keer dubbel zo hard heeft uitgepakt voor Pepijn omdat hij geen hulpmolactie had. De anderen wel jokers, hij niks. Dat hij de vorige keer beslist zijn scherm wilde zien was bijzonder opvallend. Grote kans dat we komende keer zien dat hij toen wel wat jokers op zak had gekregen voor een hulpmollenactie. Vandaar dat hij het wel aandurfde. Toen zat alles mee, nu tegen.

Offline Ycaris

• Forumlid
« Reactie #56 Gepost op: 18-02-2011, 12:07:14 »
Ik zie echt de zin van het inschakelen van hulpmollen niet in als dat vervolgens niet in het programma getoond wordt. En het is ook niet interessant om op het eind een hele aflevering te vullen met te laten zien wat de hulpmollen allemaal voor molacties hebben gedaan.
Zoals de mol in de serie met Yvon Jaspers contact zocht met mensen om te hulpmollen, dát leverde leuke televisie op. Ook omdat je niet wist of bij die hulpmollen toch weer de echte mol zat. Maar je wist in ieder geval wel dat een bepaalde molactie eigenijk een hulpmolactie was.
Laat je helemaal niets zien van contact opzoeken ofzo, dan kun je het beter niet doen.
The problem is not the problem. The problem is your attitude about the problem. Do you understand?

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #57 Gepost op: 18-02-2011, 12:29:31 »
Ik zie echt de zin van het inschakelen van hulpmollen niet in als dat vervolgens niet in het programma getoond wordt. En het is ook niet interessant om op het eind een hele aflevering te vullen met te laten zien wat de hulpmollen allemaal voor molacties hebben gedaan.
Zoals de mol in de serie met Yvon Jaspers contact zocht met mensen om te hulpmollen, dát leverde leuke televisie op. Ook omdat je niet wist of bij die hulpmollen toch weer de echte mol zat. Maar je wist in ieder geval wel dat een bepaalde molactie eigenijk een hulpmolactie was.
Laat je helemaal niets zien van contact opzoeken ofzo, dan kun je het beter niet doen.

Mee eens.
Ofwel je moet het een duidelijke invulling geven die zichtbaar is en achteraf herkenbaar (omdat het erg opviel)
Ofwel je moet het gewoon in de serie doen, punt.

Misschien dus dat er in afl 8 een vervolg hieraan komt. Ik kan me er niet direct iets bij voorstellen maar gezien de uitspraken in de avrobode van Jongstra en de text in de preview.. we zullen zien.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Avogadro

• Forumlid
  • Iene miene mutte
« Reactie #58 Gepost op: 18-02-2011, 12:30:15 »
Volgens mij is Patrick de mol en Soundos zijn hint.

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #59 Gepost op: 18-02-2011, 12:31:14 »
Ze tonen de laatste jaren de hulpmolacties direct zodra dit mogelijk is. In verleden tijd was dat al eerder mogelijk. Nu dus niet. Immers Pepijn zat er nog in en ze wilden de illusie laten bestaan dat die de echte mol was. Dat verdwijnt als je al laat zien dat het allemaal door de mol gevraagde acties zijn. Dus ze laten dit niet in afl. 11 pas zien maar al aanstaande donderdag.