Auteur Topic: [Theorie] Hulpmol(len)  (gelezen 27502 keer)

Offline rinne90

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hulpmol(len)
« Reactie #60 Gepost op: 20-02-2011, 21:19:01 »
ik zag net het voorstukje op tv voor aanstaande donderdag, daarin werd het fragment uit aflevering 1 herhaald waarin PJ zegt dat de mol vanzelf contact met je opneemt. Daarnaa komt de tekst in beeld die ook aan het einde van aflevering 7 te zien was: het is zover.

in aflevering 8 dan eindelijk de hulpmol?

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #61 Gepost op: 20-02-2011, 21:27:57 »
ik zag net het voorstukje op tv voor aanstaande donderdag, daarin werd het fragment uit aflevering 1 herhaald waarin PJ zegt dat de mol vanzelf contact met je opneemt. Daarnaa komt de tekst in beeld die ook aan het einde van aflevering 7 te zien was: het is zover.

Eindelijk! Ben heel benieuwd wat het inhoudt. Ik hoop iets meer dan fratsen als "er is nog geen Mol" en "in aflevering 3 maakt de Mol zich bekend". ;)

Offline Tristan

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #62 Gepost op: 20-02-2011, 21:36:52 »
De kandidaten krijgen post van de mol met de vraag of zij contact met de mol willen. Zo ja, dan kost dat één joker.

Het lijkt dus een soort 'meet your mole' te zijn
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Lo

• Forumlid
« Reactie #63 Gepost op: 20-02-2011, 21:54:32 »
ze laten dit niet in afl. 11 pas zien maar al aanstaande donderdag

Valt er wat daglicht de ingestorte Pepijntunnel binnen  ::regenboog::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline yessie

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #64 Gepost op: 20-02-2011, 22:17:04 »
Wel toevallig dat het in aflevering 8 is. Anna wilde een vrijstelling voor aflevering 5 en de vrijstelling voor aflevering 3 vond ze ook heel interessant. Vrijstelling 3 was met nog iemand. Is dat de hulpmol zeker.

Ik zoek op Hanna en ik lees het volgende.
Anna (ook: Hanna) wordt in het Bijbelboek Lucas genoemd als een hoogbejaarde profetes. Op het moment dat Jozef en Maria naar de tempel kwamen om een offer te brengen vanwege Jezus' geboorte, komt Anna naar hen toe. Ze bracht hulde aan God en sprak over Jezus met allen die uitzagen naar de bevrijding van Jeruzalem.
Dit verhaal is te vinden in Lukas 2:36-38.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2011, 22:33:47 door yessie »

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #65 Gepost op: 20-02-2011, 23:38:10 »

in aflevering 8 dan eindelijk de hulpmol?

Hmja dat lijkt wel het meest waarschijnlijk ja.
Vreemd dat ze nu al beginnen met voorstukjes ervoor..? Dat is redelijk vroeg volgens mij, dus kennelijk willen ze dit nogal hypen??

Heh Tristan komt wat je hier zegt uit die intro?
Dan heeft Anna dus sws geen ct met de mol. En wat moeten we ons daarbij voorstellen, ik neem aan dat het niet weer een gescramblede George wordt oid?

Bovendien ik dacht dat de mol hun hulp nodig had oid? En dat de mol contact opnam?

Vreemd.. Nou ja zal mij benieuwen.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #66 Gepost op: 20-02-2011, 23:39:25 »
De kandidaten krijgen post van de mol met de vraag of zij contact met de mol willen. Zo ja, dan kost dat één joker.

Ik zat er pas aan te denken, er is dit seizoen nog niet z'n soortgelijke mol opdracht geweest zoals deze er in andere serieus wel was. (de lift, de kapel met is ego de mol, het raam met jon en de toren met fotos met kim)

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #67 Gepost op: 20-02-2011, 23:46:23 »
Klopt. Die is er eigenlijk elk jaar wel tegenwoordig.

Dan neem ik aan dat het 'Patrick - kiest - Art'-gedoe en vice versa dus toch niet het 'hulpmollen' verhaal was.
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline FeniXII

• Forumlid
  • Die Mol is baie wys
« Reactie #68 Gepost op: 20-02-2011, 23:48:25 »
Die zin intrigeerde me al meteen in het voorstukje van de vorige uitzending. Ben net als jullie razend benieuwd wat hen te wachten staat. Ik denk eerder in de richting dat ze telefonisch contact krijgen en dat ze vragen mogen stellen. Zoiets als in de rood-show al is gebeurd. Zou wel grappig zijn. Hopelijk zijn de kandidaten dan wel wat creatief in hun vraagstelling.

En ik hoop ook wel dat de kandidaten die geen jokers hebben niet benadeeld worden. Zou zonde zijn dat sommigen de kans ervoor niet krijgen. Dat zijn Anna maar ook Soundos want die heeft nl. haar 3 jokers al ingezet. Maar misschien hoeven ze de Mol niet per se te contacteren en zijn ze het gewoon zelf. Zou een nogal eenzijdig gesprek worden in dat geval. ;D

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #69 Gepost op: 21-02-2011, 08:18:16 »

Dat wordt dus weer op zoek gaan naar een hint. In de vorige vijf soortgelijke opdrachten zat namelijk een hint verstopt. (1972/1973 -> Milouska, Enig speurwerk -> Inge, Is ego de Mol? -> Dennis, Omrand de vele -> Jon, gezichtspunt foto's -> Kim.)

Offline Tristan

• Forumlid
  • Niet mokken... of toch wel?
« Reactie #70 Gepost op: 21-02-2011, 11:55:42 »
Heh Tristan komt wat je hier zegt uit die intro?
Dan heeft Anna dus sws geen ct met de mol. En wat moeten we ons daarbij voorstellen, ik neem aan dat het niet weer een gescramblede George wordt oid?
Ja, je zag Karin een Molkaartje voorlezen: (...) Wil je in contact komen met de mol? Dan kost je dat één joker. (...)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Goldfire

• Forumlid
  • Zoek de verschillen, vind de mol
« Reactie #71 Gepost op: 21-02-2011, 22:21:04 »
Link: Twitterbericht van de Mol

Dit zegt mij genoeg. De hulpmol wordt donderdag gekozen.

Offline Tsubasa

• Forumlid
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
« Reactie #72 Gepost op: 21-02-2011, 22:39:54 »
Dit zegt mij genoeg. De hulpmol wordt donderdag gekozen.

Ik pak mijn knuppel alvast.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #73 Gepost op: 21-02-2011, 22:42:46 »
Knuppel? Bedoel je niet jas? ::pinokkio::
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #74 Gepost op: 21-02-2011, 22:43:34 »
Ik pak mijn knuppel alvast.

Dan breekt donderdag de testfase aan van je nieuwe molitem  ;D En de jokerversnipperaar kan ook van pas komen als ze notabene een joker dienen in te leveren alvorens men contact met de mol kan krijgen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline G-root

• Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
« Reactie #75 Gepost op: 25-02-2011, 12:14:19 »
Vergeten we nu weer de HulpMol ?

Wie hebben er een joker gegeven om de HulpMol te mogen zijn ? En hoe zie je het verschil tussen een joker voor de test en 1 voor de HulpMol ?
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #76 Gepost op: 25-02-2011, 12:36:49 »
Ik denk dat Art en Patrick een joker hebben neer gelegd. En je ziet het verschil omdat ze ook ja of nee moesten invullen bij de vraag wil je contact.

Viel het trouwens meer mensen op dat de vraag wil je contact met de mol vraag 20 was? Was de vraag wie is de mol er dan niet ofzo?

Offline >>Tommie<<

• Forumlid
« Reactie #77 Gepost op: 25-02-2011, 12:48:58 »
Viel het trouwens meer mensen op dat de vraag wil je contact met de mol vraag 20 was? Was de vraag wie is de mol er dan niet ofzo?

Ja viel me ook op.. Je ziet de joker van art wel op tafel liggen..
Dus denk ook dat Art en Patrick het hebben gedaan..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline *Supernova*

• Forumlid
« Reactie #78 Gepost op: 25-02-2011, 13:01:51 »
Blijf dat hele gedoe omtrent de hulpmol wat vaag vinden eerlijk gezegd.

In aflevering 1 wordt duidelijk gezegd dat de mol hulp nodig heeft. Vervolgens horen we alleen 'wil je contact met de mol?' hetgeen dan een joker kost.

Natuurlijk kan er in volgende afl een vervolg komen waarin de 'uitverkoren' kandidaat een briefje namens de mol krijgt oid, waarin deze persoon dan gevraagd wordt om te hulpmollen oid..

Maar goed er lopen sws iig twee mensen rond die al continu aan het hulpmollen zijn.. ?  ::)

En waarom gebeurt dit pas in afl 8/9..  ???

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #79 Gepost op: 25-02-2011, 14:16:46 »
Ja ik vind het ook zeker raar dat het nu pas gebeurt. En ik vind het ook raar dat het een joker kóst terwijl PJ zei dat de mol hulp nódig had. Je verwacht dat je dan juist jokers krijgt ofzo.