Het zou mij niets verbazen als het net als in seizoen 5 (?) gaat om een hulpmol o.i.d. voor 1 aflevering...
Dat zou me dus juist wel verbazen.
Ten eerste omdat het een nogal flauw herhaaltrucje is van iets wat we 6 series geleden al hebben gehad, en van waaruit onder meer de veel universeler te gebruiken joker (en topito) zijn ontsproten.
Ten tweede omdat het zo laat in het spel is - terwijl het wel al in afl 1 aangekondigd is. Iedereen heeft nu nog 1 of maximaal 2 hoofdverdachten dus een hulpmol zet in dit stadium niet echt meer zoden aan de dijk. In het begin kan het nog verwarren (vandaar dat het in die serie ook in de eerste helft voorkwam), maar nu, met nog 4 mensen over lijkt dat wat onzinnig.
Vooral daar 2 ervan al structureel alles bij elkaar gehulpmold hebben wie de mol uiteindelijk ook blijkt te zijn - in geval van Soundos zelfs 3 al geloof ik daar zelf niet in; In elke serie heb je tegenwoordig minstens een zo'n persoon die het ver schopt (Nadja, Joris/Patrick, Anniek, Sanne).
Ten derde omdat het juist een joker
kost terwijl er 'hulp' gevraagd wordt. Dat lijkt evenmin logisch, zeker in dit stadium waarin een joker heel zwaar kan tellen als iedereen min of meer op dezelfde(n) zit. Dat klinkt gewoonweg niet logisch.
Ik ga ervan uit dat de kandidaat die op het aanbod in is gegaan (veronderstellende dat dat dus gebeurd is), na de 'lootkans' en dit offer toch op zijn minst verwacht enige baat bij deze actie te hebben en dat zie ik in het hulpmolscenario echt niet (tenzij er weer 2-3 jokers tegenover staan maar then what's the point want hulpmol zijn ze sws al afleveringen lang..
)
Misschien is het idd een soort meet your mole met een twist ofzo, dat zou iig het offer van de joker en het stadium waarin het gebeurt plausibeler maken imho.