Ik protesteer bij het antwoord over het songfestival. De vraag was: Welk Nederlands liedje werd als eerste
ingezonden naar het Eurovisie Songfestival.
In 1956 mocht elk land 2 liedjes inzenden. Nederland hield een Nationaal Songfestival waaraan 8 liedjes deelnamen. De nummers 1 en 2 werden vervolgens naar Zwitserland gestuurd. De eerste plaats was Corry Brokken met "Voorgoed Voorbij" en de tweede plaats was Jetty Pearl met "Vogels van Holland". Dus strikt genomen werd Corry Brokken de allereerste die een ticket naar Zwitserland verdiende. Enkele minuten later werd de nummer twee, Jetty Pearl bekend gemaakt. (Tegenwoordig begint men met de laatste plaats als eerste te noemen, toen deed men dat nog niet. Gelijk eerst de winnaar, dan nummer twee, enzovoort)
Na een loting was het echter Jetty Pearl die in Zwitserland als eerste het podium mocht betreden en was zij de allereerste die daadwerkelijk op het Eurovisie Songfestival
zong.
Maar omdat het slechts minutenwerk was, wil ik het voor deze ene keer door de vingers zien, de volgende keer zal ik strenger zijn.