De spelleider kijkt ook een beetje verward om zich heen, hij had deze anticlimax-cliffhanger gepland voor de halve finale, maar niet voor nu. Hij besluit maar een kijkje te gaan nemen achter de schermen, en ziet dat de stekker van de hoofdstroomschakelaar eruit is getrokken...
Vast toeval denkt hij. En hij steekt hem er weer in, loopt terug naar de kandidaten die vrolijk doorgaan met de stemming. LdHmolletje stond net op het punt zijn stem uit te brengen :
' Helaas, helaas, jij
Dathan maakte de enige fout, en daarom ben jij helaas de zwakste schakel'.
Dathan wordt zichtbaar zenuwachtiger, maar gelukkig is daar Swifty die haar stem uitbrengt:
' Er zijn 3 spelers die eens een fout hebben gemaakt. De fouten van Dathan en Addie vind ik minder erg dan de fout van Mollenvanger20, aangezien die laatste de vraag gewoon niet zo goed had gelezen.
Mollenvanger20 krijgt dus de stem voor de zwakste schakel van mij.
3 stemmen voor Dathan, 2 voor Mollenvanger en 1 voor Addie.... Nog 3 stemmen te gaan, en de sterkste schakel is nu aan de beurt. Dathan , Mollenvanger en Addie worden wat zenuwachtiger , want bij een gelijke stand gaat deze stem de doorslag geven. En Lukie's stem gaat naar....
' Voor de zwakste schakel kies ik voor
mollenvanger. Hij was in deze ronde niet de zwakste, maar Dathan heeft echt heel hard gezocht. De vraag die mollenvanger fout had in de eerste ronde was veel makkelijker. Dus mollenvanger
Alleen Luckyrik en NextGP moeten hun stem nog uitbrengen. Ze kijken elkaar aan, en dan besluit Luckyrik maar als eerste te stemmen :
' de zwakste is
D*N is eerste wat in me opkwam omdat ik niet genoeg tijd in gestoken had om alles terug te lezen.
D*N en Addie hebben dus 1 stem, maar omdat er nog maar 1 keer gestemd kan worden, is het zeker dat zij niet naar huis gaan ! Het gaat dus tussen Dathan en Mollenvanger. En NextGP is degene die als laatste zijn stem laat zien :
'
omdat hij een vraag fout had en dat imo een makkelijkere vraag was dan de vraag Addie fout had.
En daarmee is deze spannende stemming voorbij. En nemen we afscheid van
. Helaas, je was een toffe kandidaat, maar nu ben je de zwakste schakel. Tot ziens