Nieuws Zap is terug! Geef je nu op voor het avontuur van je leven!
waardan?
hmm tja, ik had gezegd wat er miste omdat ik D*N met die vragen heb geholpen dus eigenlijk zei je niet hetzelfde :p, je zij alleen dat er ook geen bal van klopt,maarjaramp denk je niet dat het nog net ietsjes erger is ?
wacht wacht wacht.vraag voor dolfie.categorie: natuurkundevraag: Tijdens een proef geeft een kwikthermometer een temperatuurstijging van 65 graden Celcius aan. De thermometer bevat 8,2 gram kwik.Bepaal de hoeveelheid warmte die het kwik heeft opgenomen.Gebruik hierbij de formule: Q=c x m x deltaTc = 0,14 x 10³ Jkg/K *deze is wel goed toch?
Hmmm, natuurkunde is lang geleden voor me. Vraagje, moet je bij die formule niet de eenheden aangeve van de waarden die je moet invullen, of zijn het altijd de basiseenheden?
hij is echt mega simpel, je moet idd wel weten welke eenheden je moet invullen, maar dat heeft d*n in de vraag eigenlijk al weggegeven
Ja dat klopt met die waarde voor de c is het wel heel simpel... ik vroeg het me alleen even af (over het algemeen, als je de eenheid van c niet gehad zou hebben)
instekerin·ste·kerde (m.)eerste editie 1864 1·(landbouw) arbeider die schoven in een dorsmachine steekt2·instapschoen
Nou... ik hoop dat D*N er door de manier waarop de vraag gesteld is niet zelf 'instinkt'
wat een geouwehoer; ben blij dat ik er uit lig......
vraag voor dolfie.categorie: natuurkundevraag: Tijdens een proef geeft een kwikthermometer een temperatuurstijging van 65 graden Celcius aan. De thermometer bevat 8,2 gram kwik.Bepaal de hoeveelheid warmte die het kwik heeft opgenomen.Gebruik hierbij de formule: Q=c x m x deltaTc = 0,14 x 10³ Jkg/K
Niet ingelogd
Registreren
Wachtwoord vergeten?
Waarom registreren?
Ga naar:
Nu op de chat
RealityNet
Nu online
945 gasten en 2 vaste bezoekers