Ohhhh. Dit hebben we net met geschiedenis toevallig. Deze hoop ik dus goed te hebben.
Er was al onrust over de Balkan. Oostenrijk-Hongarije en Servië wilden dit gebied allebij hebben dus er was al een beetje strijd. Op een gegeven moment begon het pas echt, toen de Oostenrijkse troonopvolger Franz Ferdinand werd doodgeschoten. Servië kreeg de schuld i.v.m. het feit dat ook Servië streed om de Balkan. Na een maand viel Oostenrijk-Hongarije Servië aan maar Rusland ging Servië helpen. Toen begon de oorlog dus. Oostenrijk-Hongarije kreeg hulp van Duitsland en later kreeg Servië nog hulp van Frankrijk. Andere landen zoals België en Nederland bleven neutraal.
Nou geen idee of het precies goed is, want ben totaal niet goed in geschiedenis, maarja ik doe mn best. :p
En trouwens nee dit heb ik niet op de basisschool gehad. Ik zit nu in de vierde en heb dit pas voor het eerst. Verder ben ik hartstikke slecht in geschiedenis, sta er een 4,1 voor..., dus dit is voor mij ook niet echt een makkelijke inkomvraag lol. Maargoed toevallig en gelukkig heb ik dit net in de les gehad deze week dus hopelijk heb ik er wat van opgestoken.