Even voor D*N: vorige ronde vond ik er op een gegeven moment niet super veel aan met al die wiskunde, scheikunde enz. vragen... En op een gegeven moment had jij ook wel erg veel van die vragen! Ik had daar dan weer helemaal niks mee, maar ik deed toch mijn best met die in mijn ogen onmogelijke vragen...
Ik heb trouwens ook al eerder aangegeven dat als jullie nog leuke, lastige of anderszins vragen hebben, dat jullie die gerust naar mij zouden kunnen sturen...
En over jou vraag: ik heb ook niet op een christelijke school gezeten en toch heb ik het geleerd. En als je het nummer hoort ken je het absoluut... Je hoort het nummer regelmatig! (daarbij: ook nationale volksliederen zijn hymnes)
Ik wil echt even zeggen: Zo vind ik er niet veel meer aan.
Al die stomme vragen gaan ( of staan in verband met) het christendom.
Dat valt reusachtig mee, gemiddeld gezien niet veel meer dan 1 per ronde. En daarbij: jij vind het stomme vragen, ik niet. Ik vind daarentegen dat jij wel erg veel van die onmogelijke vragen stelde over wiskunde, scheikunde enz...
Ten eerste vind ik dat vragen op basis van godsdienst niet thuishoren in een 'gezellige' quiz over wie het meeste weet. Als ik een priester was geweest dan was het een makkie geweest .
Ten tweede vind ik het best wel egoïstisch en discriminerend om alleen vragen te stellen over je eigen geloof.
Op de tv komen bij de zwakste schakel op de BBC ook regelmatig dit soort vragen voor. En ik discrimineer niemand en ik ben absoluut ook niet egoïstisch. Ik weet alleen gewoon redelijk wat van mijn eigen geloof... Maar goed, ik zal de komende ronds wel goed gaan nadenken of ik mijn vragen wel kan stellen of dat ik er iemand mee irriteer...
Ten derde: Er zit erg weinig variatie in de vragen. Alles gaat over hetzelfde, en het is erg voorspelbaar want het zijn allemaal dingen die jij leuk vind.
Wat is daar op tegen? Jou vragen waren op een gegeven moment ook behoorlijk eentonig... Iedereen zal als hij het organiseerd vooral vragen stellen die hij leuk vindt.
Maar ik heb ook al een paar keer aangegeven dat iedereen best leuke, moeilijke vragen naar mij kan opsturen. Dan kan ik die ook gaan stellen, want zoals bekend, ik weet niet al te veel van vakken als wiskunde, scheikunde enz...
Ten vierde, de vragen per ronde hebben een te grootte variatie van de moeilijkheids graad neem de vraag van Hulpdakdekker google en klaar. Mijn vraag daarentegen is zeer moeilijk voor mensen die niets van geloof afweten, hier kun je mensen niet op afstraffen want dat ligt meer aan de opvoeding die je hebt gekregen van je ouders, tegenwoordig wordt het geloof wat meer links gelegd, velen malen meer dan vroeger.godsdienstige vragen zijn niet meer vanzelfsprekend dat je die weet tegenwoordig dus zijn vragen keuzes zijn absoluut niet goed gekozen
Ten vijfde om even door te gaan op deze vraag, er staat: In de kerk.... Maar hoe moet je dat weten als je nooit in de kerk komt? En is dit in elke kerk gebruikelijk dan?
Ik heb ook niet op een christelijke school gezeten en toch heb ik het geleerd. En als je het nummer hoort ken je het absoluut... Je hoort het nummer regelmatig! Het is niet direct een christelijk nummer (daarbij: ook nationale volksliederen zijn hymnes)