De vier overgebleven kandidaten stonden te trillen op hun benen, zo spannend vonden ze het. Het was al duidelijk geworden dat het de spannendste verkiezing zou gaan worden tot nu toe. Hoe zouden de complotjes hun uitwerking gaan krijgen op de stemming? Voor de zekerheid had Chazia nog eens even de regeltjes nagelezen mochten er problemen komen... Als eerste werden de stemmen op de sterkste schakel gegeven.
De eerste stem gaat naar Daisy, aangezien zij alle 3 de vragen goed had en het meeste geld had gebankt.
Vervolgens werden de stemmen een voor een voorgelezen:Daisy , foutloos en zeker niet de makkelijkste vragen.
Niekypsv, had zeker niet de makkelijkste met het eten gedoetjes
De sterkste schakel is roflmonster, ze verdiend een finale.
Simpel, Niekypsv, want hij is nog steeds foutloos.
Daarmee hadden niekypsv en Daisy dus allebei 2 stemmen. Echter in dat geval geldt degene die tijdens het spel de sterkste van de ronde was, waarmee
Daisy dus de sterkste schakel van deze ronde. Zij staat daarmee dus meteen in de halve finale.
Daisy kon een lachje niet inhouden, terwijl je ook kon zien dat niekypsv innerlijk baalde. Hopelijk zou dit voor hem geen gevolgen hebben. Iedereen kwam nu naar voren en gaf zijn belangrijke stem voor de zwakste schakel.
roflmonster:Daisy ze is een te grote concurrent, en op deze manier ben ik er de vorige keer ook uit gestemd dus doe ik het ook op deze manier
Daisy:Ik stem op Rolfmonster. Mijn motivatie? Hoewel ze deze ronde niet de zwakste was (dat was D*n), heeft ze van degenen die vragen fout hadden, de 'simpelsten' fout beantwoord.
niekypsv:Roflmonster. Alle complotjes wil ik hierbij overboord gooien en met de sterkste 3 naar de halve finale gaan. Rofl hoort hier in mijn ogen niet bij. Daisy is foutloos, en D*N heeft erg pittige vragen gehad en veelal heeft hij ze goed gedaan. Dus wederom spijt het me, maar Rofl jij bent voor mij de zwakste schakel ! (Sorry, maar alles wat ik gedaan had was bij iemand in verkeerde aarde gevallen denk ik , vat het niet al te persoonlijk op
D*N:De zwakste schakel is Daisy. Ik wou wel met haar naar de halve finale.... tot ik erachter kwam dat ze samen met hesso roflmonster en mij er achter elkaar uit wou stemmen . En daarbij kan ik niet op nieky stemmen .
Zo werd duidelijk dat zowel Daisy als ook Roflmonster allebei 2 stemmen voor de zwakste schakel hadden. Echter, Daisy kon als sterkste schakel niet weggestemd worden... Daarmee bedank ik roflmonster voor het meespelen, maar helaas, je bent deze ronde de zwakste schakel! Tot ziens!