Volgens mij maakt dat niet uit, draaipunt blijft hetzelfde .
Mja als de poot een paal is met een ring erop/eraan waar de slagboom vrij in draait/beweegt, dan maakt de dikte van de paal eronder niet uit.
Ik was, om inmiddels totaal onverklaarbare redenen, uitgegaan van 2 balkvormige balken haaks op elkaar. Dan zijn er 2 draaipunten, aan de linker- en aan de rechterkant van de staande balk een - afhankelijk welke kant je de slagboom om laat vallen.
Maar dat zou om meerdere redenen een volstrekt idiote constructie van een slagboom zijn
Dus inderdaad, als ik even had nagedacht hoe een slagboom er uberhaupt uitziet, dan had ik ook gesnapt dat de vraag over de dikte van de sta-paal totaal onnodig was
Natuurkunde, daar kan ik me een leraar van herinneren die allemaal rare verhalen vertelde. Dat ie sterren verkocht en een eigen computerbedrijf had en een struisvogel midden op de weg zag. En enge verhalen over kometen die de aarde vernietigen, binnen een aantal jaar en anders over 100 jaar. En ik had een keer een 3,7 of zo voor een werkstuk. Het ging wel over wat, maar niet genoeg over Watt, volgens hem.