Deel 2: Een aantal van jullie heeft 2 verhaaltjes bedacht, eentje is waar, de ander niet. Welk verhaal is waar?
6: Tristan
Verhaal 1:
De gemiddelde leeftijd waarop kinderen Zwemdiploma A halen is ongeveer 6 á 7 jaar. Helaas duurde het bij mij wat langer, waarna het heel snel ging. Binnen tweeënhalve maand heb ik zowel diploma A als B behaald. Nog geen jaar later behaalde ik ook mijn Basis Zwemdiploma (de voorloper van Zwemdiploma C), waarna ik binnen een jaar ook het overlevingsbrevet STA Zilver heb behaald.
Het was maar goed ook dat ik in elk geval diploma's A en B had, want op een dag kort na het behalen van mijn STA Zilver, was ik met de scoutinggroep waar ik lid van was bezig met klein onderhoud aan de boten, die inmiddels al in het water lagen. We waren met zijn drieën en sprongen één voor één voorzichtig van de kade de steiger op, hoewel er op nog geen 50 meter afstand een trapje naar de steiger leidde, maar dat was niet "stoer" genoeg. Ik sprong ook, maar gleed echter uit en naar het schijnt maakte ik een salto achterover en verdween met een plons in water. Gelukkig kon ik mezelf redden, maar werd ik voor de zekerheid wel geholpen door mijn collega-scouts.
Sinds die bewuste dag is het door de scoutingleiding verboden om nog van de kade op de steiger te springen, maar moest iedereen gebruik maken van het trapje dat aan de kade hangt.
Verhaal 2:
Helaas heb ik niet in één keer mijn rijbewijs behaald, maar heb ik hier vier keer over moeten doen. Ik was en ben van mening dat ik van deze vier keer twee keer genaaid ben en ten onrechte ben gezakt. Bij het eerste examen ging zo'n beetje alles mis wat meer mis kon gaan, waardoor ik voor dit examen terecht was gezakt.
Het tweede examen zou ik te veel rechts hebben gehouden, waardoor ik te dicht langs geparkeerde auto's zou hebben gereden en zo risico liep dat ik de spiegels van zowel de lesauto als de geparkeerde auto's eraf kon rijden.
Het resultaat van het derde examen sloeg echt helemaal nergens op. Ik reed naar mijn mening een perfecte rit tot vlak voor de laatste, gelijkwaardige kruising bij het eindpunt. Er kwam een groep fietsende scholieren aan van links en hadden dus eigenlijk geen voorrang, maar omdat ze met van alles bezig waren, behalve met opletten in het verkeer, besloot ik ze - uit veiligheidsoogpunt - voor te laten gaan. Tijdens de evaluatie kreeg ik te horen dat omdat ik de verkeersregels niet op een juiste manier heb toegepast omdat de scholieren van links kwamn. Als ik wel was doorgereden, had ik waarschijnlijk een ingreep gehad omdat ik dan een aanrijding had kunnen veroorzaken.
Bij het vierde en laatste examen besloot ik tactisch te zijn door voor te stellen dat mijn rij-instructrice tijdens het examen op de achterbank mee te laten rijden, zodat ik mij meer op mijn gemak zou voelen.
Omdat ik mij zeer genaaid voelde bij de voorgaande examens, was dit niet de echte reden dat ik haar lied meerijden, maar puur sociale controle.
Dit examen maakte ik echter wel een grote fout door bijna te gaan spookrijden, wat dus eigenlijk wel zakwaardig is, maar toch heb ik uiteindelijk mijn rijbewijs behaald.
7: Dolfie:
1: Toen ik een klein meisje was, was ik in het bezit van een hele mooie bruine teddybeer die een bromgeluid maakte als je hem op zijn kop zette. Die beer had ik van mijn opa gekregen, en het was mijn allergrootste bezit.
Die beer ging overal mee naar toe. Op een dag was ik met beer op de step op pad gegaan. Ik kwam een vriendinnetje tegen waar ik even mee speelde, en toen ik weer naar huis wilde gaan was beer weg. Groot verdriet natuurlijk. Uiteindelijk heeft mijn vader hem teruggevonden. Hij was in de fik gestoken door een paar andere kinderen....
2: Toen ik een klein meisje was, was een van mijn favoriete bezigheden: steppen. Zodra ik uit school kwam, pakte ik mijn step en was ik de hele buurt aan het rondsteppen. Totdat ik op een dag onderweg een vriendinnetje tegenkwam waar ik mee ging spelen. Step aan de kant gelegd, en lekker gespeeld. Na een uurtje wilde ik weer naar huis op mijn step: step weg. Meegenomen door een ander kindje.
Toen ik thuiskwam, was mijn moeder heel boos omdat ik zo onzorgvuldig met mijn step was omgegaan. Ik heb de step nog wel een keer teruggezien, maar omdat hij in een "slechte" buurt terecht was gekomen heb ik hem nooit meer terug durven halen.