Toch vond ik het opvallend slordig van zowel de regie als Marc zelf, dat Inge, Stijn en eigenlijk ook Shadia op hun keuze kwamen of erin werden bevestigd door echte fouten van hen. Vreemd daarom dat Shadia toch weer aan haar keuze ging twijfelen...
Dag molfanaten,
Het valt me op dat bijna niemand (beh. Rocky) echte kritiek levert op De Mol 3. Ik was geschokt door de 9e aflevering. Niet zozeer door de hints (of het gebrek eraan, of de vergezochtheid van sommige ervan) die verstopt zaten in de afleveringen, maar door het feit dat sommige dingen in het spel (en al vrij vroeg) echt misgelopen zijn!
Shadia (en Inge ook, dacht ik) heeft gewoon letterlijk GEZIEN dat Marc de Mol was. Marc stond te babbelen met de cameramensen, en niks uit te voeren. (Niet Marcs fout, overigens, als hij van de regie te horen krijgt dat hij niks te vrezen heeft, hoeft hij niet op zijn hoede te zijn.) Ik kan me zo indenken dat ze van deze fout bij de regie en redactie wakker hebben gelegen. Hoe dit ooit weer recht te breien?? Ik denk dat later ook alles uit de kast is gehaald om Shadia (en de rest, maar Inge was gewoon te slim om daar in te trappen, denk ik) in de war te brengen, en helaas is dat ook gelukt.
Ook het geval met het achtergelaten briefje van Marc in de hotelkamer (met aanwijzingen voor de Mol erop) dat Stijn gevonden heeft, is een grove fout! Marc heeft daardoor het hele programma in gevaar gebracht. En natuurlijk wist Stijn precies wie dat briefje in de prullenmand gegooid had, kom op zeg! Hij wist uiteraard wie waar geslapen had, en waarschijnlijk lag dat briefje in de kamer die hijzelf met Marc gedeeld had.
Stijn heeft zich later ook bijzonder vreemd gedragen, en ik voel dan ook erg veel voor de theorie die Moleman MM (wieisdemol.be) geeft bij het topic 'speelden Marc en Stijn onder een hoedje?'.
Grove fouten, rare acties, ik heb het gevoel dat er nog veel meer dingen niet helemaal kloppen, en dat Woestijnvis in afl. 9 slechts het topje van de ijsberg heeft laten zien...
Ondanks dit alles is de Mol trouwens een fantastisch programma, laat dat nog even gezegd zijn... maar er zijn hele rare dingen gebeurd, en ik kan me indenken dat WV zich achter de oren krabt en heel diep nadenkt of er nog wel een vierde reeks moet komen.
Lemon