Volgens mij zit dé aanwijzing in het instructiefilmpje van Angela (dat inderdaad achteraf opgenomen is). Eerst even de complete tekst van Angela:
Dag Mol. Hoe gaat 't met je? Vond je 't eng dat ze naar je keken? Nou, jou kennende denk ik niet. Wees voorzichtig, je word in de gaten gehouden en ik vind dat je als mol veel risico neemt. Er is verleden week veel geld verdiend, maar gelukkig is er ook geld verloren. Ik geef je zo een lijst met verdenkingen. Dan weet je wie wie verdenkt. Doe je voordeel ermee tijdens 't interview. Verliezen is makkelijker van een lumberjack. En jij weet welke echt is en welke niet. Zorg dat ze hoog inzetten. Succes.
"Verliezen is makkelijker van een lumberjack." Er is maar één kandidaat die verliest van een lumberjack. Dat is Chandrika. Zij krijgt van Angela als eerste de kans een van de lumberjacks uit te kiezen (en kiest dus een echte). Het maakte voor haar niet uit welke envelop ze koos, ze moest verliezen. En ze verloor van een echte lumberjack, dus is ze niet verdacht.
Na Angela's opmerking "ik vind dat je als mol veel risico neemt" zag je een fragment van Ron die van de brug springt. Chandrika sprong in die opdracht ook...
"Zorg dat ze hoog inzetten." Nadat Elise voorzichtig 5000 voorstelt en de hele groep het daar volmondig mee eens is, hoeft Chandrika hier niets te doen. (Alleen nog proberen de opdracht te laten mislukken, maar René liet zich niet van de wijs brengen)
Chandrika is de mol!