Auteur Topic: Chandrika is (niet) de mol!  (gelezen 55852 keer)

Offline Christian

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wis melodie?
Re:Chandrika is (niet) de mol!
« Reactie #100 Gepost op: 19-04-2003, 17:03:56 »
Misschien ligt et aan mij,
maar Chandrika leek te knikken toen Astrid binnen kwam, en Angela vertelde wat voor voorstel Astrid was gedaan.... voorkennis?

Wis melodie? Heet winkel wit!

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #101 Gepost op: 19-04-2003, 22:52:48 »
Nu Patricia er uit is kunnen we wel een dikke streep door Chandrika zetten.

Zo dus: Chandrika ;D

Offline knorretje

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #102 Gepost op: 19-04-2003, 23:17:12 »
Nu Patricia er uit is kunnen we wel een dikke streep door Chandrika zetten.

Zo dus: Chandrika ;D
Ik denk dit niet, Patricia twijfelde heel erg over haar mol deze aflevering. Ze heeft volgens mij niet meer op Chandrika gestemd (Chandrika blijft dus mijn mol!).

Offline bertha531

• Forumlid
« Reactie #103 Gepost op: 20-04-2003, 02:07:05 »
Ik denk dit niet, Patricia twijfelde heel erg over haar mol deze aflevering. Ze heeft volgens mij niet meer op Chandrika gestemd (Chandrika blijft dus mijn mol!).

Dat wilde de montage ons doen geloven, haar laatste zin kwam duidelijk uit een andere aflevering. De zin over Ron en Ferdi: 'dat zou een mollestreek kunnen zijn' was waarschijnlijk een antwoord op de vraag: "Kun je ergens nog een mollestreek in zien, naast al die mollestreken van Chandrika die je noemt?"
En dan zo'n 'gemonteerde' zin erachter aan, die ons moet doen geloven dat ze echt twijfelde over Ron en Ferdi...
Daarbij genomen dat ze aldoor zo overtuigd was dat Chandrika de mol is, ik zet iig een hele vette dikke streep door de naam van Chadrika! :)

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #104 Gepost op: 20-04-2003, 20:05:30 »
Lees als je nog twijfelt het dagboek van Patricia even, ze heeft echt op Chandrika gestemd! Ik zie nu al uit naar het gezicht als Ferdi er achter komt dat Chandrika niet de mol is  :D

'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline tomhaze

• Forumlid
« Reactie #105 Gepost op: 20-04-2003, 21:42:21 »
Volgens mij heeft ze NIET op chandrika gestemd maar zou best kunnen van wel, Vraag van iemand aan Angela: Persoon A heeft 5 fouten in de test en heeft de vraag Wie is de mol? GOED!, en persoon B heeft 4 fouten maar heeft de vraag Wie is de mol? FOUT, beginnersvraag natuurlijk maar angela reactie: Je zou best kunnen afvallen als je op de goeie mol zit maar dan heb je niet goed opgelet, Aan dat hekserige hoofd van patries te zien TWIJFELDE ze heel erg

Offline Momferdina

• Forumlid
« Reactie #106 Gepost op: 20-04-2003, 21:45:36 »
Aan dat hekserige hoofd van patries te zien TWIJFELDE ze heel erg

??? ???
sorry hoor, maar dat kun je ook anders zeggen...
Dit slaat nergens op... beetje respect aub!

Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline tomhaze

• Forumlid
« Reactie #107 Gepost op: 20-04-2003, 21:49:02 »
Nou sorry hoor...
Is ze familie van je ofzo?
Alleen als ik haar zie moe'k altijd meteen aan een heks denken, tja da's mijn mening...

Offline eebeewee

• Forumlid
« Reactie #108 Gepost op: 21-04-2003, 17:00:56 »
Heeft Chandrika haar haar in een staart omdat ze van te voren weet dat ze met een wetsuit aan het water in moet ???

Offline Whacko

• Forumlid
« Reactie #109 Gepost op: 21-04-2003, 22:02:56 »
Ferdi zei in de laatste aflevering dat ie vanaf het begin al op Chandrika heeft gestemd, hij zit er nog steeds in. Patricia stemde ook steeds op Chandrika, maar was niet zo zeker meer bij de laatste test.

Chandrika stemde op Patricia. Als zei dus alle vragen invult alsof patricia de mol zou zijn, dan zou zei er toch uit moeten vliegen? aangezien Patricia niet de mol is, zo blijkt maar.

Dus Chandrika is een goeie kandidaat mol voor mij :) daarbij komt ook nog een die wazige foto van de site. :P

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #110 Gepost op: 25-04-2003, 12:11:38 »
Gaat me dan toch weer iets dwars zitten:

Angela wil 2 zorgzame types. Chandrika: 'Ik ben totaal geen zorgzaam type', maar Chandrika is toch pedagogisch hulpverlener, dan moet je toch wel zorgzaam zijn????

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #111 Gepost op: 25-04-2003, 20:19:23 »

Angela wil 2 zorgzame types. Chandrika: 'Ik ben totaal geen zorgzaam type', maar Chandrika is toch pedagogisch hulpverlener, dan moet je toch wel zorgzaam zijn????

Dat was Patricia, niet Chandrika.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Momferdina

• Forumlid
« Reactie #112 Gepost op: 25-04-2003, 20:28:26 »
Quote : Chriz op Vandaag om  12:11:38

Dat was Patricia, niet Chandrika.

Nee Verdi... Chris heeft het goed... Chandrika is pedagogisch hulpverlener, in een doven instituut en Patricia is wetenschapelijk medewerker en doet allerlei onderzoeken...

« Laatst bewerkt op: 25-04-2003, 20:29:20 door Momferdina »
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #113 Gepost op: 25-04-2003, 22:39:18 »
Nee Verdi... Chris heeft het goed... Chandrika is pedagogisch hulpverlener, in een doven instituut en Patricia is wetenschapelijk medewerker en doet allerlei onderzoeken...

Ja, ik weet wel dat ze hulpverlener is, maar degene die zei: "ik ben geen zorgzaam type", was Patricia.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline paraceta

• Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
« Reactie #114 Gepost op: 26-04-2003, 18:48:03 »
Denk toch dat als je nu half op de goede mol zit, je meer kans hebt om door te gaan, dan wanneer je op een verkeerde mol stemt. Dus Chandrika kan zoals eerder gezegd de mol niet zijn, want Patricia is eruit. Anders had Elise of Rene er wel uit moeten gaan. Die hebben waarschijnlijk helemaal geen vragen ingevuld met Chandrika als mol.

Offline Ruud2003

• Forumlid
« Reactie #115 Gepost op: 28-04-2003, 01:19:14 »

Volgens mij zitten de aanwijzingen heel duidelijk in Angela's videoboodschappen aan de mol.

In aflevering 4:
Ik vind dat je als mol veel risico neemt (filmpje Ron springt van brug). Ik geef je een lijst met verdenkingen, dan weet je wie wie verdenkt. Doe je voordeel ermee tijdens het interview. Verliezen is makkelijker van een lumberjack. En jij weet welke echt is en welke niet."
Wie sprongen er, behalve Ron, ook van de brug? Astrid, René en Chandrika.
Patricia verdenkt Chandrika, en andersom. En zij interviewen elkaar.
Wie strijden tegen een echte lumberjack? Ron, Astrid en Chandrika.
Maar wie is de enige die van een echte lumberjack verliest? Chandrika.

In aflevering 5:
"En de komende dagen zal je wellicht ook een persoonlijk offer moeten brengen, want er mag naar huis gebeld worden. Als je dat niet doet, kan je beter saboteren.
Wie bellen er niet naar huis? Ron en Chandrika.

In aflevering 6:
"De boot ligt ónder water in de baai. Hou je gewoon van de domme, dan komt er vanzelf geen geld bij de pot."
Elise en René doen de was, en Ron vindt de boot. Wie houden zich van de domme? Patricia, Ferdi en Chandrika.

In aflevering 7:
"De komende dagen komt er een bekende van je langs. Daar zal je veel steun aan hebben. Maar... je moet die persoon wel op tijd kunnen vinden. De groep wordt kleiner en het wordt tijd dat je je nu als een kandidaat gaat gedragen. Ga maar eens voor het geld."

Wie hebben die bekende (George) op tijd gevonden? René en Chandrika.
Wie hadden de koker bij zich en hoefden dus geen 1000 euro in te leveren (gingen dus voor het geld)? Ferdi en Chandrika.

Waarom zijn er zo weinig mollenvangers die dit zien? Allemaal een beetje (ver)blind?  ;)

Ruud

Goede jacht!

Offline ReneB

• Forumlid
« Reactie #116 Gepost op: 28-04-2003, 01:56:01 »
De mol zal i.h.a. de controle (willen) hebben over het geld dat met de opdracht verdiend kan worden of uit de pot gaat. Controle over de inkomsten maakt dat de mol ook bij de autostunt aanwezig was.

Bij de Lumberjackopdracht hebben Elise en Ferdi die controle door de vrijstelling te kopen. Ik ga er vanuit dat het goede aantal reeds is doorgegeven. Als je dit wilt gebruiken voor de Lumberjack-spelers, dan heeft de laatste, mits de andere voldoend slagen, een klein beetje de controle.

Als je het risico van ontmaskeren afweegt tegen het geldbedrag dat met één actie kan worden gemold, dan zal de mol bij het cijferspel zitten en niet in het bagagespel.

Weet je nog steeds zeker dat Chandrika de mol is? :-\

Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Ruud2003

• Forumlid
« Reactie #117 Gepost op: 28-04-2003, 02:18:46 »
Weet je nog steeds zeker dat Chandrika de mol is? :-\
Elke dag ben ik er méér van overtuigd!  ;D

Jij zoekt de mol door je te verplaatsen in zijn situatie: op welke manier hou ik als mol het meeste geld uit de pot? Kies ik dus voor het cijferspel of voor het bagagespel?
Ik zoek de mol door de aanwijzingen van de programmamakers te vinden. Die zitten volgens mij in de videoboodschappen van Angela.
In theorie zouden we op dezelfde mol moeten uitkomen. Maar...

Misschien kiest de mol toch voor het bagagespel i.p.v. cijferspel, om niet te verdacht over te komen. Of omdat ie verwacht dat het cijferspel toch wel zal mislukken. Was het niet George die achteraf vertelde dat het moeilijker is een opdracht te laten slagen dan te laten mislukken? Door de onhandigheid van sommige kandi's gaat er zoveel mis, soms hoeft de mol niet eens zelf in te grijpen...
En wij denken dan zeker te weten dat het weer een molactie was.   ;)

Ruud

Goede jacht!

Offline ReneB

• Forumlid
« Reactie #118 Gepost op: 28-04-2003, 02:32:26 »
Elke dag ben ik er méér van overtuigd!  ;D

Jij zoekt de mol door je te verplaatsen in zijn situatie: op welke manier hou ik als mol het meeste geld uit de pot?

Ik probeer van verschillende kanten de zaak te benaderen:
* welke acties hebben (grote) negatieve invloed op de prijzenpot (mollenstreken)
* welke acties hebben een (grote) positieve invloed op de prijzenpot (reddingen)
* waar heeft een mol de beste controle c.q. is een mollenstreek het meest effectief
* aanwijzingen in de zin van getallen en codes
* gedrag van personen en andere opvallende zaken.

De laatste twee zijn zeer subjectief, bijv. "de mol is links". Hoe veel moeite kost he om een laptop met links te sluiten voor een rechtshandige?

Een ander voorbeeld is "28". Dit kan naar de (huidige) leeftijd van Ferdi verwijzen (hij viert zijn verjaardag a.s. zaterdag?) of -zie elders- naar een onbekende man met donker haar ca. 30 jaar oud = Ron.

De instructies van Angela zijn vaag en ambigu. "Aan vertrouwen werken" was de tip/opdracht, maar is dit ook gelukt???

Ik hoop een bijdrage aan de argumentatie van anderen te geven om hun theorie verder te dichten. En een argumentatie hebben, blijkt soms al heen wat.

Good hunting, Ruud, uiteraard.

Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline tuindwerg

• Forumlid
« Reactie #119 Gepost op: 28-04-2003, 16:05:24 »

<knip>, heel veel aanwijzingen.
Ruud

Wat ontzettend scherp opgemerkt! Toppie!  :)
Ik denk ook dat je gelijk hebt, en dat Chandrika inderdaad de mol is. Maar tot nu had ik eigenlijk geen gegronde verdenkingen, was het meer een gevoel. :)

Even iets anders, het viel dit keer weer heel erg op bij de groepsfoto. Chandrika is ruim een kop kleiner dan de rest, is hier een hint naar geweest? Ik meen me te herinneren dat Angela hier eens iets over zei!  ???