Karin heeft wrsl gewoon een keer een aantal lessen gehad hebben (beginnerscursus is vaak 10 lessen) omdat dat haar leuk leek (of omdat ze als mol lessen heeft gekregen). Waarna ze besloot dat ze het verschrikkelijk vindt. Ze rijdt niet echt als iemand die echt veel ervaring heeft, maar als je een beetje talent hebt voor de sport dan kun je met een paar lessen ook wel lichtrijden (ik rij zelf al 12 jaar en geef 2 jaar les).
Overigens chapeau voor Jan. Als ik voor de tweede keer op een paard had gezeten dan zou ik zeker geen rengalop aandurven (al is dat natuurlijk ook niet echt verstandig gezien het gevaar er af te vallen, en het beschadigen van de rug van het paard).
Hmm dat zou inderdaad wel een goede verklaring zijn.
Mijn pa heeft ook wel talent voor paardrijden die reed ook na een paar keer al heel makkelijk licht. Ze zegt inderdaad nergens dat ze niet kan paardrijden, alleen dat ze er een bloedhekel aan heeft... (Raar hoor, wat is er nu leuker dan paardrijden?
)
En ik denk dat Jan niet bewust een rengalopje maakte. Dat paard versnelde gewoon en Jan ach die bleef lekker zitten
Maar inderdaad chapeau voor hem!
En wat betreft beugels op maat maken. Ik denk dat dat inderdaad wel van te voren gebeurd is maar met western heb je de beugels een stuk langer dan met Engels. En met lange beugels rijden is best wel heel lastig (spreek uit ervaring.) De eerste paar 100 meter denk je, och dit zit wel goed. Maar ik kan me heel goed voorstellen dat Art op een gegeven moment zoiets had van, nou dat mag toch wel iets korter. Heb ik ook wel eens halverwege een rit gehad.