Ik begin te vermoeden dat Elise nooit doet wat Angela de mol aan het begin opdraagt, eigenwijze mol dus. Ik heb niet alles, mijn videorecorder heeft het deze week zelfs niet opgenomen grrrrr
Maar ik ga even wat dingetjes langs.
Afl 3 Verander 28
Elise is helemaal niet zeker van de 27, patricia zegt zelfs dat elise 28 zei als ze moeten beslissen.
Afl 4 Ik vind dat je als mol veel risico neemt (filmpje Ron springt van brug). Ik geef je een lijst met verdenkingen, dan weet je wie wie verdenkt. Doe je voordeel ermee tijdens het interview. Verliezen is makkelijker van een lumberjack. En jij weet welke echt is en welke niet."
Elise sprong niet van de brug.
Elise laat zich intervieuwen, ze doet er dus weinig mee
Elise gaat niet in een positie zitten waar ze van een lumberjack kan verliezen.
In aflevering 5:
"Je weet nu wie je verdenkt, raak niet in paniek. En de komende dagen zal je wellicht ook een persoonlijk offer moeten brengen, want er mag naar huis gebeld worden. Als je dat niet doet, kan je beter saboteren.
Elise gaat wel bellen
Ron verdacht haar de week ervoor, maar tijdens dat filmpje zat hij al weer op patricia.
In aflevering 6:
"De boot ligt ónder water in de baai. Hou je gewoon van de domme, dan komt er vanzelf geen geld bij de pot."
Elise zit niet in een positie waar ze hier iets mee kan.
In aflevering 7:
"De komende dagen komt er een bekende van je langs. Daar zal je veel steun aan hebben. Maar... je moet die persoon wel op tijd kunnen vinden. De groep wordt kleiner en het wordt tijd dat je je nu als een kandidaat gaat gedragen. Ga maar eens voor het geld."
Elise molt gewoon door, komt niet op tijd aan en belt de half zes vrolijk door. Draait zelfs de goede foto's om.
Afl 8 Telefoonnummer niet veranderen en je weet welke liedjes je niet mag zingen.
Elise verandert het telefoonnummer wel.
Dit was lang niet alles, aanvullingen en goede onderuithalingen (sorry, slecht nederlands) van mijn theorie zijn welkom.