Elise valt voor mij nu definitief af als Mol.
Het is nu vrijwel zeker dat Aafke op Elise heeft gestemd.
Eerst en vooral interviewt ze Elise omdat ze haar verdenkt.
Verder heeft ze bij de executievragen op kamer 109 gestemd bij de vraag waar de Mol sliep.
Astrid sliep in 117, Ferdi, wie ze zgn. ook verdenkt in 108 en Ron in 111.
Er blijven 4 kandidiaten over voor 109: René, Chandrika, Elise en Patricia.
De kans dat ze uit deze kandidaten Elise koos is erg groot.
Tenslotte is er de volgorde bij de executievragen.
Meestal wordt degene waarop iemand heeft gestemd onmiddellijk daarna als volgende getoond.
Elise werd getoond na Aafke, dus ga ik er vanuit dat Aafke op Elise heeft gestemd.
Conclusie: Elise is niet de Mol.
Ik ben het niet met je eens.
Ten eerste laat Aafke bij het interview horen dat ze Elise interviewt omdat ze haar wil uithoren over Ferdi's rol bij het kiezen voor een vrijstelling. Toevallig gisteren nog eens bekeken. Aafke zegt ook in de biecht tussendoor dat ze dacht dat Ferdi Elise gemanipuleerd zou hebben, maar uit Elise's verhaal kon ze dat niet opmaken.
Het lijkt er dus niet op dat Aafke Elise verdacht. Het kon ook best zo zijn dat ze liever Ferdi had geinterviewd, maar dat deze al door Ron was gereserveerd, en dat Aafke dacht : kom laat ik de persoon nemen die hem de hele dag heeft kunnen uithoren en observeren!
Elise was overigens volkomen eerlijk en oprecht in haar verhaal (voor zover getoond uiteraard), ook iets uitzonderlijks en bijna een beetje verdacht in een Mol-serie.
Een tweede belangrijk punt is dat na een paar keer nauwkeurig checken en vergelijken, ik tot geen andere conclusie kan komen dan dat we Elise's rugzak kamer 111 zien binnengaan. Het enige dat we niet zeker kunnen weten is of het ook Elise ís die onder die rugzak gebukt gaat, maar daar ga ik nu toch maar even vanuit
Je laatste punt is dus je enige punt, en naar mijn bescheiden mening een dubieuze.