Auteur Topic: Elise is (niet) de mol!  (gelezen 190964 keer)

Offline majornono

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #220 Gepost op: 21-04-2003, 21:01:14 »
Na deze aflevering en het lezen van al jullie (soms) handige tips ben ik ook Elise een beetje gaan verdenken. Inderdaad heb ik het idee dat de jagers haar wel heel eenvoudig konden raken en het hebben nagelaten. Het lijkt wel doorgestoken kaart.
Ik vond het gezicht van Elise daarentegen wel ontzettend oprecht verbaasd kijken toen ze werd geraakt door Ron. Als ze de mol is, dan was dat een enorm puik stukje acteerwerk. Dan ben ik echt enorm bedonderd. Kunnen die lui van GTST nog een hoop van leren  ;D

Maar mijn mol blijft Ron, daar zit ik al op vanaf aflevering 1.

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #221 Gepost op: 21-04-2003, 21:37:53 »
Die koffer stond dus op 30 meter van de heli. Ron moet ook gezien hebben dat René werd afgeschoten. Vervolgens had hij daar de koffer weg kunnen halen. Ook wel raar is dat René terug mocht lopen om Elise nog even te helpen en te adviseren.

Al met al een vage bedoening.

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Ziet

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #222 Gepost op: 22-04-2003, 17:02:35 »
Ik weet niet of dit al ergens hier staat en of het iemand anders ook is opgevallen:

op het moment dat rene en elise de enveloppe vinden in de hotelkamer, gaat elise via de mobilofoon checken bij de anderen of ze de enveloppe open moeten maken.
Ze roept twee keer "Ferdy!" en de derde keer zegt ze: "Ferdy, kun je me horen?"
op zich niks vreemds aan, ware het niet dat Ferdy met de mobilofoon in zijn handen (!) staat. Hij moet haar dus als het goed is, gewoon bij de eerste keer roepen al horen, toch?
Ik denk daarom, dat elise de knop die eerste twee keer niet heeft ingedrukt om nog meer tijd te rekken.

(edit)
Nog iets:
Elise spreekt toch vloeiend Frans?
(zie eerdere aflevering)
waarom heeft ze dan zo'n moeite met haar franse magazine?
(ik denk niet dat dit een hint is, maar het is wel raar!)

« Laatst bewerkt op: 22-04-2003, 18:08:39 door Zita »

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #223 Gepost op: 22-04-2003, 20:03:05 »
Hmm... Elise die plotselijg geen Frans mer kan reminds me of Marc en zijn italiaans :)

En .. Elise was ook wel erg goed in het  Ik ga op vakantie en ik neem mee spel..

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #224 Gepost op: 22-04-2003, 21:08:41 »
Ik heb en vraagje over Elise uit aflevering 2, tijdens de opdracht waar ze zich uit de sloten moesten bevrijden. Aan het eind was nog een bord met 3 vragen, met o.a. de beruchte trouwwens. Elise komt vervolgens met het idee dat dit wel eens een bord zou kunnen zijn met zaken van de 3 afwezige mensen (ofwel Ron, Astrid en Chandrika). Maar is dit ook werkelijk zo? Is in de uitzending gezegd dat deze vragen bij Astrid Chandrika en Ron horen. Zo niet, zou het wel eens een mollenstreek kunnen zijn, misschien wil Elise wel graag trouwen.

(Als het wel zo was, heb ik niks gezegd  ;D)

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #225 Gepost op: 22-04-2003, 22:40:37 »
Ik heb en vraagje over Elise uit aflevering 2, tijdens de opdracht waar ze zich uit de sloten moesten bevrijden. Aan het eind was nog een bord met 3 vragen, met o.a. de beruchte trouwwens. Elise komt vervolgens met het idee dat dit wel eens een bord zou kunnen zijn met zaken van de 3 afwezige mensen (ofwel Ron, Astrid en Chandrika). Maar is dit ook werkelijk zo? Is in de uitzending gezegd dat deze vragen bij Astrid Chandrika en Ron horen. Zo niet, zou het wel eens een mollenstreek kunnen zijn, misschien wil Elise wel graag trouwen.

(Als het wel zo was, heb ik niks gezegd  ;D)

Wat leuk dat je het vraagt, ik heb na die aflevering namelijk een vergelijking gemaakt met kandidatenbeschrijvingen en wensen en ben tot de conclusie gekomen dat Elise een hele goede kans heeft te hebben gelogen over het trouwen. Ik plak het berichtje hieronder nog een keertje (ik heb er toen erg mijn best op gedaan)

Er heeft iemand bij geheime wens trouwen ingevuld bij zijn of haar inschijfformulier maar heeft dat niet toegegeven, wie o wie?
Volgens mij moest er op het formulier (waaruit een hoop bij de kandidatenbeschrijvingen op .nl staat) zowel geheime wens als droomberoep ingevuld worden. Is Ferdi inderdaad verdacht?
Ferdi:Ferdi droomt van een baan als uitvinder, maar zou ook graag zijn eigen huis ontwerpen en bouwen. Eerste droomberoep, tweede geheime wens? Dan was dat dus geen trouwen...
René en Aafke zijn volgens mij al getrouwd dus die hebben dat niet ingevuld.
Chandrika, Astrid en Ron zaten niet in deze opdracht maar kunnen er natuurlijk wel over gelogen hebben na afloop.
Van Chandrika staat er volgens mij een droomberoep bij de kddb en bij Astrid niks dus die kunnen gelogen hebben over het trouwen. Ron heeft als geheime wens schilderen in ierland, geen trouwen dus.
Patricia wil een etentje met ene Keitel (moeten we die niet eens gaan screenen op aanwijzingen?) en heeft dus niet gelogen over trouwen.
Blijft over Elise, die in een musical wil spelen, kan zowel droomberoep als geheime wens zijn maar ze was erg onopvallend in deze opdracht aanwezig, ze heeft hem kunnen saboteren.
Overgebleven verdachten van het liegen: Elise, Astrid, Chandrika en eventueel Ferdi.

'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Gotcha

• Forumlid
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
« Reactie #226 Gepost op: 23-04-2003, 05:52:38 »
En op wie stemt ze?? Op die lieve leuke René...
Valt me op dat ze vaak op de persoon stemt met wie ze die dag iets alleen gedaan heeft, ze wisselt steeds en toch zit ze er nog in, knap hoor..
Vind ik niet echt onlogisch dat ze er nog in zit.
Neem bv René: die heeft heel de tijd op Astrid gestemd en zit er ook nog in, ondanks het feit dat hij steeds volledig fout heeft gestemd.

Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline ReneB

• Forumlid
« Reactie #227 Gepost op: 25-04-2003, 02:16:40 »
Oke, zou kunnen. Maar ze zijn nog nieteens normaal de kamers doorgelopen en Elise begint ineens op zo'n in mijn ogen rare plek te zoeken...

In de opdracht kon op twee manieren geld verloren gaan: door de opdracht te laten mislukken en door de aanwijzingen te kopen. Elise en René kunnen pas iets (dus ook sabotage) doen, als de eerste aanwijzing is gekocht.

Opvallend is dat de aanwijzingen alleen in combinatie te gebruiken zijn. Hierdoor ook wordt voorkomen, dat indien Elise of René gaat gebruiken, voordat het kistje is geopend er gebruik van wordt gemaakt. Waarschijnlijk staat de walkietalkie uit, maar de sleutel met het kamernummer zat ook in het kistje.

Me dunkt dat de mol op het eiland zat, omdat ie liever op twee doelen schiet en zijn handen liever niet gebonden ziet. ;)

Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 25-04-2003, 11:09:52 »
Elise spreekt toch vloeiend Frans?
(zie eerdere aflevering)
waarom heeft ze dan zo'n moeite met haar franse magazine?
(ik denk niet dat dit een hint is, maar het is wel raar!)
Mijn gesproken Frans is vloeiender dan dat wat ik van Elise gehoord heb. En ik heb ook een hekel aan het lezen van Franse magazines, dat is namelijk niet geheel dezelfde discipline. Hoewel... en Beau Monde in het Frans zou nog wel gaan...

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 25-04-2003, 11:14:48 »
Wat leuk dat je het vraagt, ik heb na die aflevering namelijk een vergelijking gemaakt met kandidatenbeschrijvingen en wensen en ben tot de conclusie gekomen dat Elise een hele goede kans heeft te hebben gelogen over het trouwen.
Ik meende vernomen te hebben dat Angela vertelde in de voice over dat het laatste slotje cijfers waren van degenen die niet aanwezig waren, dus de drie bagagezoekers, Chandrika, Ron en Astrid.

Dat Ron wil schilderen in Ierland, is dat een gewone wens of een geheime wens? Bij Chandrika net zo...
Geheime wensen staan natuurlijk niet op internet, lijkt me

"Only thing to do is jump over the moon"

Anonymol2

• Gast
« Reactie #230 Gepost op: 27-04-2003, 15:45:00 »
Even de verdachtmaking van Elise levendig houden:

Ook in aflevering 7 is ze niet vrij van molsgedrag. Let bijvoorbeeld eens op de uitleg die ze aan Ferdi geeft over het spinnen met de auto. De handige tips over de stand van de hand t.o.v. het stuur (5 uur, 6uur en dan 12 uur) geeft ze niet door. Vandaar dat Ferdi ook de andere kant op spint.

En de opdracht met de eigenschappen mislukt op de eigenschappen van Elise en Chandrika. Wie hier schuld aan heeft weten we niet. Ik vind dat er weinig van deze opdracht getoond is. Jammer.

Maar naast Elise zie ik in Ron en ook steeds meer in Rene een mogelijke mol. Chandrika valt voor mij af, en als Ferdi er na volgende week nog in zit stijgt hij met stip (want hij stemt net als Patricia op Chandrika).

???

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #231 Gepost op: 27-04-2003, 15:49:05 »

Ook in aflevering 7 is ze niet vrij van molsgedrag. Let bijvoorbeeld eens op de uitleg die ze aan Ferdi geeft over het spinnen met de auto. De handige tips over de stand van de hand t.o.v. het stuur (5 uur, 6uur en dan 12 uur) geeft ze niet door. Vandaar dat Ferdi ook de andere kant op spint.

Ferdi is links, dat verklaart een hoop...

Life's a riddle, keep answering the questions...

Anonymol2

• Gast
« Reactie #232 Gepost op: 27-04-2003, 15:52:23 »
Ferdi is links, dat verklaart een hoop...

Ik ook. Maak in het geval van deze opdracht toch niet veel uit. Of wel?

Offline ReneB

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 27-04-2003, 16:20:08 »

Ferdi krijgt het aanbod "dubbel of quite". Lijkt me weer de beste positie voor de mol, nog afgezien van zijn keuze.

Offline billyboem

• Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 27-04-2003, 18:13:33 »
Angela vraagt de mol om de komende opdrachten zich iets meer als kandidaat de gedragen. Door toedoen van Elise worden er zeker twee opdrachten niet gehaald. Ik weet niet of dit opzet is?
Als het wel opzet is verdenk ik haar minder, als ze wel haar best heeft gedaan op de opdrachten wijst het wel weer naar haar als mol!

Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #235 Gepost op: 27-04-2003, 20:31:09 »

Het ging er toch om dat Ferdi de andere kant op draaide... Rene en Elise zijn rechts... Die draaien het stuur van 5 naar 6 uur tegen de klok in... Ferdi is links en gooit het stuur van laten we zeggen 7 uur naar 6 met de klok mee. Vandaar dat hij de andere kant opdraaide. Rene zij dat ook al in de aflevering. Volgens mij is de "linksheid" van Ferdi de reden ervan dat Ferdi de andere kant op draaide.

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 27-04-2003, 22:58:25 »

Bovendien regelt zij dat ze als tweede gaat, zodat ze de instructies lekker vaag door kan geven (als eerste zou dat meer opgevallen zijn) en zodat ze redelijk wat geld kan verspillen door het niet te laten lukken. Ze vertelt ook niet over de blue barrel, over hoe je moet zitten en naar achteren kijken, ze zegt dat Ferdi ook wel eerder in de drive mag gaan, echt superslecht uitgelegd dus.

En de opdracht met de eigenschappen mislukt op de eigenschappen van Elise en Chandrika. Wie hier schuld aan heeft weten we niet. Ik vind dat er weinig van deze opdracht getoond is. Jammer.

Ik vond het wel duidelijk hoor, toen alles goed hing begon Elise met een heel betoog over dat ze wel warrig was maar dat als je vanuit de ogen van anderen keek bla bla bla enzovoort, de rest was het er niet echt mee eens maar stemde maar in.

Maar naast Elise zie ik in Ron en ook steeds meer in Rene een mogelijke mol. Chandrika valt voor mij af, en als Ferdi er na volgende week nog in zit stijgt hij met stip (want hij stemt net als Patricia op Chandrika).

???

Verder heeft ze haar koker niet bij zich.
Ze belt aan iedereen duidelijk de half zes van Ron door met de duidelijke toevoeging dat die tijd van Ron kwam (verdenking van zich afwerpen, (ho stop, ik begrijp heus wel dat het echt van Ron kwam maar dat kan een vergissing zijn en Elise benadrukt het zo))
Ze komt niet op tijd aan terwijl ze vrij vroeg klaar was.
In haar eerste telefoongesprek wil ze Bonaventura nog niet noemen dus zegt ze iets van Bonaparte, als Ron met Bonaventura komt gaat ze er pas in mee.
Ze toost op het mislukken van de opdracht  ;)

Nog meer? Ik ben al overtuigd...

'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline ReneB

• Forumlid
« Reactie #237 Gepost op: 28-04-2003, 02:21:28 »
Nog meer? Ik ben al overtuigd...

Zou de mol niet graag dubbel of quitte hebben gespeeld of in ieder geval de opdracht voor 1500 euro laten mislukken. Haar voorstel voor de volgorde is niet aangenomen, maar die van Ferdi, die zichzelf wel in die positie manouvreerd. En dan een "slechte" keuze maakt.

Het is Ferdi die haar twijfel bij de karakter-opdracht steunt en tot verwisseling overgaat. Een soort hefboomeffect.

Wat wel voor haar pleit is de bagage van George la Taupe. George staat nog aan de balie als de bagage al naar boven gaat, met de gastenlift. Maar George is boven al op z'n kamer als Elise aankomt... ???

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #238 Gepost op: 28-04-2003, 17:00:59 »
Ik ga er ook vanuit... dat Elise in het hotel met George bijgekletst heeft over de stand van zaken. Ze was snel klaar met de opdracht en heeft (door montage) nog lang met de vorige mol kunnen praten. Het kan ook zo gemonteerd zijn dat het leek of Elise vroeg George tegenkwam, maar kan ook geheel anders zijn.

Offline Anzjie

• Forumlid
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
« Reactie #239 Gepost op: 28-04-2003, 23:42:09 »
Ik ga er nog steeds van uit dat Sjors niet weet wie de mol is hoor...
Je denkt toch niet dat ze het zo goed geheim houden en het "Sjors" wel gaan vertellen  ???
Hij zal de mol misschien tips geven via brieffing o.i.d. maar ik geloof nooit dat ze hem vertellen wie de mol is...

Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos