Auteur Topic: Elise is (niet) de mol!  (gelezen 190957 keer)

Offline Marmer14

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Elise is (niet) de mol!
« Reactie #360 Gepost op: 12-05-2003, 21:02:39 »

Elise zit steeds naast of achter de afvaller tijdens de executies!

{edit: vette letters en hoofdletters omgezet in normale letters. - Malcolm}

Maar weet Elise dan als mol wie de afvaller is? Of krijgt ze dat van tevoren te horen van Angela of iemand van de redactie?

En tóch is Toine de mol!!!!

Offline Ruud2003

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #361 Gepost op: 12-05-2003, 21:30:55 »
Maar weet Elise dan als mol wie de afvaller is? Of krijgt ze dat van tevoren te horen van Angela of iemand van de redactie?
Als Elise de mol is, en als de aanwijzing voor de kijkers is dat zij steeds naast/achter de afvaller zit, dan moet zij dit steeds ingefluisterd hebben gekregen door Angela of iemand van de redactie. Als.. (ik denk namelijk nog steeds dat het Chandrika is)

Ruud

« Laatst bewerkt op: 12-05-2003, 21:45:55 door Ruud2003 »
Goede jacht!

Offline ishtara

• winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
« Reactie #362 Gepost op: 13-05-2003, 15:05:31 »
Er heeft iemand bij geheime wens trouwen ingevuld bij zijn of haar inschijfformulier maar heeft dat niet toegegeven, wie o wie?
Volgens mij moest er op het formulier (waaruit een hoop bij de kandidatenbeschrijvingen op .nl staat) zowel geheime wens als droomberoep ingevuld worden. Is Ferdi inderdaad verdacht?
Ferdi:Ferdi droomt van een baan als uitvinder, maar zou ook graag zijn eigen huis ontwerpen en bouwen. Eerste droomberoep, tweede geheime wens? Dan was dat dus geen trouwen...
René en Aafke zijn volgens mij al getrouwd dus die hebben dat niet ingevuld.
Chandrika, Astrid en Ron zaten niet in deze opdracht maar kunnen er natuurlijk wel over gelogen hebben na afloop.
Van Chandrika staat er volgens mij een droomberoep bij de kddb en bij Astrid niks dus die kunnen gelogen hebben over het trouwen. Ron heeft als geheime wens schilderen in ierland, geen trouwen dus.
Patricia wil een etentje met ene Keitel (moeten we die niet eens gaan screenen op aanwijzingen?) en heeft dus niet gelogen over trouwen.
Blijft over Elise, die in een musical wil spelen, kan zowel droomberoep als geheime wens zijn maar ze was erg onopvallend in deze opdracht aanwezig, ze heeft hem kunnen saboteren.
Overgebleven verdachten van het liegen: Elise, Astrid, Chandrika en eventueel Ferdi.

Ik meende vernomen te hebben dat Angela vertelde in de voice over dat het laatste slotje cijfers waren van degenen die niet aanwezig waren, dus de drie bagagezoekers, Chandrika, Ron en Astrid.

Dat Ron wil schilderen in Ierland, is dat een gewone wens of een geheime wens? Bij Chandrika net zo...
Geheime wensen staan natuurlijk niet op internet, lijkt me

De laatste 3 vragen gingen over de afwezigen dus Chandrika, Astrid of Ron.

Ik wilde het nu wel eens echt goed weten en heb dus de video van de slotenopdracht nog eens goed bekeken. Ten eerste valt op dat het níet zeker is dat de laatste drie vragen over de afwezigen gaan. Aangezien niemand wil trouwen komen ze bij hen terecht en Elise zegt dat zowel zij als Chandrika mediteren (verwarring scheppen? lijkt er wel erg op). Elise zegt dat ze denkt dat de overige vragen over de afwezigen gaan en Aafke zegt in zo'n nagesprekje dat ze het stom vind dat ze er niet eerder achter kwamen dat die vragen over de afwezigen gingen. GEEN Voice-over van Angela dus!

Bij het trouwantwoord hebben ze volgens mij wel een hoop geprobeerd, vooral Ron en Chandrika waren daar de eerste mogelijkheden en ik acht de kans groot dat ze dat wel hebben geprobeerd. Elise geeft meteen aan dat ze zeker weet dat ze niet wilde trouwen (liegt de mol hier???) ze hebben in ieder geval een hoop geprobeerd maar niet Elise.

Nog even een reactie op dopey dat geheime wensen niet op internet staan... Ik weet het niet, ze stellen zo'n vraag in een vragenlijst (Ferdi geeft dat deze week in zijn filmpje ook aan) en dan weet je dat ze er iets mee gaan doen. Je allergeheimste wens schrijf je hier dus niet op. Geheim moet denk ik eerder gelezen worden als onmogelijk of als je je nou een keertje nergens voor zou schamen. En als ze de geheime wensen op tv laten zien kunnen ze ze ook op internet zetten.

O ja, als Elise liegt klopt meteen mijn andere theorie niet meer dat Elise nooit doet wat Angela de mol vertelt, Angela geeft als tip in het voorfilmpje van afl. 2 namelijk aan dat de mol moet liegen....

'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline ReneB

• Forumlid
« Reactie #363 Gepost op: 13-05-2003, 15:21:43 »
... Elise zegt dat zowel zij als Chandrika mediteren (verwarring scheppen? lijkt er wel erg op).

Dit schept vragen. Bijvoorbeeld heeft Chandrika op beeld gezegd dat ze graag mediteert? Ofwel hoe komt Elise aan die kennis?

Een ander punt is dat ik me niet kan voorstellen dat mediteren een geheime wens is; als je het al praktiseert. In welke contekst zegt Elise dit?
???

Even terugkomend het wel of niet trouwen van Elise is niet zo van belang. Voor Elise en Raoul was het 17 (of 21) september officieel. Als dat afgelopen jaar was, dan waren de opnames zo'n 6 weken later. Wellicht een reden om laat in het seizoen te gaan?

Blijft open dat ALS Elise de mol is dat Elise zich voorgesteld kan hebben met de naam van haar vriend. Dit kan ik dan wss linken met 1027.

Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #364 Gepost op: 13-05-2003, 15:49:07 »
De geheime wensen die ze moesten invullen zijn niet de wensen zoals ze op widm.nl staan. Dat zijn geen geheime wensen, maar 'gewone' wensen. Als ze de geheime wensen erop gingen zetten dan waren ze niet meer geheim.

Ma how, zeg!

Offline limone

• Forumlid
  • let love rule
« Reactie #365 Gepost op: 13-05-2003, 15:51:01 »
Dit schept vragen. Bijvoorbeeld heeft Chandrika op beeld gezegd dat ze graag mediteert? Ofwel hoe komt Elise aan die kennis?

Er worden 2 dagen filmen in 1 aflevering van 1 uur gepropt. Ik neem aan dat ze niet alle babbels uit willen zenden. Tussen de opdrachten door, misschien wel 's avonds, zullen Elise en Chandrika het misschien best over mediteren gehad kunnen hebben. Vandaar dat Elise daarover kennis heeft!!

I got that tunnel vision going through my  head

Offline ishtara

• Forumlid
« Reactie #366 Gepost op: 13-05-2003, 16:40:06 »

Een ander punt is dat ik me niet kan voorstellen dat mediteren een geheime wens is; als je het al praktiseert. In welke contekst zegt Elise dit?
???

Even terugkomend het wel of niet trouwen van Elise is niet zo van belang. Voor Elise en Raoul was het 17 (of 21) september officieel. Als dat afgelopen jaar was, dan waren de opnames zo'n 6 weken later. Wellicht een reden om laat in het seizoen te gaan?

Blijft open dat ALS Elise de mol is dat Elise zich voorgesteld kan hebben met de naam van haar vriend. Dit kan ik dan wss linken met 1027.

Mediteren is geen geheime wens maar de 3e vraag voor dat slot:
1e vraag: wiens geheime wens is het om te trouwen?
2e vraag: ?
3e vraag: wie houdt er van mediteren.
Elise schept dus verwarring over de 3e vraag en liegt misschien over de 1e vraag.
Elise is toch niet getrouwd??? Volgens mij is het gewoon haar vriend en bedoelen ze met wanneer het officieel was wanneer ze officieel verkering kregen ofzo. Trouwdag valt toch niet over te twijfelen?

Verder moesten er droomberoepen en geheime wensen ingevuld worden op de vragenlijst. Op het feit dat ze geheime wensen niet zouden uitzenden heb ik hierboven al een reactie gegeven; aangezien ze de geheime wens in moesten vullen in zo'n vragenlijst zullen ze wel begrepen hebben dat er iets mee gedaan zou worden en dat ze niet hun allergeheimste wens neer moeten zetten.  

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #367 Gepost op: 13-05-2003, 22:56:38 »
Aafke zegt in zo'n nagesprekje dat ze het stom vind dat ze er niet eerder achter kwamen dat die vragen over de afwezigen gingen. GEEN Voice-over van Angela dus!

Zie je ik meende het ergens opgepikt te hebben.
Waarom kunnen we er niet vanuitgaan dat Aafke het juist had en dat de vragen over de afvallers gingen.
Misschien wil Chandrika wel graag trouwen... of Ron.

Verder moet je je denk ik voorstellen hoe zo'n vragenlijst er in het slechtste geval uit zou kunnen zien.

wat is je droomwens?
met welke beroemdheid zou je wel eens een avond uit willen?
wat verzamel(de) je
wat heb jij dat niemand heeft?
wat zou je droombaan zijn?
wat doe je om te relaxen?
etc etc.

Ik weet het niet hoor, maar ik stel me echt een waslijst voor (Ferdi zei het ook al) en daar pikken ze de opvallendste dingen uit.

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline ishtara

• Forumlid
« Reactie #368 Gepost op: 13-05-2003, 23:09:12 »
Tuurlijk kan Aafke gelijk hebben en de vraag op Chandrika of Ron slaan. Ik probeerde aan te geven dat de vraag ook nog steeds op Elise kan slaan. Ik wil zelfs beweren dat die kans groter is dan de meeste mensen denken aangezien ze de cijfers van Chandrika en Ron waarschijnlijk hebben uitgeprobeerd, dat waren de meest logische mogelijkheden, de mensen die er waren ontkenden het namelijk allemaal.
Zoals jij de lijst schetst stel ik hem ook wel voor, zijn we het daar over eens. Leuk trouwens dat je telkens zo kritisch reageert op mijn berichtjes!

Offline Momferdina

• Forumlid
« Reactie #369 Gepost op: 13-05-2003, 23:20:19 »
Maar het nummer van Elise was toch al gebruikt? Die anders slotjes waren toch al open? Of werden sommige nummers vaker gebruikt... dus waren er meer vragen die op dezelfde persoon sloegen? Want heel flauw misschien, dan kon het dus ook zo zijn dat die laatste 3 op de mol sloegen... en als ze zoveel geprobeerd hebben en het slotje ging nog niet open... misschien was een van die andere vragen dan wel fout. Als je zeker bent van 2 goede cijfers bij een cijferslot, dan heb je m toch zo uitgeprobeert met het laatste cijfer?
De nadruk werd nu gelegd op die vraag over het trouwen, maar weten we de antwoorden dan voor die andere vragen? Wie leest de leesmap bij zijn moeder? en Wie houdt er van mediteren?
Volgens mij kwamen ze ook niet op die antwoorden...

Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #370 Gepost op: 14-05-2003, 09:48:47 »
Leuk trouwens dat je telkens zo kritisch reageert op mijn berichtjes!
Maar ik heb dan ook een hele andere mol dan jij ;D
Bovendien ben ik wellicht megafrustie ;) vanwege die veelgenoemde (door mij dan) kerel van RTLBoulevard. Ik zie misschien (onderbewust) wel in dat Elise het zou kunnen zijn, maar ik weiger gewoon pertinent dat te geloven.
Mijn gevoel zegt overigens vanaf aflevering 1 dat het Ron is  8) en daarnaast heb ik gewoon gelijk  ;D

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #371 Gepost op: 14-05-2003, 15:41:14 »
Heb je dat ook al vanaf aflevering 1 in de pool ingevuld Dopey, want dan maak je een goede kans :)

don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline ishtara

• Forumlid
« Reactie #372 Gepost op: 14-05-2003, 16:50:59 »
Maar het nummer van Elise was toch al gebruikt? Die anders slotjes waren toch al open? Of werden sommige nummers vaker gebruikt... dus waren er meer vragen die op dezelfde persoon sloegen? Want heel flauw misschien, dan kon het dus ook zo zijn dat die laatste 3 op de mol sloegen... en als ze zoveel geprobeerd hebben en het slotje ging nog niet open... misschien was een van die andere vragen dan wel fout. Als je zeker bent van 2 goede cijfers bij een cijferslot, dan heb je m toch zo uitgeprobeert met het laatste cijfer?
De nadruk werd nu gelegd op die vraag over het trouwen, maar weten we de antwoorden dan voor die andere vragen? Wie leest de leesmap bij zijn moeder? en Wie houdt er van mediteren?
Volgens mij kwamen ze ook niet op die antwoorden...

Er waren 6 mensen die vast zaten, dus zes sloten. Op sommige borden stonden 2 vragen en op andere 3. Dit betekent dat er minimaal 6x2=12 vragen zijn geweest, dat is meer dan het aantal deelnemers dus er zijn meerdere vragen over de deelnemens gesteld. Behalve het laatste slot zijn alle sloten opgengegaan dus die antwoorden wisten ze. Ze wisten ook niet wie er nou mediteerde, elise zei dat zij dat deed maar chandrika ook, het leek mij nogal op verwarring schoppen. Deze vraag ging ook over het laatste slotje. Bij het laatste slotje ging het om drie vragen waarvan er 2 niet zeker waren, de laatste weet ik niet meer.
Enneh Dopey, we zullen nog wel zien wie er gelijk heeft... Ik ben namelijk nogal overtuigd van Elise... ;)

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #373 Gepost op: 14-05-2003, 17:51:02 »
Heb je dat ook al vanaf aflevering 1 in de pool ingevuld Dopey, want dan maak je een goede kans :)
Nee, hoe dom kun je wezen?  :-[

Offline Amy

• Forumlid
  • Ara Halici !
« Reactie #374 Gepost op: 16-05-2003, 12:28:28 »
Wat mij is opgevallen bij de 'waarheid-of-liegen-opdracht' is dat Elise 's ochtends bij het ontbijt en tijdens het loten voor de vrijstelling een blauw vestje met daaronder een felroze geval aanheeft en als ze dan binnen is en Angela vertelt haar wat de bedoeling is heeft ze ineens een zwarte trui aan. Het is waarschijnlijk niet echt een aanwijzing ofzo, maar ik vond het gewoon opvallend. Waarom zat daar zoveel tijd tussen dat ze zich kon omkleden  ???

« Laatst bewerkt op: 16-05-2003, 12:29:05 door Amy »
'Elke dag dank ik God op m'n blote knieën dat er geen penopauzende kerel aan m’n kop zeurt.'

Offline Robbieazerty

• Forumlid
« Reactie #375 Gepost op: 16-05-2003, 14:25:53 »
Er zat waarschijnlijk wel aardig wat tijd tussen, omdat de andere drie eerst nog veejay moesten spelen, welpjes uitlate, olifanten voeren, op een ijsbaan pucks tegenhouden,...

Offline pimwiz

• Forumlid
« Reactie #376 Gepost op: 16-05-2003, 14:36:00 »
En bovendien zal er bij TV-opnames best veel wachttijd zijn - tenslotte zien we van 2 dagen iedere keer maar een uurtje.

Kan me voorstellen dat je het van wachten koud krijgt en dat je dan ff een dikke trui aandoet  ;)

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #377 Gepost op: 16-05-2003, 18:29:41 »

Muzikale aanwijzingen:
1e aflevering: Elise had een rode broek aan, een donkere (groene) trui met goud (geel) opdruk.

Dat had ze niet aan. Ze had een rode tuinbroek aan met een zwarte trui eronder. Tenminste, als je het hier hebt over de 1e aflevering.

« Laatst bewerkt op: 16-05-2003, 18:30:57 door Tink »
Ma how, zeg!

Offline pimwiz

• Forumlid
« Reactie #378 Gepost op: 18-05-2003, 00:38:21 »
Ik vind het écht ongelofelijk dat je ruim een uur in een bijna kale cel van hooguit 3 bij 3 meter opgesloten kunt zijn in de wetenschap dat je heel veel geld kunt verdienen als je eruit ontsnapt, en niet even op onderzoek uitgaat!!!!

Na ruim een uur zei Elise: 'Ik vind hier een muziekboekje'. Dát vind ik nou merkwaardig!!

hoe dan ook, Chandrika is de mol maar ik wilde het toch ff melden  ;)

« Laatst bewerkt op: 18-05-2003, 00:38:48 door pimwiz »

Offline ReneB

• Forumlid
« Reactie #379 Gepost op: 18-05-2003, 02:24:59 »
FF tussendoor. kheb vanmiddag nogmaals de aflevering met de metro-opracht bekeken. De volgende telefoontjes worden als eerste weer gegeven:

Rene - Elise. Rene heeft alleen een telefoon gekregen en heet geen hint. Elise heeft iets met Rue de Monigny (oid) en Bonaparte.

Ron - Elise. Elise zegt tegen Ron dat de hint iets met Bonaparte en Bonaventure. Ron zegt dat hij ook Bonaventure heeft en dat ze er om half 6 moeten zijn.

Waar haalt Elise ineens die kennis van Bonaventure vandaan?

Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"