Auteur Topic: Ron is (niet) de mol!  (gelezen 160154 keer)

Offline pimwiz

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #500 Gepost op: 16-05-2003, 14:02:37 »
Wat ik (inmiddels) begrepen heb, is dat dit de mogelijkheden waren:
<knip>
3. Als de opdracht slaagt, maar de kist + de envelope zijn open = +- 0 maar wel hotel<knip>
Mogelijkheid 3 is zoals het is gegaan.

Ik denk het ook.

En ik denk ook dat iedereen z'n best doet om een leuke/goede bijdrage te leveren aan dit forum, dus laten we met z'n allen proberen te onthouden dat platte tekst op een scherm vaak sterker overkomt dan hij wellicht is bedoeld...  :-\

Offline Robbieazerty

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #501 Gepost op: 16-05-2003, 14:30:30 »
Even helemaal terzijde, maar volgens mij zouden ze, indien ze de opdracht verloren hadden, de groep wel in het hotel laten slapen mits ze 2.000 uit de pot geven ofzo. Volgens mij overleef je het op zo'n eiland amper. Je zal op z'n minst goed ziek zijn.

Als je al bedenkt dat ze eerder in de tiepie (of hoe je het ook schrijft) met een kampvuur IN de tent sliepen... gaan ze echt niet met vieren in één tentje putje winter, vol sneeuw aan het water kunnen overnachten.

On topic: Ron is de mol  :-[

Offline Tijgertje

• Forumlid
  • Tijgerrrrr
« Reactie #502 Gepost op: 16-05-2003, 14:36:42 »
Er was idd niet genoeg spul voor z'n allen om in te slapen. De kans dat Ron ook de halve nacht buiten zou moeten zitten of idd iedereen op elkaar liggen maar dat slaapt ook niet zo comfie, zat er dus dik in.

Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline laafje

• Forumlid
« Reactie #503 Gepost op: 16-05-2003, 18:40:35 »
Bij voortduring wordt door Rondrianen gesteld dat Ron (als hun mol) de boot kon vinden omdat er neits meer te verdienen viel voor de pot. Maar dat is in tegenspraak met de uitzending.

Er wordt volgens mij helemaal niet gezegd dat er niks meer te vedienen valt, maar aangezien ze nu -5000 euro stonden (openmaken kistje en enveloppe) zou het voor Ron ideaal zijn om nu de boot te vinden. Want zeg nou zelf ... zou jij op zo'n eiland willen slapen met de weet dat er maar spullen zijn voor drie personen. Volgens mij weet ik het antwoord hier al op. NEE!! Dus het is helemaal niet in tegenspraak met de uitzending en wij die Ron als mol hebben, letten echt wel goed op!

Ron heeft gewoon gewacht met het lopen naar die boot. En omdat ik Ron als mol heb, vind ik dit dus wel een mollenstreek. Net zoals ik Elise dus geen mollenstreken uit vind halen en mensen die Elise als mol hebben juist wel!!

Iedereen interpreteert het anders omdat hij/zij een andere mol heeft. Volgende week  weten we eindelijk wie de mol is!! Dus nog maar ff doorgaan met aanwijzingen richting Ron zoeken.

Groetjes Laafje

« Laatst bewerkt op: 16-05-2003, 18:42:24 door laafje »
Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline Momferdina

• Forumlid
« Reactie #504 Gepost op: 16-05-2003, 21:44:03 »
Jongens jongens... het is heel simpel. Als je naar de beelden kijkt zie je bij het openen het kistje onder in beeld verschijnen: - 2500, vervolgens zie je bij het openen van de enveloppe onder in beeld: -2500.
Wanneer je de koukleumen in de hotelkamer op tijd ziet binnenkomen verschijnt er onder in beeld: + 5000. Dus??? Er werd wel degelijk 5000 euro verdiend!

Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #505 Gepost op: 16-05-2003, 22:30:55 »
Nee het is status quo, er is geen geld verdiend.

Van de officiele site waar dat allemaal na te lezen is:

Opdracht 1:

Met deze opdracht kan 5000 euro worden verdiend. Dan moeten de vier kandidaten die op het eiland zijn afgezet wel binnen drie uur in hotel Sacacomie zijn. En dat lukt Chandrika, Ferdi, Patricia en Ron in het begin maar niet. Ze besluiten dan ook om het kistje te openen. Dit kost ze 2500 euro. In het kistje blijkt een portofoon te zitten en een sleutel met een nummer. Via de porto wordt contact gelegd met Elise en René. Omdat er in het kistje een sleutel met een nummer zit, gaan Elise en René op zoek naar een kamer met datzelfde nummer. In de kamer aangekomen, vinden ze een envelop. Echter, ook het openen van de envelop blijkt 2500 euro te kosten en dus volgt een heel kort overleg. De groep op het eiland heeft het erg koud en vandaar dat men besluit om de envelop te openen. Met de aanwijzingen die in de envelop zitten, lukt het de vier uiteindelijk om binnen de tijd het hotel te bereiken. Maar omdat de groep met het openen van kist en envelop 5000 euro heeft verspeeld, verdient de groep geen geld.

Ontopic: Ron is de Mol  :P

« Laatst bewerkt op: 16-05-2003, 22:32:55 door Tink »
Ma how, zeg!

Offline Momferdina

• Forumlid
« Reactie #506 Gepost op: 16-05-2003, 22:42:10 »
Hoi Tink,
Daar heb ik dus ook al eerder op gereageerd dat die zin niet klopt op de .nl site. Als er namelijk niks verdiend was, dan had de pot op -5000 euro gestaan. Ze verdienen wel degelijk 5000 euro, maar omdat ze dat daarvóór ook al verloren zijn, blijft de stand van de pot gelijk.

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #507 Gepost op: 16-05-2003, 22:48:18 »
Ik snap je wel! :). Dat zei ik een pagina eerder ook al.

Maar de verwarring is hier voor sommigen het woord 'verdienen'. Het is inderdaad verdiend maar het was al verloren.

Dus kun je beter zeggen : het is hetzelfde gebleven of zo :P.

Echter dit is meta-communicatie :P.

Uiteindelijk is er geen geld in de pot, daar gaat het om ;)

« Laatst bewerkt op: 16-05-2003, 22:49:22 door Tink »
Ma how, zeg!

Offline pimwiz

• Forumlid
« Reactie #508 Gepost op: 16-05-2003, 23:29:02 »
En ik had al steeds het idee dat iedereen eigenlijk hetzelfde bedoelde maar alleen een andere redenering/terminologie hanteerde!

Het lijkt erop dat iedereen het wel eens is met elkaar.  ;)

Offline Momferdina

• Forumlid
« Reactie #509 Gepost op: 16-05-2003, 23:55:34 »
Een mol moet subtiel zijn; dwz: geven en nemen. Tuurlijk kon hij al veel meer uit de gehaald hebben, maar dan kon hij ook evengoed van in het begin gezegd hebben dat hij de mol was.
Kijk maar eens mijn lijstje bij Hoteldebotel er op na: Ron heeft persoonlijk al zo'n 30.000€ uit de pot doen verdwijnen tgo 20.000 voor Elise. En dan heb ik het nog niet over de opdrachten waarin we de mol nog niet precies kunnen situeren.

Ron en Elise moeten gewoon samen een tunnel graven; daar voelen ze zich het best in  8)

Kun je dit aantonen met een overzichtje? Ik bedoel dat je echt hebt gekeken naar waar iemand duidelijk, dus niet in groepsverband, wint of verliest?
Ik kom namelijk op andere cijfers...

Offline laafje

• Forumlid
« Reactie #510 Gepost op: 18-05-2003, 09:21:27 »
ff een vraagje.

Bij die dilemma opdracht had Ron toch steeds zijn muts op (die achterstevoren zat)??

Nou keek ik op .nl en zag het volgende:

Ron zonder muts of ben ik nou zo wazig. Ik kan me toch echt herinneren dat hij bij de eerste opdr ook zijn muts al op had??? Of begin ik, nu het einde nadert, echt wazig te worden? hihi

edit: ik word dus niet gek, als je bij de afleveringen het filmpje van de 1e opdr bekijkt dan heeft Ron toch echt wel een muts op!!!!!

« Laatst bewerkt op: 18-05-2003, 09:22:10 door laafje »

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #511 Gepost op: 18-05-2003, 11:27:10 »
Hij mag zijn muts toch wel even afzetten? ;) ???

Offline pimwiz

• Forumlid
« Reactie #512 Gepost op: 18-05-2003, 11:28:27 »
Hij mag zijn muts toch wel even afzetten? ;) ???

NEE!!   >:(

Offline laafje

• Forumlid
« Reactie #513 Gepost op: 18-05-2003, 11:51:27 »
Idd dat mag dus niet hahahaha

Maar ik vind het gewoon raar dat de beelden bij de hints zonder muts is en de beelden op tv met muts??

Meer eigenlijk niet hoor  ;) ;D

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #514 Gepost op: 18-05-2003, 12:50:32 »
gevonden op askjeeves:

> I think this may have been covered in the past, but a quick check of
> the
> miatapower archives didn't turn up anything. I'm in the process of
> installing my FM2 (if the plumbing from Bell ever makes it way through
> customs) and plan to retain my J&S for at least the first while.
>
> My understanding is that the J&S yellow wire that normally goes to the
> MAF meter must be reconnected to a boost-sensitive switch. I'd
> appreciate a brief explanation of the function of the J&S yellow wire
> and what kind of signal the red wire from the MAF normally gives it
> (it's an "on/off", 0 or 5 volt signal isn't it?). At what level of
> boost do I want the J&S to kick in? Will I be toggling a signal from 5
> volts to 0 volts, or can I use the more available 12 volts? What
> experience have others had with such switches, are there
> recommendations, suppliers, etc.? Your collective wisdom is
> appreciated!
>
> TIA,
>
> Ron Van Vliet
> St. Albert, Alberta, Canada

Hoeveel Ron van Vliets zijn er te vinden in Canada en what the ***k bedoelt hij hiermee?

Offline billyboem

• Forumlid
« Reactie #515 Gepost op: 18-05-2003, 13:08:40 »
tijdens de eerste ronde dilemma's had ron nog geen muts op. Pas later deed hij hem op!

Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Miss Marvel

• Forumlid
« Reactie #516 Gepost op: 18-05-2003, 13:10:30 »
Die heb ik ook al eens gevonden en het gaat over natuurkunde of zo. Er kunnen erg veel Ron van Vliets wonen in Canada, kijk een willekeurig Canadees telefoonboek maar eens op Nederlandse namen na. :)

Ma how, zeg!

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #517 Gepost op: 18-05-2003, 13:11:41 »
Geen flauw idee wat hiermee wordt bedoeld, maar ik denk dat er nog best wel wat Ron van Vliet's te vinden zijn in Canada, gezien de hoeveelheid Nederlandse immigranten die daar wonen.  
Bovendien ligt Alberta wel finaal aan de andere kant van Canada dan Quebec.

Maar wel goed speurwerk!!  :D

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

« Reactie #518 Gepost op: 18-05-2003, 13:12:22 »
Oke... zonder enige vorm van twijfel durf ik nu toch echt te zeggen dat Ron de mol is. Ik heb lang getwijfeld, maar de laatste aflevering bracht DE oplossing!

De enige manier voor Ron om de cel uit te komen was om de juiste woorden op de juiste manier in te spreken in dat ding met spraakherkenning.

En daar zit 'm nou precies de clue! Zo'n ding herkent alleen maar de stem en woorden als ze VOORAF al zijn ingesproken. Ron MOET dus de tekst eerder hebben ingesproken. En is DUS de Mol!!!

Als ze allemaal al vooraf dingen ingesproken hadden moeten hebben, dan hadden ze dat ongetwijfeld nog wel geweten (en al helemaal als het de woorden "Bim bam bom" zijn. Kortom: Ron is de Mol! 100% zeker!!!

Offline laafje

• Forumlid
« Reactie #519 Gepost op: 18-05-2003, 13:40:49 »
Dit dacht ik dus ook.

Dit staat op de .nl site

Daarvoor moet eerst Ron zichzelf bevrijden. Dit kan hij doen door de ontbrekende woorden van een liedje in een stemherkenner te zingen. Wanneer hij de juiste woorden zingt, zal de deur van het torentje openspringen en is hij vrij.

Dit had ik dus gister ook al door, maar wist het niet meer zeker. Bij een stemherkenner lijkt het mij dat de stem eerder opgenomen moet worden.

Dit stond er ook:

Alleen de tonen voor de woorden “Bim Bam Bom” ontbreken. En met precies die woorden kan Ron zichzelf bevrijden

Iedereen kent toch het liedje van "vader jacob" en dan zeker de woorden: "bim-bam-bom" of zie ik dat nu weer verkeerd.

Maar ron is en blijft gewoon de mol!!!

« Laatst bewerkt op: 18-05-2003, 13:41:24 door laafje »