zoals ik ook al zei in aflevering 3 en nu wat uitgebreider alleen over ron:
Bij de lintjes opdracht begint Ron rennend (waarom rennend?) en hij loopt feilloos de route, alsof hij die al weet. Je ziet hem bij zo'n ferdi-tak bij de driesprong zonder aarzelen rechtsaf gaan, later zie je elise daar rechtdoorlopen, wat op zich logisch is, als je lintjes zoekt loop je gewoon rechtdoor en je gaat niet zomaar rechtsaf als daar een tak ligt.
later klaagt ron dat de aanwijzingen van ferdi zo onduidelijk waren! terwijl hij er geen problemen mee had zo te zien.
Dan de molstape.
Ron slaapt "toevallig" en niemand maakt hem wakker. De rest sliep niet en werd erbij gehaald. In het dagboek vd mol staat: ik wist precies wanneer de tape bij de kandidaten binnenzou komen en kon me dus uitgebreid verkneukelen. In bed zeker! Zien ze je ook niet raar een zenuwachtig rondlopen.
en sorry hoor, maar toen ik dat vage gezicht zag herkende ik ron er echt wel in! Maar ja misschien omdat ik hem al erin verwachtte
Ik heb het eindeloos terug en heen gespoeld en gepauzeerd en iedere keer meen ik die schaduw van de ogen en de mond alsmede het baardje en het hoge voorhoofd van ron te herkennen.
Hij is daarna ook niet echt teleurgesteld dat hij de band niet heeft gezien, ja, zo te horen was het zo vaag en kon je er toch niks uithalen, ben blij dat ik ben gaan slapen. Slim voor een mol. slapen, is hij lekker uitgerust de volgende dag en alert voor de volgende mollenstreken.
En hij ging springen, ja, tuurlijk, dat is niet verdacht (volgens mij heb ik zo laag gescoord oh jee oh jee). En dan ook toch ineens niet durven en iedereen moedigt hem aan
En niemand verdenkt hem! Ze vinden hem zo dapper! Straks krijgen we de bungeejump en dan durft ron echt niet en iedereen gaat hem geloven omdat hij bij de brug ook al niet durfde.
als klap op de vuurpijl komt bij ron weer de vraag : "wie is de mol?" in beeld bij de executie en dat kan toch geen toeval meer zijn? Ik wil niet definitief aan een mol gaan vastzitten, maar ron is toch echt de molligste.