Auteur Topic: Ron is (niet) de mol!  (gelezen 160299 keer)

Offline Ziet

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #240 Gepost op: 20-04-2003, 11:56:06 »
De boot werd gevonden nadat al het geld al verloren was... het enige wat het niet vinden van de boot zou opleveren is een nacht in een tent met 4 personen met spullen voor 3... wat zou jij doen???

ja da's waar... ::)

Offline Lonneke

• Forumlid
  • Dit forum is het helemaal !
« Reactie #241 Gepost op: 20-04-2003, 12:20:52 »
Naar aanleiding van aflevering 6, die zojuist uitgezonden is, zijn mijn twijfels bij Ron als oprechte kandidaat weer groter geworden.

::)Ik vond Ron ook verdacht deze aflevering. Dacht ook dat hij het vlot expres omtrok (het ging toch wel mis hoor), kijk de beelden maar.
Alleen was er geen zekerheid dat Ron in de helicopter terecht zou komen. Dat vind ik wel een risico van de organisatie... Nu hij wel werd gekozen was het een eitje om die 10.000 euro op te geven voor een vrijstelling (al is als je wat zekerder van je mol bent 10.000 euro heel veel geld..).Ik vind het eigenlijk net te makkelijk allemaal, te doorzichtig. Het had net zo goed René kunnen zijn en die had zeker voor het geld gegaan volgens mij.
Dus lijkt het mij dan minder opvallend als Elise zich gewillig door Ron laat afschieten (zij weet immers dat Ron voor de vrijstelling gaat). Ze loopt op die helicopter af maar kijkt niet echt in de richting van die helicopter.Hierdoor kan Ron haar makkelijk raken. Ze had hem kunnen zien en dan ook kunnen schieten. Ze blijft verdwaasd achter en laat zich het koffertje ook zo maar ontfutselen. Ok, ze is verrast, maar speelt ze dat niet??? ('Wat die je nou??) :-\

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #242 Gepost op: 20-04-2003, 12:23:48 »
Ik ben nu ook definitief om: RON = DE MOL!!!

Hij vindt wel heel snel de benzine en het bootje: nadat al het geld toch al verloren is!!
10.000 euro voor een vrijstelling!  Die hij niet nodig heeft.

Mijn ultieme "persoonlijke"  bewijs:

Na al 3 afleveringen op Ron gestemd te hebben, heb ik vrijdag mijn mol gewijzigd in Patricia! Ehm...al voor de uitzending goed en wel begonnen was (maar te laat om nog te wijzigen) had ik al zo'n idee dat ik dat beter niet had kunnen doen.
En ja hoor, de mol straft onmiddellijk!  :-\

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Jayne

• Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
« Reactie #243 Gepost op: 20-04-2003, 13:17:52 »
Ik ben er niet zeker van dat Ron de crew vantevoren heeft moeten vertellen wat hij ging doen bij die helicopteropdracht. Ik denk het eigenlijk niet, en dan hebben ze het dus ook niet kunnen doorgeven aan Elise, als ze de mol is.
Maar als Ron de mol is, dan wisten ze natuurlijk wel wat hij zou doen. ;D

Offline lidia

• Forumlid
« Reactie #244 Gepost op: 20-04-2003, 14:49:09 »
Mijn vermoeden dat Ron de mol is, wordt steeds sterker. Vorige week twijfelde ik nog even over Chandrika, maar nu is definitief Ron mijn mol.Win het vertrouwen van de groep. En wie vind de boot? juist. Alleen de mol wist waar hij moest zoeken. Het enigste waar ik mee zit is dat Angela vorige week zei:"je wordt verdacht ,maar dat hoort erbij."En Ron wordt volgens mij door niemand verdacht.Maar Ron is subtiel doch duidelijk aanwezig(of afwezig bij het molle filmpje).

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #245 Gepost op: 20-04-2003, 14:50:26 »
hmm.. het is toch ook makkelijk te saboteren die "wie vertrouw je het meest?" opdracht?

Wie vertelt de uitslag? juist, angela.

En zouden de kandi's dan achteraf bij elkaar gaan zitten en vragen: wie heb jij ingevuld met de vertrouwensvraag? Dacht het niet.

Offline japjer

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 20-04-2003, 15:15:09 »
Het enigste waar ik mee zit is dat Angela vorige week zei:"je wordt verdacht ,maar dat hoort erbij."En Ron wordt volgens mij door niemand verdacht.Maar Ron is subtiel doch duidelijk aanwezig(of afwezig bij het molle filmpje).

Als ik het goed heb werd hij toen WEL verdacht, door aafke. Dat was aan het begin van de aflevering, ik geloof dat ze daar weer van af is gestapt en floep! druit.

Offline CALIMERO

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
« Reactie #247 Gepost op: 20-04-2003, 15:18:51 »
hmm.. het is toch ook makkelijk te saboteren die "wie vertrouw je het meest?" opdracht?

Wie vertelt de uitslag? juist, angela.

En zouden de kandi's dan achteraf bij elkaar gaan zitten en vragen: wie heb jij ingevuld met de vertrouwensvraag? Dacht het niet.

Gedeeltelijk heb je gelijk Quuipo, omdat het aantal stemmen tussen rene en ron zo dichtbij elkaar lagen. Maar als ferdi als meest betrouwbare persoon eruit was gekomen hadden de kandi's toch wel even met elkaar overlegd. Trouwens de mol kan ook op zich zelf hebben gestemd.Weer een aanwijzing richting ron die uiteindelijk de meeste stemmen heeft. En de mol had altijd 2 scenario's. Dit scenario had echter als gevolg dat er nog eens extra 10000 euro uit de pot ging.

Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Raccie

• Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 20-04-2003, 15:33:16 »
Ron deed in aflevering 6 wel iets heel onverwachts in minj ogen, hij schoot Elise af.. van hem had ik niet verwacht dat hij voor een vrijstelilng zou gaan op deze manier

Ik vind het eigenlijk helemaal geen mollestreek van Ron om voor de vrijstelling te gaan. Ik denk dat elke andere kandidaat die dit aanbod had gekregen het ook gedaan zou hebben. En bovendien is tot nu toe elk aanbod voor een vrijstelling door de kandidaten aangenomen.....

Maarja..Ron kan nog steeds de mol wel zijn....

Offline Rocky

• Forumlid
  • Isn't it ironic, don't you think?
« Reactie #249 Gepost op: 20-04-2003, 15:52:02 »
Ik weet het niet; een normale kandi zou het toch als verraad beschouwen, denk ik. Herinner je je Hugo niet, die het daarom als een zeer moeilijk punt beschouwde; je schiet je kameraden niet neer, ook al is het met een paintball-geweer...

Thank U

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #250 Gepost op: 20-04-2003, 16:32:23 »
Ik ben nu ook definitief om: RON = DE MOL!!!

Hij vindt wel heel snel de benzine en het bootje: nadat al het geld toch al verloren is!!

Wel, ze hadden 5000 euro uitgegeven. Als Ron het bootje niet had gevonden, hadden ze de 5000 euro niet teruggewonnen. Het is dus eigenlijk niet zo'n goede mollenstreek (tenzij hij het deed om vertrouwen te winnen in de groep).

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 20-04-2003, 17:56:13 »
Gedeeltelijk heb je gelijk Quuipo, omdat het aantal stemmen tussen rene en ron zo dichtbij elkaar lagen. Maar als ferdi als meest betrouwbare persoon eruit was gekomen hadden de kandi's toch wel even met elkaar overlegd. Trouwens de mol kan ook op zich zelf hebben gestemd.Weer een aanwijzing richting ron die uiteindelijk de meeste stemmen heeft. En de mol had altijd 2 scenario's. Dit scenario had echter als gevolg dat er nog eens extra 10000 euro uit de pot ging.

Ja inderdaad kan mol op zichzelf hebben gestemd. Ik heb steeds in mijn herinnering een soortgelijke opdracht in mol seizoen 2 (of 3 ik weet niet meer zeker welke), toen waren ze in een ruine ofzoiets en toen moesten ze ook de meest betrouwbare eruit halen. Volgens mij kozen ze toen ook de mol als betrouwbaarste maar dat weet ik niet meer zeker.

Uit de verdenkingen die iedereen koestert kun je zien wie ze iig *niet* vertrouwen dus is het ook wel plausibel dat ron als betrouwbaarste eruit kwam... anyways... Als de mol niet in de helicopter zou zitten hoe zou hij/zij dan kunnen saboteren? zoals het nu is gelopen is het echt een top sabotage actie uit mol oogpunt. Geen geld en een onverdachte vrijstelling.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #252 Gepost op: 20-04-2003, 18:03:01 »
Ik heb nog een paar kanttekeningetjes bij Ron waardoor ik heb nog niet helemaal verdenk:

1. Er is nog steeds die hint die naar Ron leidt, alleen een vage hint dat er AVRON ergens zou hebben gestaan. (soortgelijke hint als woeSTIJNvis)
2. Bij de lintjesopdracht maakte Ron een omgekeerde mollenstreek. Als hij daar wou mollen moest hij juist wel binnenkomen met de lintjes.
3. Na 2x een mannelijke mol denk ik niet zo gauw dat de mol opnieuw een man is, daarbij zei Angela dat de mol niet een zelfde soort karakter had als de vorige mollen, terwijl Ron wel trekjes van Nico en George.
4. Bij het opzoeken van de koffers van de kandidaten was Ron erg actief en behulpzaam

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #253 Gepost op: 20-04-2003, 18:05:00 »
,maar het verraad was heerlijk. Lijkt me ook een kick om zelf te doen  8)

Offline Kukai

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 20-04-2003, 18:30:33 »
Ben wel benieuwd of Ron en George elkaar kennen. Ze komen allebei uit Utrecht (omgeving). Daarnaast is Ron grafisch ontwerper, vanuit welk beroep hij George misschien ontmoet heeft. Misschien heeft G. wel zijn eigen opvolger aangewezen.  ;)

“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #255 Gepost op: 20-04-2003, 20:13:21 »
Ron vond de reddingsvesten, dit vind ik wel een molse actie omdat dat een van de hinst was die ze zouden krijgen als ze Elise en René belden ..
eerst de muzikale hint even afwachten, dan zal ik alle hints eens aan Ron proberen te koppelen :)

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline lidia

• Forumlid
« Reactie #256 Gepost op: 20-04-2003, 20:51:02 »
Bij de lintjes opdracht was het wel een mollestreek, hij wist dat ie niet de laatste was en had ruim 20 linten meegenomen waardoor de andere haast niets meer zagen hangen. Daarbij als je langs een huisje komt dan roep je toch even of er iemand is? Het niet binnen de tijd binnenkomen kan te maken hebben met het feit dat Elise het toch gered had.

Offline Momferdina

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 20-04-2003, 21:20:38 »
en dankzij Ron hingen er gelukkig niet zoveel lintjes voor Elise... en als bonus kwam ook hij niet binnen... dat scheelde mooi 2000 euro voor de pot..

Dus als mol heb je dan niet goed nagedacht... óf je haalt veel lintjes weg, zodat de rest het nooit kan vinden en komt zelf WEL binnen... óf je laat voor de nakomelingen veel lintjes hangen, zodat die veel euro's hebben en komt NIET binnen, zodat dan ook de euro's uit de pot gaan...  

Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline flupke01

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 20-04-2003, 22:33:42 »
Voor de geinteresseerden. Ik heb net iets over Ron, het getal 28 en 30 onder aanwijzingen gezet. Erg vaag gedoe eigenlijk, maar ach je weet het nooit met deze zeer ingewikkelde, verwarrende mol...

Uw betrouwbare tipgever!

Offline Quuipo

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 21-04-2003, 09:06:08 »
en dankzij Ron hingen er gelukkig niet zoveel lintjes voor Elise... en als bonus kwam ook hij niet binnen... dat scheelde mooi 2000 euro voor de pot..

Dus als mol heb je dan niet goed nagedacht... óf je haalt veel lintjes weg, zodat de rest het nooit kan vinden en komt zelf WEL binnen... óf je laat voor de nakomelingen veel lintjes hangen, zodat die veel euro's hebben en komt NIET binnen, zodat dan ook de euro's uit de pot gaan...  

Of je loopt hard voorbij het hutje en neemt ondertussen even een videoboodschap op  ;D

maar zeg nou, als ron nou met veel lintjes toch wel was binnengekomen was hij toch wel ineens heel verdacht? dit is juist veel subtieler. Vergeet niet dat de mol zijn streken niet te opvallend moet doen zodat hij niet snel ontmaskerd wordt.

het verbaasde me wel dat niemand na zijn schietactie hem verdacht. Iedereen vond het zo logisch dat hij de vrijstelling nam.