Auteur Topic: Ron is (niet) de mol!  (gelezen 160304 keer)

Offline Siebrand

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #280 Gepost op: 25-04-2003, 12:44:15 »
Ik ben er vrij zeker van dat Ron de Mol is. Aan de andere kant is er geen kandidaat die Ron verdenkt: ze beschouwen hem juist als de meest betrouwbare persoon. Als Ron de Mol is, zou het me dan ook niet verbazen als de winnaar nog steeds op de verkeerde Mol stemt.

Offline Tweety

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #281 Gepost op: 25-04-2003, 15:13:58 »
Net als Momferdina betoogt, is de opdracht nog niet mislukt. Angela zegt asls voice over dat het beste wat ze nu nog kunnen doen is de schade beperkt houden door de opdracht te laten slagen.
Dus ja de mol heeft als doelstelling geld uit te pot te houden of te halen en NEE, de opdracht was nog niet afgerond. Ze hebben de opdracht laten slagen met nog slechts enkele minuten op de klok.
10 Minuten rekken moest wel te doen zijn. Ferdi heeft als enige een trui over zijn wetsuit aangetrokken (scene dat de brief moet worden geopend), dus de kou op moment van spelen viel wel mee.

Sorry, maar welke "schade" houden ze dan beperkt door de opdracht te doen slagen? Toch alleen dat ze in het hotel mogen slapen en niet op het eiland hoeven te kamperen?
Je kunt de mol, wie het dan ook is, toch niet kwalijk nemen, als er toch al geen geld in de pot komt, om voor een warme douche en zacht bed te kiezen i.p.v. kamperen?

Wat mij betreft is de opdracht van de Mol allang geslaagd: geen geld in de pot.

Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #282 Gepost op: 25-04-2003, 15:17:13 »
De schade blijft beperkt doordat ze de 5000 euro die het openen van de aanwijzingen heeft gekost weer terugwinnen omdat ze op tijd het hotel bereiken. Nu is de opbrengst dus 0. Maar die had ook -5000 kunnen zijn.

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #283 Gepost op: 25-04-2003, 15:23:09 »
Ow, dan heb ik ff wat gemist. Ik dacht dat ze zowiezo al geen geld in de pot hadden, ook al zouden ze alsnog dat hotel op tijd bereiken...

??? :-X

Maar volgens mij klopt dat niet hoor Pinootje. Op de .nl site staat nl:

Citaat
Op het eiland hebben ze het erg koud en dus wordt de envelop gauw geopend. Hierin zitten enkele aanwijzingen. In de baai van het eiland blijkt een boot te zijn afgezonken. Als men deze boot eindelijk heeft gevonden, is de overtocht niet moeilijk meer. De vier varen naar het hotel toe en komen daar ook binnen de tijd aan. De opdracht is geslaagd, maar geld is er niet verdiend.

Hé? Of zou er dan nog 5000 van de pot áf gaan als ze het hotel niet bereikten? Pff, ik weet het niet meer hoor, ik zal eerst even m'n huiswerk gaan doen....

« Laatst bewerkt op: 25-04-2003, 15:26:02 door Tweety »

Offline Pino

• Forumlid
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
« Reactie #284 Gepost op: 25-04-2003, 15:27:52 »
Nee, maar ook niet verloren.
(die tong-smilie wil ik ook!)

A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Tweety

• Forumlid
  • Carpe fucking diem!
« Reactie #285 Gepost op: 25-04-2003, 15:33:11 »
"k heb m'n post al ge-edit....

Die tong smiley? Die zal ik wel een keer van jou gejat hebben..ik jat nl. alle smilies van jou!

(sorry, off-topic  :-\)

Offline majornono

• Forumlid
« Reactie #286 Gepost op: 26-04-2003, 12:56:12 »
Als Ron de Mol is, zou het me dan ook niet verbazen als de winnaar nog steeds op de verkeerde Mol stemt.

Aangezien er volgens het lijstje van Dopey twee mensen zijn die de mol zouden kunnen zijn, nl. Chandrika & Ron, zullen er idd. een hoop mensen op de verkeerde stemmen. Chandrika dus. Aangezien Ferdi er nog in zit, neem ik aan dat hij verkeerd stemt, maar wel op de meest gunstige. Chandrika zit qua opdrachten en acties dicht bij Ron.

Offline Ville

• Forumlid
« Reactie #287 Gepost op: 27-04-2003, 00:27:37 »
Ik vond het opvallend dat Ron zo door blijft vragen aan Chandrika en Rene waarom zij zoveel later terugkomen in het hotel en wat ze in de tussenliggende tijd hebben gedaan. Alsof hij weet dat ze George hebben gesproken en hoopt dat ze dat alsnog met de groep zullen bespreken. En hij zorgt met dat doorvragen er ook voor dat er misschien ook nog andere zijn die vragen gaan stellen. Hij vestigt er naar mijn mening te veel de aandacht op dat ze later terug zijn en wil te graag weten wat ze gedaan hebben...

don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!

Offline tuindwerg

• Forumlid
« Reactie #288 Gepost op: 27-04-2003, 20:00:28 »
Ik vond het opvallend dat Ron zo door blijft vragen aan Chandrika en Rene waarom zij zoveel later terugkomen in het hotel en wat ze in de tussenliggende tijd hebben gedaan. Alsof hij weet dat ze George hebben gesproken en hoopt dat ze dat alsnog met de groep zullen bespreken. En hij zorgt met dat doorvragen er ook voor dat er misschien ook nog andere zijn die vragen gaan stellen. Hij vestigt er naar mijn mening te veel de aandacht op dat ze later terug zijn en wil te graag weten wat ze gedaan hebben...

Tijdens de aflevering werd door Rene of Chandrika (ik meen Chandrika) gezegd, dat de groep er geen probleem van maakte. Ik vond ook niet dat Ron erg doorvroeg... :)

Verder verdenk ik Ron niet echt, als hij toch de Mol blijkt te zijn dan is dat echt ontzettend knap! De andere kandidaten vertrouwen hem, en verdenken hem dus blijkbaar niet!

Offline laafje

• Forumlid
« Reactie #289 Gepost op: 27-04-2003, 20:39:51 »
Heeft dan niemand dat sneeky lachje van Ron gezien toen onze geweldige Sjors die platenzaak inliep.

Allereerst wimpelde hij hem heel snel af:
No, I don't know where that is, ask him, of zoiets dergelijks. Waarna hij wegloopt en dan heel even omkijkt. Dit is dus het moment van het sneeky lachje.

Verder vraagt hij aan die vent waar het ook alweer was en zegt de tijd (half 6???) erbij. Die man bevestigd dat het dat metrostation is en zegt verder niks over de tijd. Wat hij volgens mij ook gehoord MOET hebben.

Waarom zei Ron half 6 en ging niemand daar tegen in. Iedereen heeft toch de tijd gehoord, of zeg ik hier iets verkeerds  ??? Ach ik blijf gewoon bij Ron als mol en hoop nu niet weer de winnaar aan te wijzen.  :P Want dat is me vorig jaar gelukt en dit jaar bij de belgen ook.

Dus voor mij is Ron nog steeds de mol.

Groetjes Laafje

Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #290 Gepost op: 27-04-2003, 20:47:05 »
Ik vind dat Ron zowiezo altijd erg apart kijkt. Een afwachtend, niet al te enthousiast een beetje als een boer met kiespijn. Ik kan het niet helemaal uitleggen.

Ik weet niet, maar door zijn gezichtsuitdrukkingen verdenk ik hem het allermeest. Met of zonder mollenstreken!

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #291 Gepost op: 27-04-2003, 20:50:12 »
Ik vind dat Ron zowiezo altijd erg apart kijkt. Een afwachtend, niet al te enthousiast een beetje als een boer met kiespijn. Ik kan het niet helemaal uitleggen.

Ik weet niet, maar door zijn gezichtsuitdrukkingen verdenk ik hem het allermeest. Met of zonder mollenstreken!

Dat heb ik nou precies ook zo. Daarom kon ik eerst niet geloven dat hij de Mol zou zijn, hij 'deed' gewoon zo mols. :) [size=0,1]Alsof de finale al geweest is...;)[/size]

Offline tuindwerg

• Forumlid
« Reactie #292 Gepost op: 27-04-2003, 20:58:38 »

Allereerst wimpelde hij hem heel snel af:
No, I don't know where that is, ask him, of zoiets dergelijks. Waarna hij wegloopt en dan heel even omkijkt. Dit is dus het moment van het sneeky lachje.

Ik vind juist dat Ron als enige duidelijk de hint herkende, omdat hij het toch nog een keer navroeg? Of ben ik nu weer in de war?  ???

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #293 Gepost op: 27-04-2003, 21:07:21 »
ja dat leek mij ook. Hij snapte gelijk dat er iets niet klopte. Vroeg het later nog even na (iets over een rare gozer met blond haar)
Chandrika had geen idee, al vond ze het ook wel een rare vent. Bij Rene zag ik helemaal geen herkenning en toen hij eindelijk doorhad wie het was leek het me niet gespeeld (bij Chandrika ook niet) Ferdi zag ook niks, maar die had volkgens mij de hint op een andere manier verwacht. Van Elise kan ik het niet plaatsen.

Volgens mij vond Ron het wel leuk om te djen, dus een mooi baantje voor de mol... beter dan koffers zeulen.

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline tuindwerg

• Forumlid
« Reactie #294 Gepost op: 27-04-2003, 21:11:21 »
Van Elise kan ik het niet plaatsen.

Ik kan me van Elise heel goed voorstellen dat zij de hint niet begreep, maar ik snap echt niet waarom Ron niet op tijd was. Dat is volgens mij gemold...  >:( Ron is mijn mol helemaal niet!

Offline paraceta

• Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
« Reactie #295 Gepost op: 28-04-2003, 01:01:15 »
Ron had evenals Chandrika geen invloed op de autoopdracht. Lijkt me toch dat de mol zo veel mogelijk invloed moet hebben op de opdrachten. Bovendien was de eigenschappenopdracht makkelijk te mollen als je in de groep zit waar je de foto's er weer bij moet zetten, dus is het niet nodig om de mol bij de 'eigenschappenplaatsers' te zetten. Ron is dus niet de mol (en Chandrika ook niet).

Offline Ruud2003

• Forumlid
« Reactie #296 Gepost op: 28-04-2003, 01:45:20 »
Er van uitgaande dat, mijns inziens, de mol:

Zijn bagage niet ingeleverd heeft,
Ge-bunjee-jumped heeft,
Bij de lintjes opdracht aanwezig was,
Gelumberjacked heeft, en
Op het eiland zat,

blijven er eigenlijk nog maar twee verdachten over tw. Ron en Chandrika.

Aangezien Chandrika zoooo erg verdacht wordt door Ferdi (en ik mij dus niet voor kan stellen dat de Avro daar niets aan gedaan heeft) is er maar een conclusie:
Ron is de mol.
Ja Dopey, ik ben het helemaal met je eens, behalve dan dat de mol natuurlijk Chandrika is. De aanwijzingen in de videoboodschappen van Angela aan de mol wijzen allemaal naar haar. (Zie mijn analyse van vandaag bij 'Chandrika is de mol').
Ferdi zit goed met zijn keus. Waarom zou de Avro daar iets aan moeten doen? Hoe zouden ze dat overigens kunnen? Vragen of hij een andere mol wil kiezen omdat de kijkers 't te snel door hebben? En als hij dat weigert, 'm dan maar naar huis sturen?
Overigens, uit de poll blijkt dat slechts weinigen voor Chandrika kiezen. Blijkbaar vinden alleen Ferdi en ik haar zooooo verdacht...  ;)

Ruud

Goede jacht!

Offline ReneB

• Forumlid
« Reactie #297 Gepost op: 28-04-2003, 01:46:10 »
Ik kan me van Elise heel goed voorstellen dat zij de hint niet begreep, maar ik snap echt niet waarom Ron niet op tijd was. Dat is volgens mij gemold...  >:( Ron is mijn mol helemaal niet!

Ron bemerkt als zijn opdracht erop zit dat de rare man de boodschap voor hem moet hebben achtergelaten. Hij vraagt de man van de winkelwat het ook al weer was en komt zo achter het metrostation. Hij maakt hier echter de fout (?, ik denk van wel: hij doet 't op geheugen).

Daarna hebben Ron en Elise telefonisch contact en geeft Ron 1/2 6 door. Elise heeft daarna contact met René en later Ferdi, en geeft aan beide ook 1/2 6 door.

Waarom is René er wel om 1/2 5, terwijl hij de boodschap heeft gemist ("Ik heb alleen een telefoon gekregen"). Omdat ie er toch moest wezen?

Ferdi had in de gaten dat de boodschapper een acteur was (ge-ensceneerd) en zal de boodschap, plaats en tijd, hebben op gepikt. Maar waarom zegt hij er niets over tegen Elise. Als Ron de mol is, is Ferdi te goeder trouw; maar als Ferdi de mol is en Ron een foutje maakte...

Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Ruud2003

• Forumlid
« Reactie #298 Gepost op: 28-04-2003, 01:53:48 »
Ron had evenals Chandrika geen invloed op de autoopdracht. Lijkt me toch dat de mol zo veel mogelijk invloed moet hebben op de opdrachten. Bovendien was de eigenschappenopdracht makkelijk te mollen als je in de groep zit waar je de foto's er weer bij moet zetten, dus is het niet nodig om de mol bij de 'eigenschappenplaatsers' te zetten. Ron is dus niet de mol (en Chandrika ook niet).
Op de videoboodschap aan de mol zegt Angela: "Het wordt tijd dat je je nu als kandidaat gaat gedragen. Ga maar eens voor het geld."
De mol (Chandrika) heeft dus inderdaad niet gemold, maar de warrige Elise heeft op het laatste moment 2 foto's verplaatst. Soms mislukken opdrachten vanzelf...  :(

Ruud

Goede jacht!

Offline ReneB

• Forumlid
« Reactie #299 Gepost op: 28-04-2003, 01:58:42 »
Soms mislukken opdrachten vanzelf...  :(

Om met Ferdi te spreken: "Ik heb mijn mol weer zien werken." Wie steunde Elise in haar keuze zodat de ander niet veel tegengas kan geven?

Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"