Auteur Topic: Ron is (niet) de mol!  (gelezen 160280 keer)

Offline Rob78

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ron is (niet) de mol!
« Reactie #300 Gepost op: 28-04-2003, 10:44:57 »
Ik wil wel een dubbel-of-niets mbt tot dat schoenen-eten!  ;D

Ik heb een zeer duidelijke hint naar RON gevonden in aflevering 7:

In het stukje van "DJ-Ron". Op een gegeven moment zie je Ron een CD-hoesje van Craig David naar boven houden nadat hij de CD naar erin heeft gestopt. (Hij zegt erbij dat hij het het verschrikkelijke muziek vindt: als hij het over Craig David heeft ben ik het overigens 100% met hem eens)

MAAR: de muziek is NIET van craig david!
Het is Airbag van Radiohead!!!

Eerst dacht ik: Toeval, foutje. Maar later doet ie het weer: (Moby ipv Enya)

En radiohead staat ook niet op de playlist. Maar het CD-hoesje zie je als je goed kijkt wel bij Ron liggen. Hij kijkt er zelfs vanachter de CD van Craig David naar als hij deze omhoog houdt!

Wat is er dan zo speciaal aan die CD van Radiohead????
Het is de CD OK computer (goede cd btw)

OP DE ACHTERKANT STAAT EEN................ METROSTATION!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ron is mijn mol, en ik had na aflevering 3 nooit naar Astrid moeten switchen...

Als je ook kijkt wie de meeste en (qua geld) grootste opdrachten laat mislukken: Ron

18.000 euro om de executie te laten stoppen (heel sneaky steekt hij zijn hand op, uiteraard om zogenaamd zijn eigen hachje te redden omdat hij nog moest komen)
10.000 met de vrijstelling
en deze aflevering weer met zijn half zes. Hiervan werd de aandacht afgeleid door de gesprekken met George. (Hij lijkt me wel een goede mol te zijn geweest btw!)

Ik heb de vorige week de muzikale hint (6) niet gehoord, maar ik heb vernomen dat het
achteruit: 'take the money and run' was???

Kan het niet RADIOHEAD zijn met IDIOTEQUE??
(van de cd Kid A)

Overigens heb ik nog iets heel triviaals gezien in de 2e aflevering mbt Ron:

In het zwembad scheen het de bedoeling te zijn dat Ron het er zelf uit zou halen. Maar hij is natuurlijk niet gek (canada is KOUD) en haalt hij er een badmeisje bij. Dan kijkt hij wenkbrauw-ophalend opzij! Niet naar dat meisje of de cameraman!!! Alsof hij zich verontschuldigt tov iemand anders van de crew.
Triviaal, maar toch enigszins vreemd.

« Laatst bewerkt op: 28-04-2003, 10:48:59 door Rob78 »

Offline limone

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
« Reactie #301 Gepost op: 28-04-2003, 11:33:13 »
Heeft dan niemand dat sneeky lachje van Ron gezien toen onze geweldige Sjors die platenzaak inliep.

Allereerst wimpelde hij hem heel snel af:
No, I don't know where that is, ask him, of zoiets dergelijks. Waarna hij wegloopt en dan heel even omkijkt. Dit is dus het moment van het sneeky lachje.

Dit lachje viel mij ook gelijk op! Het leek net alsof Ron wilde zeggen: 'zeg George, ik herken je wel hoor, maar ik heb je nu niet nodig'. Het lachje was ook nog eens vertraagd en met een vreemd soort muziekje eronder gemonteerd uitgezonden!

Verder viel het mij ook op dat Ron een cd van Graig David omhoog hield, maar deze muziek niet draaide!! Het kan goed zijn, zoals Rob78 hierboven vermeld, dat hier een hint in verborgen zit!

Ik kan haast niet wachten tot de ontknoping!!

I got that tunnel vision going through my  head

Offline egel

• Forumlid
« Reactie #302 Gepost op: 28-04-2003, 11:35:24 »
Ik denk eigenlijk niet dat Ron de mol is,maar..........Hij staat wel in de aftiteling samen met George(de 2 mollen) op beeld.
Dus misschien toch wel...

Offline tomhaze

• Forumlid
« Reactie #303 Gepost op: 28-04-2003, 11:42:01 »
Ik vindt wel dat ze het een beetje overduidelijk maken dat hij de mol zou kunnen zijn, daarom wijk ik af van Ron en zit ik nog steeds vanaf afl 1 op: Chandrika

Offline D**n

• Forumlid
  • Go Karel!
« Reactie #304 Gepost op: 28-04-2003, 12:32:10 »
Ik wil wel een dubbel-of-niets mbt tot dat schoenen-eten!  ;D

In het stukje van "DJ-Ron". Op een gegeven moment zie je Ron een CD-hoesje van Craig David naar boven houden nadat hij de CD naar erin heeft gestopt. (Hij zegt erbij dat hij het het verschrikkelijke muziek vindt: als hij het over Craig David heeft ben ik het overigens 100% met hem eens)

MONTAGE... gewoon later andere muziek achter geplakt omdat de muziek niet goed te horen was... of hij bedoelde dat hij hem zou gaan draaien... kan nog zoveel meer zijn dan een aanwijzing ;)

Take a glorious bite out of the whole world

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #305 Gepost op: 28-04-2003, 12:57:03 »
Ik heb de vorige week de muzikale hint (6) niet gehoord, maar ik heb vernomen dat het
achteruit: 'take the money and run' was???

Kan het niet RADIOHEAD zijn met IDIOTEQUE??
(van de cd Kid A)

Nee dit is 100 % zeker de Steve Miller Band.

Offline Rob78

• Forumlid
« Reactie #306 Gepost op: 28-04-2003, 17:43:46 »
MONTAGE... gewoon later andere muziek achter geplakt omdat de muziek niet goed te horen was... of hij bedoelde dat hij hem zou gaan draaien... kan nog zoveel meer zijn dan een aanwijzing ;)

De CD van Radiohead ligt op tafel en Ron kijkt ernaar!!!
Dus het lijkt me dan ook uiterst onwaarschijnlijk dat de muziek er dan nog achteraf bij is gemonteerd. Dan had die CD er zeker niet gelegen. Kijk het stuk nog maar eens en je zult tot dezelfde conclusie komen.

Bovendien: Radiohead is alternatieve muziek. Daarvoor had hij Pearl Jam al (10 verschillende stijlen).

En sowieso zou het wel heeeel toevallig zijn dat hij een onbekend nummer kiest van een cd waarvan op de hoes een metrostation staat!

Maar goed, we zullen zien...

« Laatst bewerkt op: 28-04-2003, 17:51:03 door Rob78 »

Offline Poekie

• Forumlid
« Reactie #307 Gepost op: 28-04-2003, 18:04:33 »
De CD van Radiohead ligt op tafel en Ron kijkt ernaar!!!
Dus het lijkt me dan ook uiterst onwaarschijnlijk dat de muziek er dan nog achteraf bij is gemonteerd. Dan had die CD er zeker niet gelegen. Kijk het stuk nog maar eens en je zult tot dezelfde conclusie komen.

Bovendien: Radiohead is alternatieve muziek. Daarvoor had hij Pearl Jam al (10 verschillende stijlen).

En sowieso zou het wel heeeel toevallig zijn dat hij een onbekend nummer kiest van een cd waarvan op de hoes een metrostation staat!

Maar goed, we zullen zien...
Erg goed gevonden! Helaas deed mijn videorecordertje het niet  :'( :'( :'(, dus kan het zelf pas vrijdag bekijken, maar heb die (super)cd  van Radiohead wel in huis, klopt van dat metrostation op het hoesje.

Wat mij ook opviel, toen ik de fragmenten op de site bekeek, is dat je de Basement Jaxx versie van
On My Radio (origineel van The Selecter) hoort, wanneer George naar binnen wandelt. Nu heb ik in een ander topic (muzikale aanwijzigingen afl. 7)een deel van Ron's draailijst gezien, gaat tot en met nr. 7, en Basement Jaxx staat er niet bij. Of vergis ik me?
Kan zijn dat het nr 8,9 of 10 van die lijst is, maar dan is het zo dat George erg laat de cd-winkel inloopt, als Ron al bijna klaar is met de opdracht.

Weet eigenlijk niet of dit nuttige info is, maar het viel me op..ben blij als ik vrijdag alsnog de aflevering kan bekijken

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #308 Gepost op: 28-04-2003, 19:34:47 »
Ik heb een zeer duidelijke hint naar RON gevonden in aflevering 7:

Eerst dacht ik: Toeval, foutje. Maar later doet ie het weer: (Moby ipv Enya)

En radiohead staat ook niet op de playlist. Maar het CD-hoesje zie je als je goed kijkt wel bij Ron liggen. Hij kijkt er zelfs vanachter de CD van Craig David naar als hij deze omhoog houdt!

Wat is er dan zo speciaal aan die CD van Radiohead????
Het is de CD OK computer (goede cd btw)

OP DE ACHTERKANT STAAT EEN................ METROSTATION!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ben zelf ook Radiohead fan en heb de cd ook, het was me nog niet opgevallen maar het klopt inderdaad!
Ik weet niet of Airbag iets specifieks te betekenen heeft, het is gewoon het eerste nummer van de cd, dus wat je te horen krijgt wanneer je de cd erin stopt en gewoon op 'play' drukt.

Goed gevonden! Toch kan ik Ron maar niet echt plaatsen als mol....

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #309 Gepost op: 28-04-2003, 23:21:02 »
George: Do you know where the rock section is?
Ron: I don't know I just work here parttime, sorry
George: Do you know the metrostation Buenoventura?
Ron: I also not
George: I need to be there at 4.30, Buenoventura, metrostation
Ron: You have to ask him, I don't know
George: It's on the platform Henri Brousseau, Henri

Ron: It was the guy who was standing there with the yellowish hair and the (a) cap, said I have to be at the station at 5.30
Baas: I think that what he said was Bonaventure (op zijn Quebequois) or Buenaventure (op zijn Engels met accent)
Ron: BuenoventurA

Zijn "baas" zegt nl met een heerlijk Quebequois accent de naam van het station. Dan in het Engels en dan zegt Ron de naam gelijk er achter aan (die man krijgt niet eens de kans om het uit te leggen), maar spreekt het heel anders uit (een beetje op zijn Spaans/Postugees) dan dat zijn "baas" het voorzegt. Hij zegt het op zijn Georges, en wel een hele tijd erna....

« Laatst bewerkt op: 28-04-2003, 23:22:08 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Heinz

• Forumlid
  • Proost, Heinz!
« Reactie #310 Gepost op: 29-04-2003, 15:34:52 »
Nog een heel mollig lachje van Ron: bij de eigenschappenopdracht direct nadat Chandrika zegt 'wij hadden het net iets anders' en ze de kaartjes verwisseld. Dan zie je Ron echt ongelovelijk verdacht glimlachen... 8)

Offline Rocky

• Forumlid
  • Isn't it ironic, don't you think?
« Reactie #311 Gepost op: 29-04-2003, 16:37:16 »
Het gaat er niet om of wij hem zo vlug doorhebben, maar of de kandi's hem doorhebben. En dat is nog steeds niet het geval!! Dus speelt hij het wel erg goed ;)

Thank U

« Reactie #312 Gepost op: 29-04-2003, 16:40:44 »
Het gaat er niet om of wij hem zo vlug doorhebben, maar of de kandi's hem doorhebben. En dat is nog steeds niet het geval!! Dus speelt hij het wel erg goed ;)

Ja, hij is een erg goede mol als hij de mol is!

Offline appie

• Forumlid
« Reactie #313 Gepost op: 29-04-2003, 16:43:40 »
Ja een mol die erg terug getrokken is in zijn hol ;)

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #314 Gepost op: 29-04-2003, 17:55:10 »
Wat mij trouwens ook opviel toen ze Chandrika's warrigheid besproken is het volgende.

Ron haalt een voorbeeld aan waaruit moet blijken dat Chandrika warrig is (over die oodracht op het eiland toen ze het koud had)
Chandrika zegt: Dat vind ik niet warrig.

Volgens mij vind Ron dat ook niet warrig, maar wellicht wilde hij een situatie schetsen waarin Chandrika WEL warrig was, maar zich op het laatste moment bedacht, dat hij er toen helemaal niet bij was. Hij moest dus wat anders bedenken.

Offline Momferdina

• Forumlid
« Reactie #315 Gepost op: 29-04-2003, 17:59:38 »
Wat mij trouwens ook opviel toen ze Chandrika's warrigheid besproken is het volgende.

Ron haalt een voorbeeld aan waaruit moet blijken dat Chandrika warrig is (over die oodracht op het eiland toen ze het koud had)
Chandrika zegt: Dat vind ik niet warrig.

Volgens mij vind Ron dat ook niet warrig, maar wellicht wilde hij een situatie schetsen waarin Chandrika WEL warrig was, maar zich op het laatste moment bedacht, dat hij er toen helemaal niet bij was. Hij moest dus wat anders bedenken.

Sinds wanneer was Ron niet bij de eiland opdracht? Of bedoel je dat hij "er niet helemaal bij was"... en zelf nogal warrig is...  ???

edit:
Oh laat maar ik zie al wat je bedoelt... je bedoeld dat hij een ander voorbeeld wou geven over iets waar hij niet bij was, maar bedacht zich net op tijd, dat dat iets was waar hij niet bij was...

« Laatst bewerkt op: 29-04-2003, 18:01:44 door Momferdina »
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #316 Gepost op: 29-04-2003, 18:04:55 »
precies... dat bedoelde ik
Ik ben soms ook een beetje warrig

Offline flupke01

• Forumlid
« Reactie #317 Gepost op: 29-04-2003, 18:05:47 »
Nog een merkwaardige artiest op zijn lijst. Niet te horen maar wel het hoesje te zien en het staat ook op zijn playlist: TRICKY... eigenaardige keuze.....

Uw betrouwbare tipgever!

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #318 Gepost op: 30-04-2003, 12:15:44 »
Tricky heeft kennelijk een nummer dat heet Mission accompished. Welk nummer speelde Ron of is dat niet bekend?

Daarnaast is er een videogame (playstation) dat heet SSX Tricky
Seriously though, SSX Trcky boasts some mightily impressive talent from across the entertainment industry. Here's a run down of the dramatis personae: Lucy Liu (Charlie's Angels); Billy Zane (Titanic); Oliver Platt (Lake Placid); David Arquette (Scream); Macy Gray; Patricia Velazquez (The Mummy Returns); performance artist/very strange person Jim Rose; and indie music hero Bif Naked.

Er is ook een game dat heet "Starship Titanic"

« Laatst bewerkt op: 30-04-2003, 12:16:10 door dopey »

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #319 Gepost op: 30-04-2003, 14:06:46 »
Enkele van Trickys nummers:

Crazy claws, pumpkin, wonder woman, she makes me wanna die, black steel, hell is around the corner, give it to em, song for Yukiko, over me, something in the way en de bekendste: Excess en Evolution Revolution Love

Daarbij maakte Tricky ook een nummer met Massive Attack (die ook wordt gebruikt als achtergrondmuziek bij de mol) een nummer genaamd: Karma Coma

De stijl is hiphop

Bron: KAZAA