Fijn om te weten dat anderen er ook last van hebben. Jawel, ik dus ook! Al postte ik sowieso al niet te veel, dit jaar is het echt erg te noemen. Heb last van een immense writer’s block. Elke aflevering volg ik nog altijd met evenveel goesting, kijk uit om alle reacties te lezen, maar dan duurt het een hele dag eer ik op het forum geraak. Veel moeite gaat verloren met alles bij te lezen, want als ‘molloot van nu’ wil je toch op zijn minst proberen van alles op de hoogte te zijn. Anders zie je door de bomen het bos niet meer. Dit jaar is dat echter een hele opgave. Geen idee hoe dat komt, maar ik sla soms hele stukken over en dan zie je dus het grote geheel niet meer.
Eer ik dan van alles op de hoogte ben zinkt de moed me alweer in de schoenen om zelf te gaan posten. Want wat ga je bijbrengen en waar ga je dat plaatsen, soms voelt het alsof alles al gezegd is wanneer ik ertoe kom om op het forum te gaan posten. En op een resem ongeïnspireerde posts zit niemand echt te wachten. Dus laat ik het de laatste weken maar zo. Trouwens, ligt het aan mij of lijkt het dit jaar alsof we met zoveel meer zijn?
Het lijkt wel alsof het programma té succesvol is geworden, te populair. Té veel info, té veel meningen, kortom té veel van alles. De pool en beurs zijn moeilijk om te weerstaan dus daar ook nog eens aan meedoen en uitgebreid over nadenken. Komt daarbij dat het soms lijkt alsof alles in het programma al eens de revue gepasseerd is. Plus de kandidaten zijn zo goed op de hoogte van wat hen te wachten staat, elk jaar wordt het erger en erge, de jokers en vrijstellingen blijven me ergeren. Zou wel eens een seizoen willen waarvan de kandidaten nog nooit een aflevering hadden gezien. Maar dat is een waanbeeld dat helaas nooit meer gaat uitkomen. Als er nog een nieuwe reeks van komt raad ik de makers aan om terug naar de basis te gaan, onverwachte dingen erin te steken en de kandidaten niet zo te verwennen met jokers, vrijstellingen en alle andere oneerlijke dingen. Dat zou het programma heel goed doen en erg verfrissen. Gewoon doodeerlijk, de beste spelers gaan door en niet door de nodige dosis geluk.
Verder vind ik het nog altijd een fantastisch programma, en misschien is dit een harde conclusie, maar is dit dan misschien het seizoen te veel? De spoilers deden de beleving van het programma zeker geen goed. Maar soit, ik ga alvast mijn best doen om terug wat meer te posten, beetje inspiratie opdoen, al is één kleine week echt te kort om alles uit te spitten. De dagelijkse rompslomp dit jaar is daarvoor redelijk veeleisend.
Tot zo ver mijn lange ‘tirade’. Dat lucht enorm op, krijg plots al meer zin om te posten haha. Hopelijk kan ik mijn molmoeheid nog net op tijd bestrijden. Op hoop van zege!