Auteur Topic: Aanwijzingen  (gelezen 144102 keer)

Offline ReneB

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aanwijzingen
« Reactie #460 Gepost op: 10-05-2003, 17:00:43 »
Iets heel anders (of eigenlijk niet).

Na Google op "geschiedenis en 1144" kom ik bij een beschrijving van de gemeente Helden. (Heldendaden?)

In die gemeente ligt ook het dorpje Willemslust. "Huize Savelberg, een tehuis voor geestelijk gehandicapten, is een belangrijke werkgever in de zorgsector. Zou Chandrika daar werken?"
http://www.helden.nl/nl/html/algemeen/gemeente/historisch/heldensehistorie.asp

(Edit) Idd Han13, ik bedoel Koningslust.

« Laatst bewerkt op: 10-05-2003, 23:42:23 door ReneB »
Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #461 Gepost op: 10-05-2003, 19:37:34 »
Na Google op "geschiedenis en 1144" kom ik bij een beschrijving van de gemeente Helden. (Heldendaden?)

In die gemeente ligt ook het dorpje Willemslust. "Huize Savelberg, een tehuis voor geestelijk gehandicapten, is een belangrijke werkgever in de zorgsector."
http://www.helden.nl/nl/html/algemeen/gemeente/historisch/heldensehistorie.asp

Ik woon in Venlo, wat heel dicht bij Helden ligt, en ik heb toch echt nog nooit van 'n dorpje Willemslust gehoord. Bedoel je niet Koningslust?  :-\

Ik begrijp eigenlijk niet zo heel goed, hoe dit 'n aanwijzing zou moeten zijn. En ik denk dat er wel nog veel meer tehuizen voor geestelijk gehandicapten zijn in Nederland, dus ook wel ergens bij Chandrika's woonplaats in de buurt. 't lijkt me niet dat ze helemaal hier in Limburg werkt.

Offline Orientalred

• Forumlid
  • OR is back in town...
« Reactie #462 Gepost op: 10-05-2003, 19:40:22 »
Nou, eerlijk gezegd denk ik dat je het niet zó ver moet gaan zoeken. Dit heeft niets meer met de serie op zich te maken, wat je allemaal wel of niet te zien en te horen krijgt. Dit gaat meer richting het priveleven van de kandi's.

Ik vind het best een leuke redenatie, maar toch  ???

You ever want something, that you know you shouldn't have. The more you know you shouldn't have it, the more you want it.

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #463 Gepost op: 10-05-2003, 19:42:19 »
Even wat geschiedenis bijschaven, in aflevering 6 zegt Angela 'verraad hing in de lucht, dit keer zelfs letterlijk' of zoiets dergelijks. Toen 4 kandidaten met het vliegtuig naar het eiland moesten, vlogen ze. Aangezien Patrica en Ferdi eruit liggen, kunnen dat alleen Chandrika en Ron zijn. Ron zat in de helikopter nog een keer in de lucht, tip?

Dit was gewoon een 'intikkertje'. Ron zat in de helicopter en ging later de groep verraden, dus 'verraad zat in de lucht'. Maakt niet uit hoor, intikkertjes zijn makkelijk te missen.  ;)

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #464 Gepost op: 10-05-2003, 19:58:49 »
Ik heb vanmiddag nog eens de introfilmpjes lopen bekijken (had afl 2 nog op band), ten eerste wil ik even terugnemen wat ik eerder heb genoemd, in afl 2 hoor je ook 'Elise gas Elise gas!' precies het zelfde als de afgelopen keer (misschien dat het in aflevering 4 of 5 anders was, dat weet ik niet).

Verder viel me nog wat, maar't is misschien wat vergezocht. Ik zit met dat filmpje van Ferdi in m'n maag. Eerste zie je de helikopter (Ron), vervolgens iemand schieten (René) en vervolgens wordt Ferdi aangekondigd. Het filmpje erna is van Elise. Zouden dit de laatste 3 slachtoffers van Elise zijn. Eerste Ferdi weg, dan René en dan Ron? Chandrika wint. Mmm, misschien idd wat vergezocht.  ::) Maar er zit wat in die introfilmpjes, ik weet het zeker!  ;)

Offline Smartie

• Forumlid
« Reactie #465 Gepost op: 11-05-2003, 01:00:53 »
[copy-paste van .nl]
Een van de vragen van de executie was: Wie liep rechts naast de mol op weg naar de busopdracht. Je ziet bij als ze door angela gebriefed worden volgende volgorde: Elise, Ron, Chandrika en Rene.
Rene is niet de mol, want valt af --> Elise kan het ook niet zijn want rechts van Elise staat immers niemand. Dus Ron of Chandrika.
Ik denk zelf Ron.

Offline ReneB

• Forumlid
« Reactie #466 Gepost op: 11-05-2003, 01:27:15 »
[copy-paste van .nl]
Een van de vragen van de executie was: Wie liep rechts naast de mol op weg naar de busopdracht. Je ziet bij als ze door angela gebriefed worden volgende volgorde: Elise, Ron, Chandrika en Rene.
Rene is niet de mol, want valt af --> Elise kan het ook niet zijn want rechts van Elise staat immers niemand. Dus Ron of Chandrika.
Ik denk zelf Ron.

Wat waren de antwoorden? Zat daar "niemand" bij?

« Laatst bewerkt op: 11-05-2003, 11:58:59 door ReneB »
Iemand zei: "Voorspellen is moeilijk, vooral als het om de toekomst gaat"

Offline intikker

• Forumlid
  • Manu Chao - Mr. Bobby
« Reactie #467 Gepost op: 11-05-2003, 11:47:24 »
Dit was gewoon een 'intikkertje'. Ron zat in de helicopter en ging later de groep verraden, dus 'verraad zat in de lucht'. Maakt niet uit hoor, intikkertjes zijn makkelijk te missen.  ;)

Ik word geciteerd!!!!  ;D ;D

De volgende keer eis ik een bronvermelding!!!!  ::)

Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Ongewensd Persoon

• Forumlid
  • at the turn of the tide
« Reactie #468 Gepost op: 11-05-2003, 11:56:57 »
Aanwijzingen naar Elise:
-de 'e' die blijft staan in Quebec
-het woord mol in combinatie met Elises achternaam en Elise wou liever zelf gaan paard rijden
-het steeds sterker wordend gejuich bij Elise in de intro
-op 1 aflevering na zit er een beeld van Elise 'alleen' in de aftiteling
-er is een verband tussen Elise en Kate Winslet/Titanic.  In de 'countrybar' dansen enkele kandidaten net zoals er in de 'Titanic wordt gedanst. Alleen danst Elise identiek aan 'Kate Winslet' als in de film. Later zien we 'een vrouw met een hoed' terug op een van de foto's uit de koker. Dat is Kate Winslet!
-de 'e' in de maan

Offline brammetje

• Forumlid
« Reactie #469 Gepost op: 11-05-2003, 13:24:26 »
De precieze vraag was:
wie liep er rechts naast de mol?
dan stonden de 4 namen er, en ook de optie "niemand" was gegeven.
degene die links liep, hoort niet in de vraag thuis, omdat die niet rechts naast iemand kan lopen, en tegelijkertijd kan elise dus wel rechts van de mol lopen, als ze helemaal rechts liep....... jammer genoeg zit hier geen aanwijzing in, heb er wel een paar kwartiertjes mn hofd over lopen breken.

iets anders dan.....
kan iemand die alle banden heeft, even de executies checken op vreemde acties van elise. ik merkte bij afl. 9 dat ze heel duidelijk vOOr de executie richting rene keek, de afvaller dus. nou vraag ik me af of ze dit vaker heeft gedaan..... lijkt wel op de acties van marc (schouderklopje) bij de belgische mol.....

« Laatst bewerkt op: 11-05-2003, 13:25:17 door brammetje »
WIJ WILLEN WIDM IN 2004! Met een (zo mogelijk) betere mol als elise!! (zij is weliswaar tot nu toe een van de beste, maar toch)

Offline mother-earth

• Forumlid
« Reactie #470 Gepost op: 11-05-2003, 13:59:52 »
Heb het nagekeken, in de laatste vingerafdruk die voor de aftiteling komt, staat als je gewoon recht kijkt, boven de "p" die op zijn kop staat een "E" als je het plaatje omdraait en dus zou kijken zoals de letters van "TIP" goed staan, ja, dan is een "E" een 3....

Dat TIP stond er vorig jaar en het jaar daarvoor ook al, dus ik denk dat het geen aanwijzing is  ???

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #471 Gepost op: 11-05-2003, 15:40:13 »
-er is een verband tussen Elise en Kate Winslet/Titanic.  In de 'countrybar' dansen enkele kandidaten net zoals er in de 'Titanic wordt gedanst.
Ik dacht dat Chandrika identiek aan Kate danste, maar goed ik heb Titanic maar voor de helft gezien, dus wellicht heb ik iets gemist.

"Only thing to do is jump over the moon"

Offline pimwiz

• Forumlid
« Reactie #472 Gepost op: 11-05-2003, 15:52:26 »
Aanwijzingen naar Elise:
-het steeds sterker wordend gejuich bij Elise in de intro

Het gejuich bij Ron wordt steeds zwakker. Mijn conclusie:

Elise wint
Ron verliest
Chandrika is de Mol

maar ik bestel in een restaurant ook altijd op het laatste moment iets anders dan ik in eerste instantie uitgezocht had  :-\

Offline billyboem

• Forumlid
« Reactie #473 Gepost op: 11-05-2003, 17:09:33 »
Citaat
iets anders dan.....
kan iemand die alle banden heeft, even de executies checken op vreemde acties van elise. ik merkte bij afl. 9 dat ze heel duidelijk vOOr de executie richting rene keek, de afvaller dus. nou vraag ik me af of ze dit vaker heeft gedaan..... lijkt wel op de acties van marc (schouderklopje) bij de belgische mol.....

Ik zal voor je kijken, het is me nog niet opgevallen!

Wat me bij de executies wel is opgevallen is dat Elise's naam nog maar 1 keer ingetypt is (die aflevering dat angela stopte met de vraag of ze het geld in wilde leveren, zodat er niemand naar huis ging!) Daarna is ze niet meer ingetypt!

Maar ik zal nu nog even kijken, ik heb alleen aflevering 1 niet helemaal meer, dus dat moet iemand anders maar even bekijken!

Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Daisy

• Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
« Reactie #474 Gepost op: 11-05-2003, 17:35:38 »
Nu ik daaran denk, enkele afleveringen geleden bij de exit van Astrid, toen Angela de groep vertelde, kwam Elise in beeld al ja knikkend. Misschien niet direct een aanwijzing, maar toch wel vreemd. Wist ze er soms van?

Offline billyboem

• Forumlid
« Reactie #475 Gepost op: 11-05-2003, 18:01:32 »
Oke nu ben ik 100% overtuigd
dat Elise de mol is!

Ik had een keurig lijstje gemaakt met naar wie Elise kijkt, maar ik drukte op een verkeerd knopje en nu is het weg, heb geen zin om het nog eens te doen, als je het wilt zal ik het alsnog doen! Het komt er op neer dat ze de laatste 4 afleveringen iedere keer de afvaller aankijkt, Maar wat veel belangrijker is:

ELISE ZIT STEEDS NAAST OF ACHTER DE AFVALLER TIJDENS DE EXECUTIES!!

Offline Ruud2003

• Forumlid
« Reactie #476 Gepost op: 11-05-2003, 20:18:27 »
ELISE ZIT STEEDS NAAST OF ACHTER DE AFVALLER TIJDENS DE EXECUTIES!!
Ik moest even alle banden bekijken, maar dit klopt!

Afl.1: Elise zit links achter Louis
Afl.2: Elise zit links naast Juliën
Afl.3: geen afvaller
Afl.4: Elise zit links naast Aafke
Afl.5: geen executie, Astrid gaat uit zichzelf.
Afl.6: Elise zit links voor Patricia
Afl.7: geen executie (alle kokers dicht)
Afl.8: Elise zit achter Ferdi
Afl.9: Elise zit rechts van René

Ruud

Goede jacht!

Offline Annuh

• Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
« Reactie #477 Gepost op: 11-05-2003, 20:37:13 »
En dat deed Marc dit seizoen ook, en dat werd ook opgemerkt als "hint" door hoe-heetie-ook-weer (de presentator).

Offline billyboem

• Forumlid
« Reactie #478 Gepost op: 11-05-2003, 20:38:54 »
Voor alle duidelijkheid het "kijk"lijstje dan ook maar:

- Afl 1 (Louis) Heb ik niet meer op band.
- Afl 2 (Julien) Elise kijkt niemand aan.
- Afl 3 (Geen) Elise kijkt niemand aan.
- Afl 4 (Aafke)Elise kan onopgemerkt Aafke aankijken.
- Afl 5 (Geen) Elise kijkt eerst naar Patricia, dan
                 pas naar Astrid, maar wel weer in de
                 richting van Patricia
- Afl 6 (Astrid) Elise kijkt naar Astrid, als die
                 besluit op te stappen kijkt elise
                 Met grote ogen naar Patricia (zo
                 van: Jezus, wat heb jij een geluk
                 dat je er niet uit gaat!)
- Afl 6 (patricia) Kijkt naar Ron vanwege zijn ver-
                   kregen vrijstelling en dat is in
                   de richting van Patricia.
- Afl 7 (Geen)    -
- Afl 8 (Ferdi) Elise zit achter Ferdi en heeft zo de
                kans hem ongemerkt aan te kijken.
- Afl 9 (Rene)  Elise kijkt Rene vlak voor de
                executie aan!

Offline dopey

• Forumlid
« Reactie #479 Gepost op: 11-05-2003, 20:41:44 »
Ron zit ook wel vaak in de buurt en waar Elise bij de een na laatste aflevering zich op de achtergrond houdt, staat Ron gelijk klaar om de afvaller gedag te zeggen. Kun je van Ron niet ook zoiets zeggen?

"Only thing to do is jump over the moon"