Dat hij zich gelijk 'opofferde' om z'n scherm te zien, maakte het voor mij helemaal overduidelijk. Maar in de andere opdrachten was hij ook al lekker bezig.
Ja, Pepijn is 't!
Tja, het is wel de meest logische verklaring.
Het punt is dat ze vorig jaar natuurlijk bij Arjen een stunt hebben uitgehaald met het afkopen van de schermen. Niet erop gerekend wellicht dat er ook kandidaten waren die hun scherm graag wilden zien. Dat groene scherm had toen nooit groen mogen zijn gezien hoeveel mensen toen al op Kim zaten.
Nu was er geen geld mee gemoeid en kennis verwerven lijkt wel een heel zwak argument vooral na vorig jaar omdat je er idd niet veel mee opschiet sws.
Ze hebben van vorig jaar geleerd door het te koppelen aan een spel (de twist met mastermind idd) zodat maar een deel van de schermen te zien was - suggestie is dan dat een van de overige drie rood zou hebben gekregen. Gezien het aantal afleveringen dat er is en er een tweede 'geen exit' moest komen mag je je afvragen of dat het geval was, aangezien er anders in de volgende afl wederom een stunt zou moeten komen om dit te garanderen.
Maar goed, gesteld dat dit idd zo zou zijn:
- Patrick zat op Karin en Pepijn.
- Art zat voorheen deels op Jan, nu op Karin, Patrick - en zegt dat hij vanaf nu Pepijn in de gaten gaat houden (maar dat zei hij al eerder).
- Anna heeft op 1 persoon gegokt. De vraag is dan uiteraard op wie.
Soundos: Patrick en Art (?? Hoewel het enige wat ze daarover zegt is dat ze twijfelt of hij molt als kandidaat of als mol)
Karin: Patrick en Pepijn
Pepijn: Nog altijd vaag, Karin?? Vreemd dat daar nooit iets concreters over gezegd wordt behalve 'de dood of de gladiolen' en 'dan heb ik pech want dan weet ik te weinig over de mol in een finalesituatie' - en nog vreemder dat degenen die vnl Karin hadden allang uit het spel zijn.
Vraag 17 is verder ook opvallend:
Heeft de mol ooit een Joker in bezit gehad?
De vraag is of Soundos dit kan weten (als Pepijn de mol zou zijn) aangezien dit een cadeautje was van Horace. Ze zou die vraag dus 'per ongeluk' goed kunnen hebben.