Auteur Topic: Doordenkertjes  (gelezen 96292 keer)

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Doordenkertjes
« Reactie #720 Gepost op: 15-06-2011, 19:13:30 »
overigens weet  ik wie in welke huis woont, welke kleur het heeft, en wat ie rookt en drinkt. En van drie van hen ook het huisdier.

Het is niet voor niets dat er naar de vis wordt gevraagd....... ;D ;D

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #721 Gepost op: 15-06-2011, 19:17:48 »
Ik weet het, denk ik........

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #722 Gepost op: 15-06-2011, 19:24:42 »
Is het

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #723 Gepost op: 15-06-2011, 19:25:51 »
Is het

dat schreef luckyrick ook al ;) voordat hij het weghaalde
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #724 Gepost op: 15-06-2011, 19:27:20 »

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #725 Gepost op: 15-06-2011, 19:29:06 »
Dan zal het wel kloppen.

Ben de puzzle eerder tegen gekomen [gaat nl. een hardnekkig gerucht dat het bedacht zou zijn door Einstein [riiight] en dat die stelde dat maar paar procent van de wereld bevolking het zou kunnen oplossen [juuuuuist]]. En toen was dat de oplossing.

Maar gezien Jos' antwoord heb ik het misschien verkeerd onthouden - of misschien zijn er verschillende versies waar ze de nationaliteiten en eigenschappen in de hints hebben omgedraaid.
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #726 Gepost op: 15-06-2011, 19:30:33 »
Ho, wacht even, mijn antwoord is niet zeker he, maar ik weet wel welke nationaliteiten het niet zijn......

Alle andere gegevens zijn min of meer rechtstreeks te herleiden, of ze staan gewoon in de aanwijzingen. Wat over schiet: zijn twee nationaliteiten, en twee huisdieren.
« Laatst bewerkt op: 15-06-2011, 19:33:04 door Bodejos »

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #727 Gepost op: 15-06-2011, 20:03:01 »
Mijn antwoord is:

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #728 Gepost op: 15-06-2011, 20:04:42 »
Ik zou hem zelf ook weer moeten invullen om tot de juiste oplossing te komen, weet niet meer wie de vis had. In ieder geval weet je op het eind wel precies wie waar woont, wat rookt en drinkt en welk huisdier hij bezit.
Volgens mij maakte het voor de huisjes niet uit of ze van links naar rechts gaan of andersom.
Wat Einstein betreft... als je er geen schema bij krijgt is ie zeker lastig. Ik kreeg hem ook ooit zonder schema, maar herkende wel de logigramprincipe erin en heb toen het schema gemaakt. En dan is ie best te doen (na een paar uur en enkele mislukte pogingen)

Edit: @Vieffan... komt me wel bekend voor. Trouwens, zo doe ik het ook altijd.. in Excel, met dezelfde kleurtjes :)

Edit2: Ik zie net dat de bijlage al 20 keer is gedownload. Dat is vaker dan de vaste kern van het Relaxforum. Blijkbaar toch nog een hoop gasten die de Relaxhoek meelezen en meedoen :)
« Laatst bewerkt op: 15-06-2011, 20:09:09 door Niuno »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #729 Gepost op: 15-06-2011, 20:09:13 »
leuke puzzels zijn dit :).
Wie meer van die soort puzzeltjes weet ;D

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #730 Gepost op: 15-06-2011, 20:16:40 »
je kunt je erop abonneren.........ik heb trouwens nog ergens een zooi van die boekjes liggen.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #731 Gepost op: 15-06-2011, 20:17:08 »
Jah ik heb ook heel veel van die boekjes :P

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #732 Gepost op: 15-06-2011, 20:19:48 »
maar die vind ik niet zo leuk :$ en zijn dat echt doordenkertjes? je kan ook een logiquiz topic maken :)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #733 Gepost op: 15-06-2011, 20:20:46 »
Het zijn geen raadsels als je dat bedoelt. maar ik denk dat doordenkertjes nogal een breed begrip is.

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #734 Gepost op: 15-06-2011, 20:22:52 »
Ik denk dat we redelijk zijn afgedreven van wat Meneer Topic-starter aanvankelijk voor ogen had  ::rofl::

Weet nog wel paar raadsels, maar die zijn allemaal toch wel pittig - dus wacht liever of iemand anders nog wat heeft  :)

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #735 Gepost op: 15-06-2011, 20:25:32 »
Post maar, is altijd leuk om over na te denken ookal weet k t antwoord nooit. ::)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #736 Gepost op: 15-06-2011, 20:31:38 »
Grrrrrrrr,ik had van de andere attributen alles goed.......

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #737 Gepost op: 15-06-2011, 20:36:12 »
Okay, denk dat de volgende wel te doen is. Zit klein beetje wiskunde in - maar hoort vrij recht-toe recht-aan te zijn.

Je zit in een hoovercraft -die door een ongelukkig taalkundig toeval verder vol zit met een massa palingen- in het midden van een perfect rond meer in Hongarije. Aan de rand van het meer is een monster. Monster Piet heeft trek. Monster Piet houd niet zo van paling, maar ziet jou wel zitten. Monster Piet houd namelijk niet van water en alles wat er mee te maken heeft. Gelukkig ben je over land veel sneller dan het monster, maar op het water bak je er weinig van. Piet kan 4 keer zo snel om het meer rennen, dan dat jij over het water gaat. Als je naar een willekeurige kant gaat staat hij je dus al op te wachten. Hij zal altijd proberen zo dicht mogelijk bij je te komen [dus op het punt gaan staan waar de kust voor jou het meest dichtbij is].
Toch wil je wel naar de kant - je bent namelijk allergisch voor paling. Hoe pak je dit aan?

nb: je hoovercraft kan niet vliegen - dus zulke creatieve antwoorden gaan helaas niet goed zijn.

Overigens: Ik weet hier 1 oplossing van. Denk dat er een elegantere [en wiskundig moeilijkere] is, maar ik weet niet zeker of dat werkt. En ben sowieso de specifieke wiskunde vergeten om te bewijzen dat je het dan inderdaad red.
« Laatst bewerkt op: 15-06-2011, 20:38:32 door hulpdakdekker »

Offline tdietz

• Forumlid
  • too hot to be true
« Reactie #738 Gepost op: 15-06-2011, 20:44:47 »
je gooit de paling in het meer, vult vervolgens het bootje met water

vaart met dat gevulde bootje een meter op de kant, stapt uit en ren zo hard mogelijk
De wereld wordt draaiende gehouden door mij, dat jullie het maar weten!!

Offline hulpdakdekker

• Forumlid
  • Babbelt maar wat
« Reactie #739 Gepost op: 15-06-2011, 20:47:01 »
Maar monster Piet is sneller - zelfs als je de paling dumpt [wat moeilijk gaat, want je bent allergisch voor ze, dus aanraken is niet wat de dokter zou aanraden]. Dus die staat je allang aan de kant op te wachten.

btw: de paling is niet van invloed op het raadsel  ::rofl::