Ik zag net op tv de vader van die vermoorde marinier. Dat was echt zielig. Ik haat Bush.
Tssk, wel een erg waarde(n)loze opmerking.
1. in een oorlog vallen doden, aan beide zijden;
2. op internet rouleren heel veel foto's van wat er met slachtoffers in irak gebeurt (slachtoffers van het saddam regime);
3. goedkope televisie.
Natuurlijk is het zo dat er in een oorlog slachtoffers vallen in beide kampen. Vanaf de golfoorlog 1 heeft het iraakse regime de mogelijkheid gehad om te ontwapenen, ze hebben het gewoon NIET gedaan. In 1998 zijn de inspecteurs zelfs het land uit gezet. Nu zet Amerika enige druk, en ja hoor, ze mogen weer komen. De wereld is verdeeld in haar reactie, dus Saddam maakt er gebruik van, en laat mondjesmaat zijn "goede" wil zien, door "mee" te werken.
Dan zijn er van die mensen die dat gelijk aangrijpen alsof er echt een oplossing te bereiken is door diplomatie. Zo'n houding is gewoon jezelf voor de gek houden, en hopen op beter.
Elke Irakees die gevlucht is geeft ook aan dat ze blij zullen zijn als Saddam weg is. Natuurlijk vindt hij het erg dat er onschuldige burgers zullen sterven, maar minder dan wanneer hij aan zou blijven.
Ik werd ook erg misselijk van die irakezen in het ziekenhuis. Ging alsvolgt:
"kwam er iets uit de lucht vallen en dat ontplofte zomaar naast mijn been, ach ik ben daardoor getroffen", zoiets ging het ongeveer. Nou ik weet wel als er idd een kruisraket bij hem kwam, had hij het niet gezien en zeker niet na kunnen vertellen. Ach die propaganda.
Mensen, houd alsjeblieft op met die anti amerikaanse sentimenten en bekijk het eens van twee kanten. Oorlog is erg, maar soms noodzakelijk.