Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 96626 keer)

Offline Supernova

• Forumlid
Re: Aflevering 7
« Reactie #200 Gepost op: 19-02-2011, 07:29:04 »
Ten tweede: van de 2 jokers die Patrick aan Art gaf was de eerste reeds tijdens de vrijstellingsroute afgesproken. Er blijft dus maar 1 dubieuze joker over mocht Patrick inderdaad de mol zijn.

Het gaat niet alleen over die dubieuze tweede joker maar ook over het feit dat hij met Art bespreekt dat hij een mogelijke molsactie wil uitvoeren. De rest heeft dit niet gehoord en het heeft Art wel degelijk achterdochtig gemaakt richting Patrick.

Nog even over het seinen. Heb het even teruggekeken. Bij Art schudt Patrick wel degelijk zijn hoofd de eerste keer (nul jokers) Karin alleen iets nadrukkelijker. Bij de tweede poging kijkt hij bedenkelijk (fronst wenkbrauw). Art lijkt daaruit (terecht) te concluderen dat hij ook de tweede keer nee moet zeggen en krijgt zo automatisch 3 jokers.

Weliswaar staat Patrick niet zo heftig te schudden als Karin maar hij geeft dus wel degelijk signalen door aan Art hetgeen ze even later ook bespreken. ('Ja dat was toch de niet de afspraak?'). Er lijkt dus wel degelijk een afspraak te zijn, iig heeft Art het wel als zodanig opgevat.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2011, 07:33:49 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline vveerraak

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #201 Gepost op: 19-02-2011, 10:55:05 »
Ik vroeg me opeens ook af wie voorstelde de eerste kist mee te nemen. Als ik de opdracht goed begrijp, waren ze dat niet verplicht en hadden ze ook bij de volgende kunnen beginnen. Helaas is dat uit de aflevering niet direct op te merken.
Tell me what your telescope says

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
« Reactie #202 Gepost op: 19-02-2011, 10:58:02 »
volgens mij moest de kist mee, als ze hem tegenkwamen. Er moest altijd met een kist gelopen worden. Wel konden ze hem achterlaten bij een andere kist. Maar dat is zoals ik de opdracht heb begrepen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Kittekat

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 19-02-2011, 12:34:48 »
Nog even mbt de discussie of het gebruik van jokers door de mol wel of niet rechtvaardig is:

Als de programmaleiding de mening deelt dat de mol niet teveel invloed mag hebben op het al dan niet vertrekken van kandidaten uit het spel, zou dat een reden kunnen zijn de mol niet aan het jokerspel deel te laten nemen. Dan kan de mol het winnen van de jokers niet beinvloeden en kunnen daar achteraf geen verwijten over komen..

Als (en daar wijst verder niet zoveel op, helaas, maar issch. juist daarom..;-)) Anna mol is, zou dat de reden kunnen zijn dat ze niet aan het spel meedoet...

(en het zou een  mooi overlegmoment zijn, de tip (ik meen uit intervieuw PJ) volgend dat je ook moet opletten wanneer je iemand niet ziet). Anna had al eerder zo'n moment bij het fotospel en Soundros bij het paardrijden)

Offline suzanv

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 19-02-2011, 12:56:06 »
Nu Pepijn eruit is, switch ik naar mijn reservemol Patrick.
Art wil graag de mol zijn maar de mol zou nooit meegaan met de 'executie'-gok van Soundos in aflevering 6.
Wat ik van Patrick mollig vond in aflevering 7 was dat hij na de zee-opdracht probeerde om Karin verdacht te maken. Een kandidaat wil zelf graag verdacht zijn.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #205 Gepost op: 19-02-2011, 12:57:37 »
Het is juist zaak om niet al te veel te laten opvallen dat de mol helemaal geen jokers nodig heeft. En juist om die reden doet de mol gewoon mee met de verdeling van jokers.

Voor mij heeft dat een goede reden: Wanneer je iemand door het spel ziet banjeren zonder ook maar een enkele bijdrage aan de pot, zonder ook maar 1 joker in te zetten, en verder met dom en vaag gedrag, dan wordt de mol wel heel erg zichtbaar.

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #206 Gepost op: 19-02-2011, 13:43:07 »
Wat ik van Patrick mollig vond in aflevering 7 was dat hij na de zee-opdracht probeerde om Karin verdacht te maken. Een kandidaat wil zelf graag verdacht zijn.

Tja. Ik zou het in principe met je eens kunnen zijn.
Maar ik snap dan nog steeds niet waarom hij en Art in eerste instantie zulke banale molsacties uitvoerden om de verdenking juist zo vroeg al op zich te laden (hetgeen aardig lukte..) inclusief het hele toneelstuk nav de theateropdracht. ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 19-02-2011, 13:47:51 »
Als ik het me goed herinner uit de biecht, was het Art z'n idee. Patrick is er gewoon in meegegaan. Als mol zijnde had hij daarmee een verbond gesloten van veel waarde. Art kon hem helpen, hij hoefde niet zo veel te doen, behalve dan een beetje sullig knikken en stotteren. De rest reageert primair wel op de verdachtmakingen van Art op Patrick, maar zal later zien dat Art meer loopt te klooien. Art heeft een verbond met de duivel gesloten en die lacht zich rot

Offline Supernova

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 19-02-2011, 13:58:08 »
Als ik het me goed herinner uit de biecht, was het Art z'n idee. Patrick is er gewoon in meegegaan. Als mol zijnde had hij daarmee een verbond gesloten van veel waarde. Art kon hem helpen, hij hoefde niet zo veel te doen, behalve dan een beetje sullig knikken en stotteren. De rest reageert primair wel op de verdachtmakingen van Art op Patrick, maar zal later zien dat Art meer loopt te klooien. Art heeft een verbond met de duivel gesloten en die lacht zich rot

Wiens idee het oorspronkelijk was is niet helemaal duidelijk, ze hadden wel samen afgesproken om de aandacht af te gaan leiden van Karin door anderen verdacht te maken. Kan zijn dat Art daarop ingesprongen is en ongewild Patrick verdachter heeft gemaakt maar dat is natuurlijk wel het risico van dit soort verbondjes. De overige acties, met name de emotionele bij de hotelkameropdracht en het per se in de kamer alleen willen hebben duidelijk ook verdenking opgeworpen.

Nja het zal wel dan want Patrick is wel de meest waarschijnlijke van de overgebleven opties, al blijf ik het wat merkwaardig en kort-door-de-bocht vinden allemaal. Voor mij voorlopig geen tunnel meer vrees ik.  ::ohno::

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #209 Gepost op: 19-02-2011, 14:28:27 »
Het is juist zaak om niet al te veel te laten opvallen dat de mol helemaal geen jokers nodig heeft. En juist om die reden doet de mol gewoon mee met de verdeling van jokers.

Voor mij heeft dat een goede reden: Wanneer je iemand door het spel ziet banjeren zonder ook maar een enkele bijdrage aan de pot, zonder ook maar 1 joker in te zetten, en verder met dom en vaag gedrag, dan wordt de mol wel heel erg zichtbaar.

Hier sluit ik me volledig bij aan. De mol doet zich in de groep voor als een kandidaat, maar deze kandidaat saboteert de boel. Bij het voordoen als kandidaat hoort ook het gebruik/winnen van jokers en het sluiten van verbonden. Dat Pat en Art een verbond aangaan (wss tussen mol en kandidaat) kan de mol helpen om zijn sabotages uit te voeren. Art als bliksemafleider en zelf zijn sabotages uitvoeren. Ik heb het nog even teruggekeken en dat Art Patrick verdacht probeert te maken zal Pat als mol alleen maar leuk vinden. In eerste instantie zal hij dan worden verdacht, waarna Art door zijn acties verdachter wordt dan Patrick (bliksemafleider) hierdoor kan Patrick dus zijn gang gaan.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2011, 14:57:35 door mollenvanger20 »

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 19-02-2011, 14:35:21 »
Nog even mbt de discussie of het gebruik van jokers door de mol wel of niet rechtvaardig is:

Als de programmaleiding de mening deelt dat de mol niet teveel invloed mag hebben op het al dan niet vertrekken van kandidaten uit het spel, zou dat een reden kunnen zijn de mol niet aan het jokerspel deel te laten nemen. Dan kan de mol het winnen van de jokers niet beinvloeden en kunnen daar achteraf geen verwijten over komen..

Als (en daar wijst verder niet zoveel op, helaas, maar issch. juist daarom..;-)) Anna mol is, zou dat de reden kunnen zijn dat ze niet aan het spel meedoet...

Het zou kloppen ware het niet dat juist het niet meedoen van Anna van meer invloed is geweest dan als ze wel had meegedaan. Als ze de mol is, zou ze ook haar vinger hebben opgestoken zodra ze had gezien dat de hele rest van de groep wilde spelen. Want alleen dan zou deelname niet uitmaken. Iedereen evenveel kans op 3 jokers d.m.v. vertrouwen in elkaar maakt de score weer gelijk, en degene die eruit vliegt is dan weer degene die het minste over de mol weet en/of te voorzichtig is met jokers inzetten.

Offline MollenvangR

• Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
« Reactie #211 Gepost op: 19-02-2011, 14:52:31 »
Het zou kloppen ware het niet dat juist het niet meedoen van Anna van meer invloed is geweest dan als ze wel had meegedaan. Als ze de mol is, zou ze ook haar vinger hebben opgestoken zodra ze had gezien dat de hele rest van de groep wilde spelen. Want alleen dan zou deelname niet uitmaken. Iedereen evenveel kans op 3 jokers d.m.v. vertrouwen in elkaar maakt de score weer gelijk, en degene die eruit vliegt is dan weer degene die het minste over de mol weet en/of te voorzichtig is met jokers inzetten.

Ik ben het er mee eens dat het niet meedoen van Anna meer van invloed was dan de rol van de mol in dit spel. De mol zou namelijk sowieso wel mee hebben gedaan aan dit spel; de mol wil namelijk jokers verdienen om de indruk te wekken dat hij/zij een kandidaat is.

Ten tweede is het spel dat men speelde geen spel zoals in aflevering 1 met de vrijstellingsroute waarin de gene die het eerste pakt de meeste kans op jokers heeft.

Het spel was in feite ieder voor zich en gebasseerd op vertrouwen. Pepijn miste echter iemand die hij kon vertrouwen en moest uitgaan van de gezichtsuitdrukkingen van de groep en zijn eigen gedachte. Doordat hij niks wijzer werd van de groep moest hij de gok wel wagen.
Wanneer Anna mee had gespeeld had Pepijn waarschijnlijk ook 3 jokers gehaald (en Anna ook door signalen van Pepijn) en was er een gelijke verdeling/gelijke strijd geweest richting de test. Hierdoor is het niet meedoen van Anna meer van invloed dan de rol van de mol.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2011, 14:55:24 door mollenvanger20 »

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 19-02-2011, 18:50:13 »
De titel van deze aflevering luidde tand om tand. Dit betekent een spiegelgevecht en is tevens de titel van een toneelstuk van Hugo Claus. Zijn laatste film "de verlossing" dateert uit 2001 (3). Hij was tevens kunstschilder.
In deze aflevering hebben we zeer veel spiegelingen gezien.

Offline zwarte balk

• Forumlid
  • I'n sexy and I know it :)
« Reactie #213 Gepost op: 19-02-2011, 19:06:06 »
De titel van deze aflevering luidde tand om tand. Dit betekent een spiegelgevecht en is tevens de titel van een toneelstuk van Hugo Claus. Zijn laatste film "de verlossing" dateert uit 2001 (3). Hij was tevens kunstschilder.
In deze aflevering hebben we zeer veel spiegelingen gezien.

Kunstschilder -> Anna Drijver in Vrouw bij Dokter?????

Offline yessie

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 19-02-2011, 19:06:54 »
Er bestaan drie grote groepen van bommen (2 x gezegd door Anna) cq mijnen waaronder zeemijnen. Zeemijnen bestaat ondere andere uit Contactmijnen, meestal drijvend vlak onder het wateroppervlak en verankerd aan een ketting.

Offline Rat

• Forumlid
  • 罗本是卧底
« Reactie #215 Gepost op: 19-02-2011, 20:40:11 »
Niet dat het echt veel uit maakt... maar ik heb even schematisch weergegeven hoe ik denk dat de bommen van het onderwaterlabyrinth er uit zouden hebben kunnen zien.

Je hebt haken waarmee je twee touwen aan elkaar kan vastmaken, en door aan een klein draadje te trekken één van de touwen los te maken. Aan dat draadje kan een leeg kokertje zitten (zie afbeelding 1). Als je zo'n kokertje probeert te pakken, trek je aan het draadje en gaat haak open. Hiermee maakt je de verbindingen in het labyrinth los, waardoor het lastiger wordt alle kokertjes te vinden.

Deze haken zijn in veel varianten verkrijgbaar. Ik hoop dat ze voor een subtiele versie hebben gekozen, anders is dat best gevaarlijk tussen al die golven en stromingen (al denk ik ook dat die dingen vastgezet zijn in de grond). Ik denk daarom zoiets als bij het witte en zwarte touw (zie afbeelding 2).

Offline manon

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 19-02-2011, 23:36:13 »
Even over die kisten op de vulkaan.
Ze moesten een kist meenemen, maar mochten onderweg beslissen om een andere kist te kiezen.

Waarom is niemand zo snugger geweest om even het geld in die volgende kist te stoppen? Er is niet gezegd dat ze het geld achter moesten laten toch? Volgens mij heeft de mol bij dit spel heel veel geld uit de pot gehouden!!

Slapen kan altijd nog!!

Offline Lukie4

• winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 19-02-2011, 23:37:20 »
te simpel, dan hadden ze ook de stenen eruit kunnen halen.
Dat mag dus niet

Offline manon

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 19-02-2011, 23:39:26 »
Is daar wel wat over gezegd dan?
Slapen kan altijd nog!!

Offline Molow

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 20-02-2011, 09:29:27 »
Nee maar dat is toch wel logisch? Anders hadden ze bij het onderwater labyrinth ook het hele touw er uit kunnen halen en alles op hun gemak er afhalen. Of bij het er af rennen gewoon een autootje gebruiken. ;)
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...